• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Karo Lina
    sunflower33334 skrev 2010-01-11 21:13:05 följande:
    Tack för tipsen på kryddsmör helene306 och en liten blå! Nu har jag läst på lite om ketos, verkar bra att vara i men jag hoppas att lukten försvinner snabbt!
    Jag vill också ställa in kroppen i ketos, hur gör jag det? Jag försöker begränsa mina kh till minimum men jag har inte märkt något. Vad märker du mer än att du luktar illa i munnen?
  • sunflower33334
    Karo Lina skrev 2010-01-11 21:30:30 följande:
    Jag vill också ställa in kroppen i ketos, hur gör jag det? Jag försöker begränsa mina kh till minimum men jag har inte märkt något. Vad märker du mer än att du luktar illa i munnen?
    Njaa, jag luktar faktiskt lite konstigt hela jag{#lang_emotions_undecided}, förutom det så känner jag mig något förvirrad (på allvar). Annars märker jag inget särskilt. 
  • helene306
    musli skrev 2010-01-11 21:02:04 följande:
    Varför skulle vi behöva mer kolhydrater för att vi ammar eller är gravida? Min amning fungerar utmärkt (äter upp till 40 g kh per dag kanske, räknar inget) och min kropp tillverkar de kh jag behöver.På 2 dagar har jag minskat 2 cm i midjemått!!!  =)
    Jag har ingen aning om hur mycket kolhydrater jag får i mig nu (som gravid) men jag gissar på att jag håller mig runt 100g/dag. Jag mår SÅ mycket bättre utan mycket kolhydrater och är både piggare och mår bättre nu. När bebis är ute blir det att misnak mer.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • inväntande

Ähm..Tralalala -3,1 efter första veckan med modell freestyle vad gäller maten. INte illa pikat få se om det fortsätter neråt.

• Lullisgirl

Åh vad bra att det är "normalt" att lukta illa ur munnen. Märkte i går att jag hade dålig andedräkt. Känns som om man vill borsta tänderna jämt. I går kväll när mannen o jag hade lite mys märkte jag att han oxå luktade unket ur munnen.

Brukar det bli bättre eller får man stå ut bara?

• Lullisgirl

I dag ska jag prova brödet jag bakade i går
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=194

Har en massa smarrig ost hemma som borde gå bra i hop med det. Hade tänkt ha det till frukost men kroppen ville inte ha mer än en kopp kaffe med grädde i så det är lika bra att lyssna på den. Jag brukar alltid bli illamående om ja äter för mycket med denna kost har jag märkt. Det får bli till lunch i stället.

Nån som vet om man kan frysa brödet? Tänkte skiva och frysa i skivor så är det bara att ta fram en skiva och micra. Borde väl funka?

Till middag tar jag fram ett paket kyckling från frysen. Baconinlindad kyckling får det bli. Har tomt i kylen på grönsaker...hm...lök finns och ett halvt huvud blomkål. Borde man ha någon sås till detta eller räcker baconet som fett? Jag har en skvätt grädde hemma och ca 1 dl CF. Vad kan man göra för god sås på det? Eller ska man slå på stort och göra egen bea? Mmm...det skulle mannen uppskatta iaf.

Tänkte försöka mig på att göra dom där muffisarna som ni skivit om!

• lillie
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                    5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                   1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                   1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2

Vägningsdag idag.... och det gick ju bra {#lang_emotions_smile}
    Hoppas på en bättre dag idag med maten för min del. Kul att vi är några stycken som kämpar på! Har ni någon målvikt/delmål ni vill ner till?
  • frökenskabb
    Lullisgirl skrev 2010-01-12 06:57:33 följande:
    Nån som vet om man kan frysa brödet? Tänkte skiva och frysa i skivor så är det bara att ta fram en skiva och micra. Borde väl funka?
    Det går jätte bra att frysa brödet och ta fram eftersom, men lägg plastfolie i mellan varje skiva för dom sitter ihop rätt bra.
  • Tiniwinisen
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                    5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                   1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                   1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Tiniwinisen    69,3             67,4         -1.9          -1.9                    1
  • frökenskabb
    sunflower33334 skrev 2010-01-11 21:43:10 följande:
    Njaa, jag luktar faktiskt lite konstigt hela jag, förutom det så känner jag mig något förvirrad (på allvar). Annars märker jag inget särskilt. 
    Först vill jag säga att 0.5kg på en vecka är väl jätte bra!!!
    För mig tog det 10 dagar att gå ner 0.5kg, nästa gång jag vägde mig efter en vecka hade jag tappat 2kg.

Det låter helt klart som att din kropp ställer om sig. Jag kände mig också lite skum den första tiden, typ blåst (hihi) Det har gått över, nu känner jag mig inte mer förvirrad än vanligt {#lang_emotions_tongue_out}

Vad gällande dålig andedräkt finns det tuggummi och munskölj på apoteket som tar bort ALL lukt, sb12! Den kostar, men hjälper.