• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • lillie

Vad är det för lchf-bröd ni bakar?

• Karo Lina

Varför ska man vara försiktig med ölkorv? De innehåller ju bara 1g kh/100g och man äter ju inte så mycket åt gången.
    Är det tillsatserna?
    Gör tillsatserna en fet eller är det bara för att de är onyttiga i största allmänhet?

• jolan27
    Rönnen: Jag brukar göra en god kycklingrätt men då krävs en burk creme bonjour. Jag skär kycklingfileerna i mindre bitar som jag steker tills de är klara. Salta å peppra. Slå över vispgrädde o häll i en burk creme bonjour grekisk vitlök. När det har puttrat en stund så lägger jag i färsk broccoli som jag delat i mindre buketter. Såååå fantastiskt gott och går jättesnabbt att tillaga. MUMS säger jag (och övriga i familjen) bara{#lang_emotions_smile}!!!

Jag har för övrigt kört LCHF sen i slutet på okt förra året och planerar att hålla på till sommaren.
  • Ogift Fru

Ingen som har nåt tips på vad man kan ägna sig åt för fettförbränning när man har dåligt med tid?

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • musli
    Ogift Fru skrev 2010-01-12 18:32:49 följande:
    Ingen som har nåt tips på vad man kan ägna sig åt för fettförbränning när man har dåligt med tid?
    Ajdå... Ägnar mig inte åt fettförbränning längre... Kroppen tar hand om det numera sen jag tog bort kolhydraterna till stor del... Däremot så kör jag stavgång för konditionens skull men det var ett tag sen nu... Är för kallt!  =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • USB

Hej!

Tänkte börja äta LCHF-kost men vet inte så mycket om det. Är det nån som har nåt bra tips på nån sida som man kan lära sig lite mer.
    Visst äter man fett och utesluter kolhydrater såsom bröd, pasta och potatis? Tycker det är så många "dieter" som är i ropet nu så man har lite dålig koll på vilken som är vilken.
    Har hört att LCHF ska vara bra iaf.

• Ogift Fru
    musli skrev 2010-01-12 18:38:43 följande:
    Ajdå... Ägnar mig inte åt fettförbränning längre... Kroppen tar hand om det numera sen jag tog bort kolhydraterna till stor del... Däremot så kör jag stavgång för konditionens skull men det var ett tag sen nu... Är för kallt!  =)
    Ja, det är lite kallt, men idag har vi bara runt -10, så då hade man kunnat ge sig ut på en löprunda.
    Har så svårt att hinna med. Förut gick jag upp före övriga familjen och sprang, men nu har man ingen lust att ställa klockan  när man inte vet om det kommer vara -20. Då går det ju inte att andas effektivt.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Lullisgirl
    USB skrev 2010-01-12 18:44:54 följande:
    Hej! Tänkte börja äta LCHF-kost men vet inte så mycket om det. Är det nån som har nåt bra tips på nån sida som man kan lära sig lite mer. Visst äter man fett och utesluter kolhydrater såsom bröd, pasta och potatis? Tycker det är så många "dieter" som är i ropet nu så man har lite dålig koll på vilken som är vilken. Har hört att LCHF ska vara bra iaf.
    Här tycker jag man hittar rätt bra recept o lite sammanfattningar...annars är det bara att googla på lchf så kommer massa upp. Annika Dahlqvist har ju en del starka argument.
    Lycka till och välkommen! :)
  • Lullisgirl

I dag har varit en bra matdag (igen). Jag förundras över att jag inte lockas att fuska än...brukar alltid falla för frestelser men nu är jag verkligen inte hungrig eller sugen.

Är det nån annan än jag som upplever att man är extra törstig? Vaknar mitt i natten och måste gå och dricka. Brukar aldrig hända annars. Och jag är verkligen sugen på vatten, inget annat och det är oxå ovanligt, men bra förstås! {#lang_emotions_laughing}
  • lillie

Jag känner också att jag blir mer törstig.