• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Penno

Behöver föslag på tillagning av kycklingfileér, helst något som kräver så lite tid vid spisen som möjligt :) Har grädde, Creme fraishe att ta till. Ej kyckling i ugn i gräddsås (med grädde, CF, sambael oelek, soya) för det är den enda kycklingrätt som jag brukar göra. Efterlyser något nytt!

• Fru Gustavsson

godagens gott folk! Igår lagade jag ju LCHF- fläskpannkaka och den var supergod, men måste säga att den är ÄNNU godare när den är kall. Åt den till frukost och fick grym mersmak. Som ägg- och baconmuffins men inte lika "kladdig", perfekt att skära en ruta av och smaska i sig

Vad ska ni äta för mat idag? Jag funderar på om jag ska gör nåt med kyckling, det var så länge sen..problemet med kyckling för mig är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska fetta till den... tycker inte bea eller kryddsmör är så gott till..nån som har bra tips på feta kycklingrätter?

och om jag har ork och tid blir det nog ännu en fläskis som jag ska frysa in i bitar och ha som snabbmat.

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Ogift Fru

Sitter här och funderar på hur fasen man ska lyckas gå ner 8 kg till sommaren, när man aldri får nån tid över för att röra på sig?!

Hoppas att LCHF:n gör underverk. Har gått på lågkolhydratkost i 10 månader och gått ner, men de här sista kg är ju omöjliga...

Nån som har nåt bra tips?

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Penno skrev 2010-01-12 12:10:51 följande:
    Behöver föslag på tillagning av kycklingfileér, helst något som kräver så lite tid vid spisen som möjligt :) Har grädde, Creme fraishe att ta till. Ej kyckling i ugn i gräddsås (med grädde, CF, sambael oelek, soya) för det är den enda kycklingrätt som jag brukar göra. Efterlyser något nytt!
    Tärna och stek fileérna.
    Salta och peppra.
    Häll i creme fraische och grädde efter tycke, massor av vitlök och basilika. En hit!
  • Ogift Fru
    En Liten Blå skrev 2010-01-12 12:13:13 följande:
    godagens gott folk! Igår lagade jag ju LCHF- fläskpannkaka och den var supergod, men måste säga att den är ÄNNU godare när den är kall. Åt den till frukost och fick grym mersmak. Som ägg- och baconmuffins men inte lika "kladdig", perfekt att skära en ruta av och smaska i sig Vad ska ni äta för mat idag? Jag funderar på om jag ska gör nåt med kyckling, det var så länge sen..problemet med kyckling för mig är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska fetta till den... tycker inte bea eller kryddsmör är så gott till..nån som har bra tips på feta kycklingrätter? och om jag har ork och tid blir det nog ännu en fläskis som jag ska frysa in i bitar och ha som snabbmat.
    Fyll den med nån god, fet ost och linda bacon runt. Mums!
  • frökenskabb
    Ogift Fru skrev 2010-01-12 12:43:38 följande:
    Fyll den med nån god, fet ost och linda bacon runt. Mums!
    Det lät riktigt gott!
    Har du koll på ungefär hur länge den ska vara i ugnen?
    känns jobbigt att linda upp och skära {#lang_emotions_wink}
  • frökenskabb
    JajaR skrev 2010-01-12 11:39:29 följande:
    som sagt, är positiv till dieten, körde den själv innan jag blev gravid och har släkt som har enorm effekt. ville bara skriva vad jag läst och fått sagt till mig!www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kost...#gravidlycka till alla!hoppar på dieten till sommarn då jag pluppat ut barn och piggnat till mig !
    Ja, då så
    Lycka till i sommar, med utpluppning och kost.
  • Ogift Fru
    frökenskabb skrev 2010-01-12 12:46:13 följande:
    Det lät riktigt gott! Har du koll på ungefär hur länge den ska vara i ugnen? känns jobbigt att linda upp och skära
    20-30 min, ungefär. Jag är skitdålig på sån timing själv. Skär jämt iaf, men vill ju inte ha blodig kyckling. Men inte behöver man linda upp. Bara att skära rakt igenom.
  • Lullisgirl
    Penno skrev 2010-01-12 12:10:51 följande:
    Hej! Jag tänker laga kycklingfileerna inlindade i bacon och severa med hemma gjord bea och blomkål.
  • sunny1980

*lägger till i favoriter*

Tips på god kyckling som kräver minimal insats av en själv... ( kan hända att det finns ngn förbjuden ingrediens men ni får ha överseende för jag är ny på detta, men skriv gärna om ngn i den inte är ok så jag inte äter det själv itron om att jag gör rätt{#lang_emotions_tongue_out})

Dela kycklingfileer i 3 delar lägg i ugnsform salta och peppra.
    Blanda creme fraische, riven greveost, pressad vitlök, rökt skinka och dijonsenap i en bunke salta och peppra, häll detta över kycklingen och in i ugnen 175-200 grader i 40-50 minuter går bra även med djupfryst kyckling, jättegott!