• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Fru Gustavsson

jag har inte kommit igång med träning (men funderar starkt), den första tiden på LCHF var jag otroligt muskeltrött. Över sommaren kändes hela kroppen stark som på en oxe, fast och mysig trots alla överviktskilon. Nu under höst och vinter känns det som om alla muskler blivit en trött sörja igen, men tror det kan bero på att jag ÄR höst och vintertrött rent allmänt.
    Men när jag börjar träna blir det troligtvis styrketräning varvat med roddmaskin. Hemma försöker jag göra plankan på kvällarna men blir mest sporadiskt än så länge...

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • sunflower33334
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                    5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                   1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                   1

Här har det inte hänt mycket {#lang_emotions_frown}, trodde nog att jag skulle gå ner mer än 0,5 kg på en vecka..
    Däremot så har jag magont under revbenen till och från sen igår samt väldigt dålig andedräkt{#lang_emotions_sealed}, mysko detta!

• sunflower33334

Förresten, är det någon som har nåt bra tips på vad man kan krydda sitt kryddsmör med, förutom vitlök om man gör eget?

• Fru Gustavsson

0,5 kg per vecka känns inte skoj, särskilt inte i början, men kan ju trösta med att det är bättre i längden! Och det kan variera friskt från vecka till vecka. Och, man kan stå still på samma vikt i månader innan man plötsligt halkar ner tre kilo på raken!
    Beasmör är rätt gott:
    http://lchf-kost.blogspot.com/2008/05/bearnaisesmr.html

• Penno
    En Liten Blå skrev 2010-01-10 21:01:37 följande:
    ....måste bara tjata lite till om dendär moccagrädden: den måste ju bli SUUUPERgod om man dessutom ställer in den i frysen ett tag innan man äter den... gahhh.. ska nog testa redan imorgon!
    Måste bara kolla om du har testat o göra moccagrädde än? Jag blev plötsligt väldigt sugen på detta {#lang_emotions_tongue_out}
  • saris 83

Mmmm, har ägg o bacon muffins i ugnen nu, ser supergott ut :)

Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    saris 83 skrev 2010-01-11 19:51:29 följande:
    Mmmm, har ägg o bacon muffins i ugnen nu, ser supergott ut :)
    Skulle ju lägga in ett tack också eftersom jag hittade receptet här i tråden :)
    Kommer inte ihåg vem det var..
    Godingen Lucas 080424
  • Fru Gustavsson

Rönnen: nää, drygt nog glömde jag att köpa grädde så det räcker! Har ju i kaffet men det är bara nån slatt kvar, så får återkomma i veckan när jag har testat

• mysmarre73
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                    5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                   1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                   1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5

här komer en till-
  • lillie

Usch, känner mig lite allmänt låg på lchf ikväll {#lang_emotions_cry}
    Har inte fått till maten alls idag. Bara bacon, stekt ägg och makrill i tomat på finn crisp. En gurkbit fick jag ner också och en bit mörk choklad 75%. Helt fantasilöst och kände mig inte sugen på nåt vettigt. Sen la jag in skiten på minmat.net och fick fram att det var typ 1245 kalorier, drygt 21 gram kolhydrater och 57 gram protein, fettet kommer jag inte ihåg med det var rätt högt som sig bör. Så då var jag liksom "klar" både med protein och kolhydrater men hade bara fått i mig 1245 kalorier. Vad fasen ska jag äta till kvällsmat då? Rent smör? Nä fy vad trött jag blev.... Det blev i alla fall två ostskivor och en liten bit Blå Castello på ett flatbröd till kvällen. Lite lite proviva Mango utblandat i vatten.

Vet inte om jag är för hård angående kolhydraterna? Tycker det är så svårt se hur mycket kolisar man ska äta. Under 100 g kolhydrater om dagen så räknas det ju som lågkolhydratkost, men tydligen ligger många så lågt som under 20. Vissa till och med under 5, men det är inget jag strävar efter.

Sen är jag så in i helvete trött på ägg {#lang_emotions_yell}. Och baconet brände bara fast i morse...