• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru

Blev pannbiffar med potatis, sås och lingon till barnen och endast pannbiff till mig. Skittråkigt, men vad gör man när alla blir panikhungriga och inget annat hinns med? Gott va det iaf.

Ang Coleslawn så brukar jag ha i vitlökspulver i min. Supergott!

Ikväll blir det en löptur när gubben kommer hem och sen kanske jag tom hinner göra iordning lite gratinerade grösaker till mina överblivna pannbiffar.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Cam82

Idag har jag förresten börjat om med lchf, jag räknar detta som dag 1 eftersom det blev en massa fusk i och med mitt magont, har inte haft ont idag, har ätit mer grönsaker till maten och ingen avocado.

• lillie
    En Liten Blå skrev 2010-01-11 14:49:55 följande:
    idag har vi avnjutit Airams fläskpannkaka a la LCHF, suuuupergod! Gillades av både mig och min ganska kräsna treåring airamsmat.webblogg.se/2008/september/pa-g-2.h...
    Den är jag så sugen på att prova. Hur smakar den? Hoppas inte den smakar som en omelett....
  • Karo Lina

Idag hade jag gått upp 3hg.... det gjorde mig inte särskilt glad... jag som inte fuskat nåt!

• Fru Gustavsson

lillie: precis som fläskis, smakar den se till att ha en stor nog form så den blir låg och platt och lagom krispig

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • lillie
    Karo Lina skrev 2010-01-11 15:02:40 följande:
    Idag hade jag gått upp 3hg.... det gjorde mig inte särskilt glad... jag som inte fuskat nåt!
    hur ofta väger du dig? sen när har du gått upp?
  • frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-11 14:57:32 följande:
    Den är jag så sugen på att prova. Hur smakar den? Hoppas inte den smakar som en omelett....
    Smakar som en omelett, nä värre,
    är bland det äckligaste och flottaste jag smakat i lchf-väg.
    Tur att smaken är som baken
  • lillie
    {#lang_emotions_laughing} Det var olika bud om smaken där ja. Så är det ju naturligtvis, en del gillar det andra inte.

Tänkte höra med er andra lchf:are, är det någon som är igång och tränar regelbundet? Ska själv försöka komma igång med lite träning nu efter ett lååååååååångt uppehåll. Ni som tränar, hur tycker ni det funkar träna på lchf?
  • frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-11 15:52:26 följande:
    Det var olika bud om smaken där ja. Så är det ju naturligtvis, en del gillar det andra inte. Tänkte höra med er andra lchf:are, är det någon som är igång och tränar regelbundet? Ska själv försöka komma igång med lite träning nu efter ett lååååååååångt uppehåll. Ni som tränar, hur tycker ni det funkar träna på lchf?
    Jag tränar regelbundet. Första veckorna kunde jag inte träna alls, var för seg i kroppen och blev väldigt illamående efteråt. Tog jag en promenad fick jag springa hem till toan {#lang_emotions_wink}
    Vad gäller Cardio, som jag kör mest nu, tycker jag det är mer eller mindre lika som innan.
    Styrketräningen är inte samma, jag orkar inte lika många set och reps. Fast jag lägger inte på lika mycket nu heller, så det jämnar ut sig kan man säga =)
    Däremot kan jag känna ett illamående som gärna håller i sig efteråt... Jag tror det har med brist på kolhydrater att göra.
    Man kan ju lägga till något med kolhydrater efter träning men jag väljer att inte göra det. Vill vänja kroppen.
    Jag tycker det är viktigt att hålla igång kroppen och musklerna vid viktminskning, så att man inte ser ut och känner sig som en räka vid mållinjen {#lang_emotions_tongue_out}