• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Karo Lina
    lillie skrev 2010-01-11 15:03:37 följande:
    hur ofta väger du dig? sen när har du gått upp?
    Jag väger mig faktiskt varje dag även om jag vet att det är dumt. Det ligger kanske kvar i tarmarna men hittills har det gått nedåt varje dag och det har varit så himla motiverande! Jag skriver i varje dag i min iphone som visar kurvor och BMI och annat kul!
  • lillie
    frökenskabb skrev 2010-01-11 16:02:29 följande:
    Jag tränar regelbundet. Första veckorna kunde jag inte träna alls, var för seg i kroppen och blev väldigt illamående efteråt. Tog jag en promenad fick jag springa hem till toan Vad gäller Cardio, som jag kör mest nu, tycker jag det är mer eller mindre lika som innan. Styrketräningen är inte samma, jag orkar inte lika många set och reps. Fast jag lägger inte på lika mycket nu heller, så det jämnar ut sig kan man säga =) Däremot kan jag känna ett illamående som gärna håller i sig efteråt... Jag tror det har med brist på kolhydrater att göra. Man kan ju lägga till något med kolhydrater efter träning men jag väljer att inte göra det. Vill vänja kroppen. Jag tycker det är viktigt att hålla igång kroppen och musklerna vid viktminskning, så att man inte ser ut och känner sig som en räka vid mållinjen 
    Ja visst. Men hur gör du med kosten? När äter du i förhållande till träningen osv? Hur mycket kolhydrater äter du på en dag, om du räknar?
  • Karo Lina
    lillie skrev 2010-01-11 15:52:26 följande:
    Det var olika bud om smaken där ja. Så är det ju naturligtvis, en del gillar det andra inte. Tänkte höra med er andra lchf:are, är det någon som är igång och tränar regelbundet? Ska själv försöka komma igång med lite träning nu efter ett lååååååååångt uppehåll. Ni som tränar, hur tycker ni det funkar träna på lchf?
    Jag tränar minst 4 gånger i veckan och har gjort det ganska länge. Märker ingen större skillnad. Förr hann jag sällan äta innan träningen och då var jag väldigt trött och kände mig svag men nu är jag aldrig hungrig så det är skönt. Jag kör typ friskis-jympa och core.
  • lillie
    Karo Lina skrev 2010-01-11 16:17:45 följande:
    Jag tränar minst 4 gånger i veckan och har gjort det ganska länge. Märker ingen större skillnad. Förr hann jag sällan äta innan träningen och då var jag väldigt trött och kände mig svag men nu är jag aldrig hungrig så det är skönt. Jag kör typ friskis-jympa och core.
    ok. Hur känner du dig efter träningen då? Äter du något då?
  • frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-11 16:17:24 följande:
    Ja visst. Men hur gör du med kosten? När äter du i förhållande till träningen osv? Hur mycket kolhydrater äter du på en dag, om du räknar?
    Äter ungerfär en timme innan och alltid något direkt efter. Ofta blir det TY med Whey eller youghurt med kanel. Ibland ägg med majo.
    Jag räknar inte intaget kolhydrater, är alldeles för lat.
  • Matillin
    rasajj skrev 2010-01-11 13:24:48 följande:
    Det ar 1g kolh/agg
    Tack, det var inte mycket det
    Lullisgirl skrev 2010-01-11 11:48:58 följande:
    Jo jag gräddade som vanligt med fyllningen på. Men jag hade botten helt klar...nästan knaprigi kanterna innan jag tog på fyllningen.Det blev lite oreda i mina inlägg men det är min dator som trögar. Hoppas du fick nån klarhet i hur jag gjorde.
    Var kanske det jag sabbade då, min var nog lite för tjock och sen var den inte riktigt klar, ska ha den knaprig nästa gång innan jag tar ut den ur ugnen
  • Matillin
    Karo Lina skrev 2010-01-11 16:15:56 följande:
    Jag väger mig faktiskt varje dag även om jag vet att det är dumt. Det ligger kanske kvar i tarmarna men hittills har det gått nedåt varje dag och det har varit så himla motiverande! Jag skriver i varje dag i min iphone som visar kurvor och BMI och annat kul!
    Jag vägde också 2 hg mer idag ska vänta till vägningsdag torsdag med att väga mig nästa gång.
    Det var surt att se men säkert helt normalt egentligen.
  • Lullisgirl
    Karo Lina skrev 2010-01-11 15:02:40 följande:
    Idag hade jag gått upp 3hg.... det gjorde mig inte särskilt glad... jag som inte fuskat nåt!
    Släng ut vågen säger jag bara! Ta ett måttband om inte kladerna räcker som "måttstock". Man blir ju helt hispig av dom där siffrorna på vågen.
  • Matillin
    Lullisgirl skrev 2010-01-11 16:57:35 följande:
    Släng ut vågen säger jag bara! Ta ett måttband om inte kladerna räcker som "måttstock". Man blir ju helt hispig av dom där siffrorna på vågen.
    Om det inte vore för att det är så kul att väga sig så skulle jag göra det
  • Lullisgirl
    Matillin skrev 2010-01-11 17:15:53 följande:
    Om det inte vore för att det är så kul att väga sig så skulle jag göra det
    Jo det är kul så länge den pekar neråt...
    {#lang_emotions_minus}