• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • jagäraf

En sak fattar inte jag, kanske någon annan kan förklara? En del klarar ju inte av att gå ned om de äter mjölkprodukter. Då ska man ju sluta med det minst feta först och prova sig fram. Till slut återstår ju bara grädde och jag har märkt att jag inte går ned alls lika mycket om jag äter gräddsåser som om jag äter enbart smör till maten. Men vad är smör om inte hårdvispade grädde? Iofs merk än fördubblas ju fetthalten när man gör smör av grädde men det är ju mjölkproteinet man inte klara av. Flyger det bort när man gör smör av grädden?

• lillie

Hej tjejer!

Är tillbaka halvt om halvt på benen igen efter den gräsliga kräksjukan jag och mina barn åkte på förra veckan. Fy f*n, vad hemskt det var. Tack ni som peppade mig lite med inlägg {#lang_emotions_smile}. Kosten är fortfarande väldigt beroende på vad min mage tål just nu och det är inte så mycket jag kan göra åt. Börjar sakta försöka få in lchf igen.

Är det någon som vill länka till vikttråden? Jag provade med frökenskabbs länk i TS men då kommer jag bara tillbaka till den här tråden {#lang_emotions_laughing}.

Kram på er

• Kenzie
    jagäraf skrev 2010-01-18 10:25:31 följande:
    En sak fattar inte jag, kanske någon annan kan förklara? En del klarar ju inte av att gå ned om de äter mjölkprodukter. Då ska man ju sluta med det minst feta först och prova sig fram. Till slut återstår ju bara grädde och jag har märkt att jag inte går ned alls lika mycket om jag äter gräddsåser som om jag äter enbart smör till maten. Men vad är smör om inte hårdvispade grädde? Iofs merk än fördubblas ju fetthalten när man gör smör av grädde men det är ju mjölkproteinet man inte klara av. Flyger det bort när man gör smör av grädden?
    Hm ja du..Smör är väl egentligen bara fettet i grädden, det andra är ju borttaget. Så kolhydraterna (mjölksockret) försvinner och det är ju det som är boven i grädde.
    Lights will guide you home...
  • jagäraf
    Kenzie skrev 2010-01-18 10:32:29 följande:
    Hm ja du..Smör är väl egentligen bara fettet i grädden, det andra är ju borttaget. Så kolhydraterna (mjölksockret) försvinner och det är ju det som är boven i grädde.
    Ja, det måste vara något sånt.
  • USB

Idag har jag börjat köra med LCHF och jag känner mig som ett stort frågetecken.
    Slängde i mig en tallrik fil imorse när jag kom hem från jobbet.
    Siktar in mig på stekt ägg till lunch.
    Funderar på hur ni lägger upp måltiderna...kan man äta tonfisk, keso och ärter som ett mål? Är rädd att jag kommer att få i mig alldeles för lite fett. Vad händer då? Ställer kroppen in sig på svält eller?

• Ogift Fru
    jagäraf skrev 2010-01-18 10:25:31 följande:
    Eftersom smöret är fetare så får du i dig fettet, men inte lika mycket protein som du får av grädden. Man kan ju lätt äta 1 dl grädde, men 1dl smör smäller man inte i sig lika lätt...
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • frökenskabb
    USB skrev 2010-01-18 10:36:19 följande:
    Idag har jag börjat köra med LCHF och jag känner mig som ett stort frågetecken.Slängde i mig en tallrik fil imorse när jag kom hem från jobbet.Siktar in mig på stekt ägg till lunch.Funderar på hur ni lägger upp måltiderna...kan man äta tonfisk, keso och ärter som ett mål? Är rädd att jag kommer att få i mig alldeles för lite fett. Vad händer då? Ställer kroppen in sig på svält eller?
    Välkommen!
    Jag äter som vanligt, dvs frukost, lunch, middag. Mellanmål och kvällsmål om jag är hungrig.  
    Tonfisk,keso och ärter låter jätte bra tycker jag. Både som ett mål eller mellanmål.
    I början är man ganska hungrig och jag åt väldigt mycket jämfört med nu.
    Det känns jätte läskigt och konstigt med all fett, men du kommer vänja dig. Det gäller bara att våga go nuts på fettet. 
    Om du äter för lite... hmmm... ja då går kanske kroppen in i svält, jag vet faktiskt inte. Men bra är det ju aldrig, att få i sig för lite fett.
    Fast det tror jag inte kan hända med denna diet
  • frökenskabb

Idag väger jag 3hekto mer än igår och jag slår vad som att det är all vätska jag druckit det senaste dygnet.
    På måttbandet har det hänt en del del, även rumpa och lår som jag aldrig trodde kroppen skulle vilja göra sig av med. Halleluja!
    Är det någon som funderar på att göra en op för att ta bort eller lyfta utvalda kroppsdelar efter viktnedgången...?
    Mina stackars bröst ser numera ut som jag vet inte vad...

• Ogift Fru
    frökenskabb skrev 2010-01-18 11:06:52 följande:
    Idag väger jag 3hekto mer än igår och jag slår vad som att det är all vätska jag druckit det senaste dygnet. På måttbandet har det hänt en del del, även rumpa och lår som jag aldrig trodde kroppen skulle vilja göra sig av med. Halleluja!Är det någon som funderar på att göra en op för att ta bort eller lyfta utvalda kroppsdelar efter viktnedgången...? Mina stackars bröst ser numera ut som jag vet inte vad...
    Jag ska operera min mage så småningom. Är bara en stor, tom påse som inte går att varken banta eller träna bort. Tyvärr.

Jag lyfte och förminskade mina bröst för snart 4 år sen. Bästa jag gjort!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • frökenskabb
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 11:14:00 följande:
    Jag ska operera min mage så småningom. Är bara en stor, tom påse som inte går att varken banta eller träna bort. Tyvärr.Jag lyfte och förminskade mina bröst för snart 4 år sen. Bästa jag gjort!
    Nä, tyvärr verkar ju inte träning bita på överskottshud... Kan tänka mig att det skaver och gör ont med en massa hud på magen...
    Har du lust att berätta mer om din bröst op? Har du tappat känsel? Blev dom som du trodde efteråt? Har läst mig till att brösten börjar hänga efter några år igen om man inte fyller upp dom med något.