• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • WillElv

Får man äta pulversåser? Typ Bea? Och kokos kunde man oxå va?

• Ogift Fru
    WillElv skrev 2010-01-18 14:28:56 följande:
    Halvfabrikat innehåller oftast tillsatsämnen och socker. Det är därför som LCHF-förespråkare oftast predikar om att man ska äta så "rent" som möjligt, dvs all mat lagas från grunden med rena råvaror.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • NoMercy
    WillElv skrev 2010-01-18 14:28:56 följande:
    Den som sa de den kan va de.....
  • NoMercy
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 14:41:30 följande:
    Halvfabrikat innehåller oftast tillsatsämnen och socker. Det är därför som LCHF-förespråkare oftast predikar om att man ska äta så "rent" som möjligt, dvs all mat lagas från grunden med rena råvaror.
    Titta på innehållet på pulversåserna, hur mkt kolhydrater finns det på innehållsförteckningen? 53 g per 100 g torrvara är ett ex.
    Så avstå pulversåser och köp de som redan är färdiga! Dessutom mkt godare, men håll ögonen även där på innehållsföreckningen. Sen går det att göra egen beasås...
  • Ogift Fru
    NoMercy skrev 2010-01-18 14:46:44 följande:
    Titta på innehållet på pulversåserna, hur mkt kolhydrater finns det på innehållsförteckningen? 53 g per 100 g torrvara är ett ex. Så avstå pulversåser och köp de som redan är färdiga! Dessutom mkt godare, men håll ögonen även där på innehållsföreckningen. Sen går det att göra egen beasås...
    Villket till stor del beror på att de innehåller just socker och en massa annat skräp som innehåller en massa kolisar.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • jolan27

Jag gjorde en god frunch idag som jag tänkte tipsa om. Stekte bacon i små bitar. Hällde på vispgrädde och grekiskt vitlöksost (creme bonjour). Sen i med några små broccolibuketter. KANONGOTT!!!

Till middag så blir det en köttfärslimpa som jag gör ung efter vanligt recept förutom att jag skippar ströbrödet. Jag gör en skåra längs hela och proppar den full med bacon, svamp och vb-ost. Svampen o baconet har jag förstekt. Verkligen hur gott som hellst!!!

• Saliro

hej alla nu hoppa sjag på att min man går med att försöka lchf igen vi slutade för 2v sen mår skit igen depressionen kom tillbax efter 4dagar irritation så det står härliga till känner sig ofräsh ja kan fortsätta i all eveighet känns det som .. jag ser bara possetivt till lchf ja mådde så mkt bätter alldrig hungrig alldrig irriterad inget nu sitter jag med huvudvörk vrålhungrig=(

jag gick ner 6kg på våran korta tid gått upp 4kg nu=(. ja hoppas verkligen vi börjar igen.

så vad ska ni äta idag då??
    det va det enda som ja tycket va lite svårt att veta hur ja skulle variera sakerna hehe,,

• NoMercy
    http://lchf-kost.se/default.aspx

Hittade denna sida. Har inte läst så noga men den verkar ta upp LCHF från grunden, så för er som är nybörjare tror jag den kan vara bra!
  • Kenzie

Här blir det helstekt majskyckling, ugnsrostade rödbetor (inte helt okej enligt lchf men jag kör inte jättestrikt just nu) och en kall chevresås.

Lights will guide you home...
  • frökenskabb

Har just ätit en kycklingbit med smält smör på.
    Ikväll ska jag laga en gratäng på resterande kyckling, bacon, wok grönsaker, grädde och mkt ost!