• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lullisgirl
    Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Ingen som har koll på om man kan amma och börja med LCHF?
    Jag provade LCHF i somras när jag ammade. Provad fem dagar men kände att min mjölk minskade så jag slutade. Men jag har även läst om andra som får mer och fetare mjölk av att äta LCHF. 
  • Flapper
    jolan27 skrev 2010-01-18 16:56:00 följande:
    Flapper: Enligt Skaldeman så bör kvinnor som ammar få i sig lite kolhydrater. Man kan alltså minska på intaget men inte så pass mkt som man gör enl LCHF.
    Tack! Googlade fram lite info om det.
  • Flapper
    Lullisgirl skrev 2010-01-18 18:29:14 följande:
    Jag provade LCHF i somras när jag ammade. Provad fem dagar men kände att min mjölk minskade så jag slutade. Men jag har även läst om andra som får mer och fetare mjölk av att äta LCHF. 
    Körde du helt och hållet LCHF eller åt du lite kolhydrater också?
  • WillElv

Vad händer om man äter för "lite" fett? Går man inte ner i vikt då?

Så har jag en liten produktfråga :) Läste på min älsklingsdressing. Och så vitt jag kan se så är det ok att äta den. Kan ni som kan svara på om jag får äta min goda vitlökssås/dressing:

Energi: 1880 KJ (450 kcal)

Protein: 1 g

Kolhydrat 4 g

Fett 48 g

TACK!

• USB

Nu är det många frågor från min sida här idag....
    Om man gör egen pizzasallad på vitkål, ättika och olja, är det okej att äta?

• WillElv
    USB skrev 2010-01-18 19:02:58 följande:
    Nu är det många frågor från min sida här idag....Om man gör egen pizzasallad på vitkål, ättika och olja, är det okej att äta?
    Ja, de tror jag absolut. Var bara noga med vilken olja du väljer. Jag har fattat att rapsolja är bäst.

Jag äter ständigt och jämt Coleslaw. Det ärsupergott tyckerjag. Vitkål, majonäs, turkisk youghurt, salt & peppar (en del har morötter och rödlök i).
  • Lullisgirl
    Flapper skrev 2010-01-18 18:45:10 följande:
    Körde du helt och hållet LCHF eller åt du lite kolhydrater också?
    Jag hann ju inte så långt då eftersom jag måsta sluta men jag åt ganska strikt LCHF.
  • Lullisgirl
    WillElv skrev 2010-01-18 18:49:47 följande:
    Vad händer om man äter för "lite" fett? Går man inte ner i vikt då?   Så har jag en liten produktfråga :) Läste på min älsklingsdressing. Och så vitt jag kan se så är det ok att äta den. Kan ni som kan svara på om jag får äta min goda vitlökssås/dressing: Energi: 1880 KJ (450 kcal) Protein: 1 g Kolhydrat 4 g Fett 48 g TACK!
    Om jag har förstått rätt så går kroppen ner på sparlåga om man äter för lite fett. Du kan oxå känna dig hungrig om du inte får i dig tillräckligt med fett.
    Dressingen är ju under 5g/100g kolhydrat så då är den ju okej. Det man ska tänka på är att kolhydrat intaget inte går över 20 g per dag. (vissa tål mer) Så om man äter mycket av någonting fast det innehåller lite kh så kan man ändå få i sig för mycket...förstår du hur jag menar? Lite rörigt förklarat.
  • Lullisgirl
    USB skrev 2010-01-18 19:02:58 följande:
    Nu är det många frågor från min sida här idag.... Om man gör egen pizzasallad på vitkål, ättika och olja, är det okej att äta?
    {#lang_emotions_heart}Pizzasallad är jättebra ur LCHF synvinkel. Och gott....mmmm
  • Sagalin
    Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Ingen som har koll på om man kan amma och börja med LCHF?
    Det är ingen fara!
    Jag har gjort det två gånger , visserligen inte från när de var nyfödda men sen de var några månader gamla.