• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Flapper

Ingen som har koll på om man kan amma och börja med LCHF?

• sara1981

Hmm, var finns vikttråden. Fanns det en egen tråd, eller skulle vi fortsätta skriva in här i tråden?

Amilia 2006 Max 2008
  • Ogift Fru
    Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Googla lite på det. Det jag har hittat om amning och LCHF är att det inte ska vara några problem.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Flapper
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 16:10:13 följande:
    Googla lite på det. Det jag har hittat om amning och LCHF är att det inte ska vara några problem.
    Då gör jag så! Men om det är någon här som sitter inne med lite kunskaper så blir jag glad om hon eller han vill dela med sig...
  • helene306
    Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Det ska inte vara några som helst problem. Möjligtvis ska man försöka få i sig lite mer kolhydrater i form av grönsaker, kanske rotfrukter och unna sig någon frukt om man vill. Vad jag har förstått av andra som ammar och äter lchf så blir mjölken fetare och barnet håller sig mätt bättre. Ibland kan barnet reagera på mjölkprodukter md ont i magen osv så det kan man ha i åtanke. Annars, se till att få i dig vatten för amning kräver det. Jag har tänkt ta tag i lchf:andet när bebis är ute
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • jolan27
    Flapper: Enligt Skaldeman så bör kvinnor som ammar få i sig lite kolhydrater. Man kan alltså minska på intaget men inte så pass mkt som man gör enl LCHF.
  • jagäraf

Såg några sidor bak att någon skrivit att ärter är okej men det tror jag inte de är. De är nog närapå lika kolhydratstinna som majs.

• Karo Lina
    Ogift Fru skrev 2010-01-18 09:23:00 följande:
    Vad skönt för dig! Är många som har börjat må mycket bättre både fysiskt och psykiskt när de gått på LCHF. Här har man helt oförklarligt gått upp 2 kg på två dar. Fattar ingenting, faktiskt... Har ju inte ens ätit grönsaker, bara för att det ska hända nåt. Karln har fått order att köpa gravtest. Måste börja nånstans med att utesluta alternativ till varför magen är uppsvälld och jag går upp... Nån som har nån idé?
    Förstoppning?? Det var felet i mitt fall
  • Karo Lina

Nu behöver jag HJÄLP igen!

Imorgon ska jag hem till en kollega och vi ska ha möte hemma hos henne. Idag fick jag reda på att hon ska bjuda på PASTASALLAD! Suck! Vad ska jag göra? Vi är alltså inga nära kompisar (då hade jag utan problem kunnat prata med henne) utan nyblivna kollegor och vi är ju många kollegor som kommer träffas och jag vill inte ha någon disskusion om varför jag inte äter det eller det.
    Efterrätten känns lättare att avstå ifrån men om man är bjuden hem på middag känns det dumt att inte äta.

Vad ska jag göra? Låta bli att gå dit? Säga att jag är överkänslig mot gluten och ha med egen soppa? Känns så dumt...