• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • Jollybolly
    jaghopparhögt skrev 2009-12-16 17:13:26 följande:
    Slå mot ansikte, testiklar,bryt fingrar, skada ögonen osv.
    men om man blir fasthållen?
  • HankyPanky

Jag tycker att visst ska man kunna försvara sig, det är ju hur du försvarar dig som är grejen. Om en tjej ger dig en örfil vad har du rätt att göra då? Ingenting i min mening. En örfil skadas du inte av och har då ingen anledning att försvara dig. En tjej kan man överbemanna rätt lätt utan att bruka våld. Så om inte dina tjejer kom med kniv eller nått och kunde skada dig rejält tycker jag fan inte det var rätt att slå dom.

• villsågärna38

Det är väl klart att det är fel - lika fel som att kvinnor slår män. Som man har man ju också ofta ett fysiskt övertag som gör det ännu jä-ligare att nyttja och slå (om det inte är en jäklig svag och mesig man och supertränad kvinna). Tycker att män av princip aldrig ska slå vare sig kvinnor eller barn - det är en riktig man i mina ögon. Rättså patetiskt om man måste ta till knytnävarna....

• Fridayyy
    flikkanemil skrev 2009-12-16 17:18:01 följande:
    Jag tycker att visst ska man kunna försvara sig, det är ju hur du försvarar dig som är grejen. Om en tjej ger dig en örfil vad har du rätt att göra då? Ingenting i min mening. En örfil skadas du inte av och har då ingen anledning att försvara dig. En tjej kan man överbemanna rätt lätt utan att bruka våld. Så om inte dina tjejer kom med kniv eller nått och kunde skada dig rejält tycker jag fan inte det var rätt att slå dom.
    Så tycker jag med. Samma är det ju med barn. De kan ju slåss och inte slår man tillbaka då.
  • jaghopparhögt
    Jollybolly skrev 2009-12-16 17:16:45 följande:
    men om man blir fasthållen?
    Men herregud man måste ha lite självförtroende, man är inte så svag och hjälplös bara för att man är tjej.
    Samma gäller till dig fridoo.
  • jaghopparhögt
    flikkanemil skrev 2009-12-16 17:18:01 följande:
    Det är väl snarare för visa att man inte har rätt att örfila folk sådär bara. Står man bara och tar emot så lär sig personen som slår inget av situationen.
  • Puss och Kram
    puss skrev 2009-12-15 14:33:05 följande:
    ja, det är ju jävligt provocernande med tjejer som inte ger sig.(?)
    Nu handlar det knappast om att kvinnor ska vika sig för mannen, utan kvinnor som i det oändliga ska älta älta älta och ska bara ha rätt eller ha ett svar osv. Väldigt kvinnligt och jäkligt provocerande...
  • Fridayyy
    jaghopparhögt skrev 2009-12-16 17:24:52 följande:
    Men herregud man måste ha lite självförtroende, man är inte så svag och hjälplös bara för att man är tjej.Samma gäller till dig fridoo.
    Ja ok, då är det det som är fel, självförtroendet om man inte klarar av att slå ner en karl på 100 kg? Det är väl bäst jag tränar upp det istället för musklerna då!

Karlar som blir nedslagna är det inte heller synd om då! Och blir man våldtagen är det självförtroendet det är fel på. Äldre damer på 80 är de också starka eller?
  • jaghopparhögt
    Fridayyy skrev 2009-12-16 17:31:36 följande:
    Ja ok, då är det det som är fel, självförtroendet om man inte klarar av att slå ner en karl på 100 kg? Det är väl bäst jag tränar upp det istället för musklerna då! Karlar som blir nedslagna är det inte heller synd om då! Och blir man våldtagen är det självförtroendet det är fel på. Äldre damer på 80 är de också starka eller?
    Men snälla klart det är fel att skada någon annan. Handlar inte om att det inte är synd om någon. Men man är faktiskt inte så svag som man faktiskt tror. Som Dorian sa tidigare att om man är stark nog att lyfta vanliga saker i hemmet så är man stark nog att allvarligt skada en man på 100kg.
    Tror du inte att du skulle klara att misshandla en man som väger 100kg?
  • Fridayyy
    jaghopparhögt skrev 2009-12-16 17:36:27 följande:
    Men snälla klart det är fel att skada någon annan. Handlar inte om att det inte är synd om någon. Men man är faktiskt inte så svag som man faktiskt tror. Som Dorian sa tidigare att om man är stark nog att lyfta vanliga saker i hemmet så är man stark nog att allvarligt skada en man på 100kg.Tror du inte att du skulle klara att misshandla en man som väger 100kg?
    Jo det tror jag, men jag tror att han har ett övertag ändå. Jag tror att om jag skulle få stryk av en tjej som väger 60 kg och en man på 100 kg tror jag att jag blir mest skadad av mannen. Om de slår på samma sätt.
Svar på tråden slå sin tjej