• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • Dorian Ertymexx
    guinevere skrev 2009-12-16 11:47:02 följande:
    Personligen skulle inte jag bli mindre kränkt av att krönka tillbaka. Att lämna är ju också att sätta stopp.
    Det skulle jag. Faktiskt.
  • FIame
    Jollybolly skrev 2009-12-16 11:48:25 följande:
    möjligtvis. så vitt jag vet finns det inga skador på honom? så misshandel är väl tveksamt, man får inte slå men vad tex ett slag med öppen hand mot en arm kallas i laglig term vet jag inte.
    Ja fast okej jag tog det som att Oprah tog upp händelser som var bevisade på något sätt enligt allmän konsensus, eftersom hon har så många tittare och kan råka illa ut om hon tog upp felaktigheter (stämningar i USA etc).
    Har hon misshandlat honom så hör hon hemma i finkan under precis lika lång tid som honom och i ett liknande fängelse. Den som börjat med våldet ska rimligtvis få större straff. Samtidigt som den som begått grovt våld ska få högre straff. Ganska solklart egentligen.
  • MsLili

Det är fel slåss oavsett kön!!!

• Narobi

Men nu var det ju så att Chris Brown såg ut som han gjorde innan hon slog. Rihanna hade rejäla blåtiror.

• Jollybolly

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-16 11:56:23 följande:

Det skulle jag. Faktiskt.
    skulle du lära barn samma sak? slå tillbaka, hämnas?

jag menar givetvis inte att en misshandel är värre om den utförs av en man eller av en kvinna. det jag reagerar på är att den allmäna åsikten i den här tråden är att det okej att slå tillbaka för sakens skull.
  • Dorian Ertymexx
    Narobi skrev 2009-12-16 12:03:12 följande:
    Men nu var det ju så att Chris Brown såg ut som han gjorde innan hon slog. Rihanna hade rejäla blåtiror.
    Var de där personligen eller var det foton på dem som visades? Var det ansiktsfoton eller helbilder på deras kroppar utan kläder?
  • Jollybolly

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-16 12:08:07 följande:

Var de där personligen eller var det foton på dem som visades? Var det ansiktsfoton eller helbilder på deras kroppar utan kläder?
    hon försvarar ju honom desutom och påstår att det var hennes fel. att han dessutom har slagit henne tidigare försvarar hon också. vet att du inte vill uttala dig i fallet men för mig låter det som det klassiska, och jag tycker kvinnovåld ofta rättfärdigas eller förminskas som problem. hon förtjänade det, hon hade inte berättat vart hon hade varit, hon provocerade fram det osv.
  • FIame
    Jollybolly skrev 2009-12-16 12:11:34 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-16 12:08:07 följande: hon försvarar ju honom desutom och påstår att det var hennes fel. att han dessutom har slagit henne tidigare försvarar hon också. vet att du inte vill uttala dig i fallet men för mig låter det som det klassiska, och jag tycker kvinnovåld ofta rättfärdigas eller förminskas som problem. hon förtjänade det, hon hade inte berättat vart hon hade varit, hon provocerade fram det osv.
    Verkligheten är precis tvärtom idag. Våld mot män förminskas till ingenting. Kvinnojourer får flera miljoner i bidrag från skattebetalare, mansjourer får inga bidrag alls, är det inte intressant? När en man anmäler misshandel så leder det sällan till undersökningar. Varför är det så? Gäller inte lika inför lagen när det kommer kön?
  • Fridayyy

Men ofta är ju en man flera ggr starkare än en kvinna. Jag skulle ha svårt att slå min man så han blir skadad (om jag inte har nåt tillhygge) men han skulle ju kunna slå mig en gång och jag blir skadad. Jag skulle aldrig kunna hålla fast makens armar så han slutar men han skulle ju kunna stoppa mig. Så visst är det lite skillnad men därmed är ju inte sagt att det är lagligt eller rätt.

• Fridayyy

TS, du måste ju leva ganska våldsamt överlag om du "lyckats" bli slagen av tjejer och slagit 2 själv!

Svar på tråden slå sin tjej