Äh, klart jag skulle kunna skada min man , om han ligger ner och jag sparkar honom i huvudet. Men hur ofta kommer män in på sjukhuset för att de är skadade av sin fru? Var 10:e dag DÖR en kvinna i Sverige av misshandel från sin man, är det lika vanligt bland män? Men det är väl bra att jag inte tror att jag kan skada min man då, det gör kanske att kvinnor inte slåss lika ofta heller? Jag slår inte män, barn, djur (utom mygg), går hellre förbi myror än trampar ihjäl dem, släpper hellre ut flugor och spindlar än att döda dem. Det är väl i den änden vi ska börja för att minska våldet då. Men alla män kasnke ska börja anmäla när de blir slagna då och inte vara så fega och inte göra det. Det är ju många kvinnors problem, att de inte anmäler på grund av rädsla.Men om nu min man bara har 10 % mer muskler, varför kan män lyfta mycket tyngre saker då?
För att kvinnor inte TROR att de kan lyfta lika tungt. Och med "kvinnor" menar jag vissa kvinnor - jag vet många kvinnor som inte är rädda för att ta i som kan lyfta lika mycket som vilken karl som helst, och de är knappast biffiga på något vis. Men har man lärt sig att man är svag så tror man ju på det. Jag har själv varit med om just den "myten", fast på ett mer personligt plan. Jag trodde jag var svag, så jag var en fysisk mes. Nu vet jag bättre.