• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • UnderYtan

Det såklart du gjorde fel. Du skulle ha försökt gå därifrån istället. Man löser väl aldrig något med mer våld.

(Och självklart är det fel av tjejerna att slå från första början men nu pratar vi om din roll)

• Licens To Kiss

Jag anser att de aldrig är rätt och slåss. I ditt fall ts gjorde ni båda fel. Om den ena förlorar sitt förnuft och börjar slåss är inte den som slår tillbaka bättre. jag tycker man ska visa sig bättre och inte göra likadant tillbaka.

Vecka 34 (33+3) med nr 2. Älskar mina fina barn.
  • idiblon

Jag tycker det är löjligt att kvinnor ska få spela det där kortet och gå helt oskyldiga ur allt bara för att de generellt är svagare.

Om du gjort fel, ja det har du väl. Men tjejerna kanske har gjort ännu mer fel.

• honkie

visserligen har ni rätt. men det är svårt att agera rätt med sunt förnuft när man blir misshandlad.

• idiblon
    honkie skrev 2009-12-15 14:26:38 följande:
    visserligen har ni rätt. men det är svårt att agera rätt med sunt förnuft när man blir misshandlad.
    Ja, jag tycker då det är mer rätt att ge tillbaka än att vara den som börjar slåss. Helt klart.
  • puss

ja, du har gjort helt jävla fel.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • november73

Många gånger så tror jag att tjejerna provocerar fram bråket genom att inte "ge" sig. Sen tror jag att vissa par helt enkelt inte passar ihop, de tar fram det värsta hos varandra!
    MEN det är ingen ursäkt till killar som slår sina tjejer år efter år.

• Jollybolly

det kan ju vara skillnad mellan slag och slag också. att slå någon med öppen hand mot tex armen är kanske inte okej, men kanske inte misshandel på samma sätt som ett knytnävslag mot ansiktet.

• puss
    november73 skrev 2009-12-15 14:31:01 följande:
    Många gånger så tror jag att tjejerna provocerar fram bråket genom att inte "ge" sig. Sen tror jag att vissa par helt enkelt inte passar ihop, de tar fram det värsta hos varandra!MEN det är ingen ursäkt till killar som slår sina tjejer år efter år.
    ja, det är ju jävligt provocernande med tjejer som inte ger sig.
    (?)
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Mjolle

Klart att man skall försvara sig. Om det innebär att freda sig med våld, då må det vara hänt. Så ser jag på saken, politiskt korrekt eller ej...

Svar på tråden slå sin tjej