• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • Carpe diem1981

ja enligt den gyllene regler har du gjort fel. Men vem fan skiter inte i den jävla regeln när någon står och slår en rätt i facet liksom.....haha

• ChoopChoopSong
    Fratris skrev 2009-12-16 18:42:33 följande:
    Jaha, jag läste de 10 första sidorna men orkade inte längre. Jag blir väl den första och enda i denna tråd som tycker att en kille ALDRIG NÅGONSIN ska slå en tjej. Ever. (Om det inte nu är så att tjejen håller på o dödar dig, typ har en kniv).
    Jag tycker att man aldrig någonsin ska slåss över huvud taget. Men blir man angripen, måste man få försvara sig. Dock bör man inte använda mer våld än vad nöden kräver. Så säger lagen och den gör inte skillnad på kön.
  • Fratris
    ChoopChoopSong skrev 2009-12-16 23:02:56 följande:
    Jag tycker att man aldrig någonsin ska slåss över huvud taget. Men blir man angripen, måste man få försvara sig. Dock bör man inte använda mer våld än vad nöden kräver. Så säger lagen och den gör inte skillnad på kön.
    Nej, men det var inte heller frågan, vad lagen "säger". Frågan är vad vi TYCKER, enskilda personer. Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..). Enda undantaget om man verkligen håller på att bli riktigt skadad/dödad, då är det mer självförsvar att slå än "bara för att man blir provocerad".

Jag skulle inte kunna röra mig överhuvudtaget om min kille höll fast mina armar, jag kan därför inte se hur det skulle vara "rätt" att han ger mig ett knytnävsslag i ansiktet (vilket definitivt skulle krossa något) även om jag slagit honom först. Bara för att "rätt ska vara rätt"....

(Och självklart har tjejen gjort fel från början, men det var inte det diskussionen handlade om)
  • idiblon
    Fratris skrev 2009-12-17 06:38:00 följande:
    Nej, men det var inte heller frågan, vad lagen "säger". Frågan är vad vi TYCKER, enskilda personer. Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..). Enda undantaget om man verkligen håller på att bli riktigt skadad/dödad, då är det mer självförsvar att slå än "bara för att man blir provocerad". Jag skulle inte kunna röra mig överhuvudtaget om min kille höll fast mina armar, jag kan därför inte se hur det skulle vara "rätt" att han ger mig ett knytnävsslag i ansiktet (vilket definitivt skulle krossa något) även om jag slagit honom först. Bara för att "rätt ska vara rätt".... (Och självklart har tjejen gjort fel från början, men det var inte det diskussionen handlade om)
    Jag tycker det är ännu värre av tjejen att börja bara för att hon ska anses helig och komma undan med det för om han ger tillbaka räknas han som en jävla skitstövel.

Det är bara så fel.
  • Toboas
    Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..).
    Det intressanta här tycker jag är att du anser att ÄVEN när tjejen är starkare än killen så är det fel att slå tillbaka.

Det handlar ju inte (om jag förstått TS rätt) om att killen får en örfil och ger en rallarsving med full kraft tillbaka. Snarare att han får en örfil och ger en örfil tillbaka. Eller blir sparkad när han ligger och sparkar tillbaka för att värja sig.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nej, men det var inte heller frågan, vad lagen "säger". Frågan är vad vi TYCKER, enskilda personer. Och jag är den enda här som ALLTID tycker et är fel av en kille att slå en tjej just för att de är starkare (i 90% av fallen..). Enda undantaget om man verkligen håller på att bli riktigt skadad/dödad, då är det mer självförsvar att slå än "bara för att man blir provocerad".
    Du är långtifrån den enda som tycker så, majoriteten verkar tycka att det är fel med våld oavsett kön, om det inte är i självförsvar.

Om man som kille blir anfallen och har det inpräntat i sig att "man får inte slå tjejer" så kan man råka riktigt illa ut, det är inte anfallarens kön som avgör graden av våld, det är anfallet i sig.
  • alphamale

Jag hade en tung tid i mitt liv arbetslös etc. träffade en dam som drack mkt. Hon ville att jag skulel komma dit hon ville hjälpa mig ringde ofta. Så vi drack ihop sprit å sånt. Och på fyllan blev hon helt förbytt sa massa skit till mig som att hon knullar emd andra etc att ja skulle dra sjukt mkt sen va jag full och tappade behärkningen. Sen efter några månader när jag gjorde slut så anmälde hon mig å ljög och överdrivde i rätten. så ja fick sitta inne. efter fängelset så kontaktade hon mig igen men ja bad henne dra åt helvette.
    Jag vet att jag agerat fel jag vet de i min själ men min kropp klarade inte den provikationen på fyllan. Så de är jävligt bittert. Jag hade mkt på gång skulle fixa mitt liv så kommer en alkis kärring å förstör för mig.

Hon sa att hon ägde mig etc.

Morsan varnade mig inann men ja bli så blödig. för ja hade de lite tufft. och sen va hon så snäll annars. Men under rättegången visade sig att hon hade en annan man med. fyfan säger ja bara ja har hållt detta inom mig. Jag vet ja gjorde fel och ja ser ner på  mig själv. Önska jag vart nykter .

Jävligt tufft att komma tebax å konfronteras me de man vart med om. den tid man satt inne.

Så jag ge råd till alla andra snubbar. Ta de lugnt me spriten och försök inte få ihop de med ngn alkoholist. Du komemr inte kunna fixxa deras liv de kommer förstöra för dig och göra så att du går under.

• honkie
    alphamale skrev 2010-09-22 02:15:05 följande:
    Jag hade en tung tid i mitt liv arbetslös etc. träffade en dam som drack mkt. Hon ville att jag skulel komma dit hon ville hjälpa mig ringde ofta. Så vi drack ihop sprit å sånt. Och på fyllan blev hon helt förbytt sa massa skit till mig som att hon knullar emd andra etc att ja skulle dra sjukt mkt sen va jag full och tappade behärkningen. Sen efter några månader när jag gjorde slut så anmälde hon mig å ljög och överdrivde i rätten. så ja fick sitta inne. efter fängelset så kontaktade hon mig igen men ja bad henne dra åt helvette.
    Jag vet att jag agerat fel jag vet de i min själ men min kropp klarade inte den provikationen på fyllan. Så de är jävligt bittert. Jag hade mkt på gång skulle fixa mitt liv så kommer en alkis kärring å förstör för mig.

Hon sa att hon ägde mig etc.

Morsan varnade mig inann men ja bli så blödig. för ja hade de lite tufft. och sen va hon så snäll annars. Men under rättegången visade sig att hon hade en annan man med. fyfan säger ja bara ja har hållt detta inom mig. Jag vet ja gjorde fel och ja ser ner på  mig själv. Önska jag vart nykter .

Jävligt tufft att komma tebax å konfronteras me de man vart med om. den tid man satt inne.

Så jag ge råd till alla andra snubbar. Ta de lugnt me spriten och försök inte få ihop de med ngn alkoholist. Du komemr inte kunna fixxa deras liv de kommer förstöra för dig och göra så att du går under.

får man fråga hur länge du blev inburad?

• honkie

Jag skulle inte kunna röra mig överhuvudtaget om min kille höll fast mina armar, jag kan därför inte se hur det skulle vara "rätt" att han ger mig ett knytnävsslag i ansiktet (vilket definitivt skulle krossa något) även om jag slagit honom först. Bara för att "rätt ska vara rätt"....

(Och självklart har tjejen gjort fel från början, men det var inte det diskussionen handlade om)
    så om jag skulle slå mike tyson (under hans glanstid) och han skulle slå tillbaka (lika många slag på samma ställen) så är det ändå han som gör mest fel eftersom att han är totalt överlägsen? alltså menar du att klena jävlar (Rihanna) ska kunna springa runt och nita fysiskt överlägsna individer (chris brown) och sedan uppmuntras av folket att stå med huvudet högt och ge tillbaka på den fysiskt starkare genom att polisanmäla och vädja om fängelsestraff?
  • ViceGuy

Ger man sig in i leken får man leken tåla.

The most exciting phrase to hear in science, is not Eureka! (I found it!) but 'That's funny...' -Isaac Asimov
Svar på tråden slå sin tjej