• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Karinbarin

Bilen måste ju va bättre än vagnen, bilen är låsbar och stängd. Dit tar sig inte onda husdjur med uppsåt att skada! Men hon är väl fastspänd i en åldersanpassad bilstol med PoP kläder? Annars inte OK!!!!! Då får du vackert gå in å stå ditt kast

• Scales
    anneliiee skrev 2009-12-19 17:48:18 följande:
    Jaa vad ska jag säga. Ingen idé o äns svara men gör de iaf. Problemet är det att det är fruktansvärt kallt ute nu o speciellt om nätterna, vill ni att barnet ska frysa ihjäl.? Inte ens säkert att de hjälper med en massa kläder o filtar osv. Men ja va ska ja säga de finns jue folk till allt..
    Det finns väl motorvärmare?
    Dessutom kan man ha bilen i ett parkeringshus.
  • Gaby 01
    One skrev 2009-12-19 10:46:28 följande:
    Jag hoppas att detta är ett skämt! Varför dör små barn i bilen på sommaren? Jo för att föräldrar bara ska göra något annat...och går iväg. Det blir jättevarmt i bilen en solig dag.Och nu på vintern: Hur varmt tror ni att det är i er bil på natten? Är det minus 10 ute är det ungefär samma temperatur i bilen!Skulle aldrig drömma om att låta mina barn sova i bilen över natten..och nu blir säkert en hel del sura och arga- men det är också något som jag skulle kunna tänka mig att anmäla till myndighet om jag såg...just av t.ex. temperatur skälet. Plus vad då uppsikt? Har ni uppsikt över barnen i bilen när ni själva sover?Jag hoppas att jag missförstått något.
    Men hur i hela friden gör du då på sommaren när barnet leker i sandlådan och det är jättevarmt, smörjer du in det i solskyddsfaktor också då eller. Gud vad folk är överbeskyddande? Minsta lilla och ramaskri!
  • Nenne2

Dum i huvudet. Vad är det för kul att skojja om en sådan här sjuk sak. Jättekul. För om det inte är ngt skämt undrar jag hur du annars är på uppfostran. Ens tänka tanken på att lämna sitt barn i bilen är ju skrattretande.

• Gaby 01
    Nenne2 skrev 2009-12-19 18:16:07 följande:
    Dum i huvudet. Vad är det för kul att skojja om en sådan här sjuk sak. Jättekul. För om det inte är ngt skämt undrar jag hur du annars är på uppfostran. Ens tänka tanken på att lämna sitt barn i bilen är ju skrattretande.
    Men förstå själv vad skönt att få sova en hel natt utan att oroa sig för att bli väckt!
  • tebax
    Nenne2 skrev 2009-12-19 18:16:07 följande:
    vilket personangrepp! Barn sover hur bra som helst i bilen. Trodde alla visste det. Det är ju bara att ha på motorvärmarn och sätta på barnet massa filtar. Sen har hon ju babyvakt också så vad är problemet??
  • tebax
    vibralina skrev 2009-12-19 18:27:04 följande:
    Är du dum i huvudet???? I en iskall biljävel, bara över 10 minus ute........ Du borde inte få skaffa barn. Stackars barn. Tänk om barnet skulle dö??? Vad skulle du tänka då? Om du ens har någon hjärna?????????????????????
    Jösses vad arg du låter ? Det finns ju garage, motorvämrare och så har hon säkert tagit på barnet massa filtar. En barnvakt har hon ju också lagt där så då hör hon ju barnet också. Sen ser hon ju säkert ut över bilen.
  • Bedbug

Vad folk ska vara prettiga hela tiden! Sluta hacka på TS! Om de vill ha lite lugn och ro någon gång och slippa bli störa av en grinig unge är det väl upp till dem? Och de skulle ju ha babyvakten på och bilen låst.
    Håller med någon tidigare talare om solskydd i SANDLÅDAN - det är ju helt löjligt!
    Snart säger ni väl att jag ska behöva skaffa barnomsorg också? Fatta att jag som ensamstående faktiskt inte har råd med det. Och hon är ju van vid att vänta i bilen tills jag slutar jobba så vad är problemet? Ibland går jag ut och kollar till henne på lunchen men jag skäms ju för att jag gör det för vem vill vara en sån hönsmamma liksom?

• Gaby 01
    JohannaLukas skrev 2009-12-19 18:33:45 följande:
    Tack...Flera som tänker som jag..! Visste inte att man kunde vara sååå oansvarig som vissa verkar vara..!
    Visst verkar inte TS ha alla kameler hemma? Eller sparrisar?
  • Lakritspipan
    Bedbug skrev 2009-12-19 18:32:44 följande:
    Vad folk ska vara prettiga hela tiden! Sluta hacka på TS! Om de vill ha lite lugn och ro någon gång och slippa bli störa av en grinig unge är det väl upp till dem? Och de skulle ju ha babyvakten på och bilen låst. Håller med någon tidigare talare om solskydd i SANDLÅDAN - det är ju helt löjligt!Snart säger ni väl att jag ska behöva skaffa barnomsorg också? Fatta att jag som ensamstående faktiskt inte har råd med det. Och hon är ju van vid att vänta i bilen tills jag slutar jobba så vad är problemet? Ibland går jag ut och kollar till henne på lunchen men jag skäms ju för att jag gör det för vem vill vara en sån hönsmamma liksom?
    Ja man kan faktiskt inte bry sig om barnet hur som helst, hur skulle det se ut. Nån måtta får det vara på "hönserier"... Smart idé att låta henne vänta i bilen, man kan ju spara massa pengar på det!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?