• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Nightswimmer

Jag skulle verkligen aldrig låta min son sova i bilen!!! :-O

Tänk om han skulle tappa nappen och inte hitta den igen, så ledsen han skulle bli!! (Vår parkering är nästan 500 meter bort, så det skulle ta för lång tid att gå dit och stoppa i den igen.)

• Toboas
    Nightswimmer skrev 2009-12-19 10:55:18 följande:
    Jag skulle verkligen aldrig låta min son sova i bilen!!! :-O Tänk om han skulle tappa nappen och inte hitta den igen, så ledsen han skulle bli!! (Vår parkering är nästan 500 meter bort, så det skulle ta för lång tid att gå dit och stoppa i den igen.)
    Ja, om man har så långt till parkeringen så är det väl inte någon förälder ha barnen i bilen. Det vore ju väldigt oansvarigt att göra det.

Det enda undantaget är väl kolikbarn så att föräldrarna får sova ordentligt ibland, men förutom de som vore det fruktansvärt att lämna barnet i bilen så långt borta.
  • Waldo
    Lotlas skrev 2009-12-18 22:13:12 följande:
    Men hon får fortfarande använda sovsäck va'? För motorvärmaren värmer ju bara motorn, inte själva kupén. Själv tycker jag det är överskattat med kupéfläkt. Blir det riktigt kallt lägger vi en filt över vindrutan.
    Vi bor i södra sverige, tycker faktiskt inte det behövs kupevärnare här.
    Det är bara rikemansbarnen som får det.
    Dessutom föredrar jag motorvärmare när jag ska köra till jobbet på morgonen

Och precis som du säger så har hon ju sovsäck, det ska väl räcka
  • Windflower

Skulle aldrig kunna lämna mina barn i bilen, sommar lr vinter spelar ingen roll...skulle aldrig kunna sova lr slappna av själv.

• black sun

Vänta...när jag vaknade i morse var inte min dotter här. Jag glömde nog henne på Coop igår i kundvagnen. Men ni vet ju hur det är, mkt att stå i såhär kring jul. Det är ju varmt iaf och Coop har ju öppet på lördagar också. Och frukost finns det ju gott om där..... jag hinner nog ner på stan och shoppa lite när hon ändå är i trygghet.

• black sun
    Windflower skrev 2009-12-19 12:28:33 följande:
    Skulle aldrig kunna lämna mina barn i bilen, sommar lr vinter spelar ingen roll...skulle aldrig kunna sova lr slappna av själv.
    Nu förstår jag inte vad du menar..
  • rödnos

Vänta nu...
    Bor du i Sverige så hoppas jag du tog in ungen. :) Lite småkallt om man säger så.
    Bor du på varmare plats så kanske det kunde vara ok beroende på var du bor eller? Det vet ju du bäst men finns skugga och ventilation är det nog inga problem.
    Jobbigt för knodden att vakna själv i bilen dock om ingen annan är där.
    Lite scary om du frågar mig.
    Antar att du vill ditt barns bästa så du vet nog bäst själv. :)

• Lady Gaga
    Bedbug skrev 2009-12-18 22:01:08 följande:
    Äsch, pajar de en ruta så tar de väl bara stereon - inte barnet. Någon som vet vad man får ut på försäkringen för ett barn förresten? *funderar*
    det beror på hur många barn man har innan. Ju fler desto mindre ersättning.
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?