• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • etanol
    Waldo skrev 2009-12-20 22:31:19 följande:
    Å tänkte inte på att det inte är bra för ryggen* galopperar ut till bilen och slänger in ungen i bagaget*
    *asg* jag pissar snart ner mig...
  • Loppan84
    8 Labolina 8 skrev 2009-12-21 00:02:33 följande:
    Ja, det är faktiskt så att TS har hittat något som fungerar jättebra för henne och hennes familj!Stå på dig TS, DU VET SJÄLV VAD SOM ÄR BÄST FÖR DITT BARN, INGEN ANNAN! *styrkekram*
    jag tycker helt och hållet  ATT DE ÄT TS BESLUT  MEN de frågor jag skrev är ren fakta jag undrar över  jag ahr ingen erfaranehet av att lämna barn i bilen på det sättet...MEN  som jag skrev visst det är upp till ts hur hon vill göra...
  • Lady Gaga

Jag tycker att det funkar skitbra. Vi brukar lämna ungarna i bilen (som står i garage) om vi kommer hem sent och dom sover och vi ska iväg tidigt nästa morgon. Vadå slippa krångel med påklädningen nästa dag? 

• bonnieloveskim
    Hikaru skrev 2010-01-06 23:59:35 följande:
    Jag tycker att det funkar skitbra. Vi brukar lämna ungarna i bilen (som står i garage) om vi kommer hem sent och dom sover och vi ska iväg tidigt nästa morgon. Vadå slippa krångel med påklädningen nästa dag? 
    Hade jag haft bil hade det varit ett superbra förslag!
    Min minsta är totalt omöjlig att få igång och klä på när det är morgon och då hon ändå äter fruksot på dagis så varför inte.. det är så mycket som ska byltas på nu när det är - 20 grader så bilen hade varit bra.
  • Olivers  Mamma

Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg)
    Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.

• bonnieloveskim
    Olivers Mamma skrev 2010-01-18 08:03:37 följande:
    Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg)Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.
    Låter hemskt!
    det talar ju emot att låta barnen sova ute om man har grannar med hundar.
    Prata med grannen och se till att de hållerhunden innomhus!
  • Tasha78
    Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg) Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.
    gör en anmälan till polisen att grannen har hunden ute det är misshandel
  • bonnieloveskim
    Tasha78 skrev 2010-01-18 09:44:53 följande:
    Ja i -10 grader verkligen!
  • Olivers  Mamma
    Tasha78 skrev 2010-01-18 09:44:53 följande:
    bonnieloveskim skrev 2010-01-18 09:25:50 följande:
    Låter hemskt!det talar ju emot att låta barnen sova ute om man har grannar med hundar.Prata med grannen och se till att de hållerhunden innomhus!
    Nej jag gjorde så att jag passade på att ta hundarna. Jag har alltid velat ha två st och iom att grannarna är så lata att de inte ens går ut o rastar sina hundar utan låter de springa själva ute så tycker jag att jag hade all rätt i världen att ta dem. De har det ju tuuuusen gånger bättre hos mig
  • bonnieloveskim
    Olivers Mamma skrev 2010-01-18 10:26:51 följande:
    Nej jag gjorde så att jag passade på att ta hundarna. Jag har alltid velat ha två st och iom att grannarna är så lata att de inte ens går ut o rastar sina hundar utan låter de springa själva ute så tycker jag att jag hade all rätt i världen att ta dem. De har det ju tuuuusen gånger bättre hos mig
    Jaha det var gatu hundar!

Ja det var omtänksamt av dig att ge dem ett varmt hem!
    Nu kan ju dottern sova i bilen igen!

Bra framgång!
  • bamse10
    Busbellan skrev 2009-12-18 22:12:21 följande:
    Åh, vad gulligt av er!! Bra när man har praktiska saker att ge bort i julklapp tycker jag
    lite sent svar men...barn gillar ju hårda paket, och då är det ju bra om barnet får något bra i paketet!
  • Las vacaciones de amor

Har just läst igenom tråden och fått mig en hel del skratt. Helst har jag skrattat åt de som förfasat sig över idioterna i denna tråd . Skrattat åt de som anser att bara de har rätt till vad som är ok att skämta om eller inte. Bäst att alltid vara allvarlig eftersom det kan såra någon annars.

Jag tycker att Norgehistorier är jätteroliga. Helst den med de tre norrmännen som var ute och i skogen och hittade ett spår, den första trodde att det var älgspår, den andra trodde att det var björn men den tredje hann inte säga någonting förrän tåget körde över dem Förvånad 

Men man kanske inte får skämta om Norgehistorier? Det finns ju norrbaggar som kan ta illa upp...

Jag jobbar på soc och vi är väldigt ansvarsfulla och kan inte bara stå vid sidan om och se när barn far illa. Så när vi får in tips om barn som sover i bilen vintertid rycker vi ut direkt och tar tag i saken. Vi brukar ta med en termos med varm choklad och en skvätt whiskey så barnet håller sig varm. Brukar vara väldigt uppskattat. 

• Ökänd
    Las vacaciones de amor skrev 2010-07-15 01:13:34 följande:

Har just läst igenom tråden och fått mig en hel del skratt. Helst har jag skrattat åt de som förfasat sig över idioterna i denna tråd . Skrattat åt de som anser att bara de har rätt till vad som är ok att skämta om eller inte. Bäst att alltid vara allvarlig eftersom det kan såra någon annars.

Jag tycker att Norgehistorier är jätteroliga. Helst den med de tre norrmännen som var ute och i skogen och hittade ett spår, den första trodde att det var älgspår, den andra trodde att det var björn men den tredje hann inte säga någonting förrän tåget körde över dem Förvånad 

Men man kanske inte får skämta om Norgehistorier? Det finns ju norrbaggar som kan ta illa upp...

Jag jobbar på soc och vi är väldigt ansvarsfulla och kan inte bara stå vid sidan om och se när barn far illa. Så när vi får in tips om barn som sover i bilen vintertid rycker vi ut direkt och tar tag i saken. Vi brukar ta med en termos med varm choklad och en skvätt whiskey så barnet håller sig varm. Brukar vara väldigt uppskattat. 

Mmmm... whiskey... ljuva barndomsminnen...
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Lady Gaga
    Las vacaciones de amor skrev 2010-07-15 01:13:34 följande:

jag bara älskar solskenshistorier. Tummen upp för soc!
    I used to be Hikaru before I got run over.
  • Las vacaciones de amor
    Ökänd skrev 2010-07-15 01:38:45 följande:
    Mmmm... whiskey... ljuva barndomsminnen...
    Ja vill ju att de små liven ska få barndomsminnen att minnas. Vi är inte alls så elaka som det framställs här. Ibland kan vi hälla i två skvättar whiskey istället för en.
  • Las vacaciones de amor
    Lady Gaga skrev 2010-07-15 12:00:30 följande:
    jag bara älskar solskenshistorier. Tummen upp för soc!
    Ja visst är det härligt! Man ska inte tro på allt man läser om oss på soc, vi vill vara allas bästa och vill familjen ha mer plats och låter ungen sova så självklart rycker vi ut med termosen om det är kallt. Hur skulle man som samhällsmedborgare kunna sova gott om natten annars?

En familj beviljade vi en tvåveckorsresa till Thailand, men det minsta barnen som då var omkring året kunde tyvärr inte följa med (lite genant att skriva men pengarna räckte inte), så det lilla livet satte vi i familjens bil på långtidsparkeringen på Arlanda. Och innan folk förfasar sig om hur vi kunde göra nåt sånt så ska jag berätta att vi kom dit två gånger och kollade läget. Tror till och med att vi lyxade till det för barnet med en Loka och en kexchoklad.
  • Lucille

Varför inte gå längre än så och inreda bilen som ett barnrum? Det blir som en husbil för barn. På så sätt kan ni ta barnets rum och göra kontor eller gästrum eller dyl. Tada!!

Mammas älskling Didrik 2010-02-10! sisterrose.blogg.se
  • Sanna Gosing
    Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg)
    Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.
    Våra hundar sover lätt och kan vakna om det är något som oroar dem. I morse vaknade de över att någon jävla dvärg gick utanför vår tomt. Gissa om de skällde? Jag var tvungen att släppa ut hundarna så att de fick jaga bort dvärgen, annars hade de väckt hela kvarteret. Ledsen på jackan, men du får se till att hålla dina ungar antingen inomhus eller kvar i bilen, så hederligt folk kan få sova.
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?