• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Move

Är dom flesta här inne halvgalna eller vad är det frågan om, varför skaffa barn om man skall dom ha dom sovandes lite varsomhelst. Skäms på Er.

• Reglementet

Äh, låt ungen sova i bilen bara.

• Bempa

Vi brukar nyttja bilen med sovande barn som kvällarna o nätterna som gubben o jag vill ha lugn o ro. Inte så lätt att få tag i barnvakt, så bilen är faktiskt ett skitbra alternativ! Låt ungen sova i fred istället. Vad kan hända liksom???

• Bina75
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:40:43 följande:
    Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.
    Någon värre idiotisk fråga och ens tankegång, har jag aldrig hört talas om.
    Varför ens skaffa barn om man inte tar ansvar för dem.

Kommentaren på att du inte tror du orkar med om dottern är vaken några timmar till är ju inte klok.

Är det här ett försök till ett första april skämt redan nu?

Att lämna barn utan uppsikt är ju rent sagt idiotiskt.
  • shess

Du måste skoja eller e du så dum??

• bubbelmaja

pssst: har ni aldrig varit i en sandlåda förr va? Visst att det är fruset ute i sanden men i denna låda går det fortfarande att gräva.

• MLT
    Gaby 01 skrev 2009-12-18 21:43:35 följande:
    Men kan du inte ta en sovsäck och göra henne sällskag då? Vilken mysig familjesammankomst, nästan som att sova i tält! Detta måste testas imorgonkväll, kan man få in en hel familj på 5 st tror du i en liten peogeut?
    Blir så less på såna prettoföräldrar som ska sitta fastklistrade vid sina barn! Kan du inte ens låta ungen sova i bilen EN natt själv?
  • sweetie77

Det minskar risken för plötslig spädbarnsdöd om man inte samsover, så att sova i bilen måste ju vara optimalt.
    Dessutom, om det är ditt första barn så måste hon ju vänja sig vid att vara själv om du ska kunna lämna henne ensam hemma snart. För jag antar att du inte tänker sitta hemma bara för att du fått barn? Life goes on liksom.

• mamsett
    Lalalong skrev 2009-12-19 10:07:30 följande:
    Guuud vad folk överdriver!Massor med barn som sover ute på dagarna, varför skulle de inte kunna sova i bilen på natten? Där är det ju vindstilla dessutom. Klara sover som sagt i bilen minst två nätter i veckan!
    E Klara ditt barn eller? Hur kan du lämna henne ensam i bilen en hel natt ensam, hur tänker man då undrar jag??? Det blir kallt o barnet kan vakna o bli rädd
  • mamsett

Hs egen skrev 2009-12-19 10:48:11 följande:

Jag såg först inte vilken tråd det var.Puh!
    Hahahahaaaa inte jag heller förrän nu, kolla snabbt innan men kolla fel hahahahahaaa tack för att det inte var sant. Puh!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?