• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • LaFontaine

Alltså, är detta ett skämt eller? Var ska ungen annars sova? I snön eller? Såklart slänger du ut henne i bilen. Tänd lite värmeljus så blir det lite gosigt också!

• suset

haha, så kul! Innan jag såg att det var sandlådan fick jag en isbit i magen =)

• Mottis

men skojjar ni??? är detta ett skämt? ta ansvar över era barn, tänk om det händer något?

• PennyD

Jag såg Ts, och utgick från att det var brutal sarkasm. Till min förskräckelse hade jag fel.

Jag funderar i banor om att göra en anmälan till socialkontoret.

• LadyTigerÅSirDragon

jag skulle inte vilja lämna min dotter i bilen övernatten. dels för att vi kan ha upp till-25grader ute nu och sen så även om risken är liten så kan faktiskt bilen bli stulen.

det skulle kännas förbaskat konstigt att ha barnen sovandes i bilen och man själv ligger och sover inne i sängen.  skulle skämas om jag lämnade barnen i bilen och själv går in och sover i sängen.

på dagarna på sommarn/hösten är en annan sak då är vi ute och rör oss och har hela tiden henne under uppsikt.

på sommaren har jag till och med dåligt samvete när jag lägger babyvakten i vagnen och går in och lägger mig på soffan. utan jag brukar ställa vagnen i skuggan och själv sova i hammocken. för i vagnen kan hon klättra ur och snabbt springa ut på vägen.

skulle socialkontoret få nys om att Ts låter barnen sova i bilen över natten så skulle hon nog bli av med barnen.

• PennyD
    LadyTigerÅSirDragon skrev 2009-12-19 17:34:37 följande:
    jag skulle inte vilja lämna min dotter i bilen övernatten. dels för att vi kan ha upp till-25grader ute nu och sen så även om risken är liten så kan faktiskt bilen bli stulen. det skulle kännas förbaskat konstigt att ha barnen sovandes i bilen och man själv ligger och sover inne i sängen.  skulle skämas om jag lämnade barnen i bilen och själv går in och sover i sängen. på dagarna på sommarn/hösten är en annan sak då är vi ute och rör oss och har hela tiden henne under uppsikt. på sommaren har jag till och med dåligt samvete när jag lägger babyvakten i vagnen och går in och lägger mig på soffan. utan jag brukar ställa vagnen i skuggan och själv sova i hammocken. för i vagnen kan hon klättra ur och snabbt springa ut på vägen. skulle socialkontoret få nys om att Ts låter barnen sova i bilen över natten så skulle hon nog bli av med barnen.
  • Shadowcat

äh så farligt är det väl inte? Man har ju bilen låst, sen kanske den är i garaget också?

• Umbrageous
    LadyTigerÅSirDragon skrev 2009-12-19 17:34:37 följande:
    jag skulle inte vilja lämna min dotter i bilen övernatten. dels för att vi kan ha upp till-25grader ute nu och sen så även om risken är liten så kan faktiskt bilen bli stulen.det skulle kännas förbaskat konstigt att ha barnen sovandes i bilen och man själv ligger och sover inne i sängen.  skulle skämas om jag lämnade barnen i bilen och själv går in och sover i sängen.på dagarna på sommarn/hösten är en annan sak då är vi ute och rör oss och har hela tiden henne under uppsikt. på sommaren har jag till och med dåligt samvete när jag lägger babyvakten i vagnen och går in och lägger mig på soffan. utan jag brukar ställa vagnen i skuggan och själv sova i hammocken. för i vagnen kan hon klättra ur och snabbt springa ut på vägen.skulle socialkontoret få nys om att Ts låter barnen sova i bilen över natten så skulle hon nog bli av med barnen.
    Det är väl infget PROBLEM om ungen sover en eller två nätter i bilen???? Herregud, pretto!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?