• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Anxiety
    DILLIGAF skrev 2009-12-18 22:18:02 följande:
    *tror att han/hon gjorde det*
    Precis .
  • MiisPiis
    Anxiety skrev 2009-12-18 22:37:26 följande:
    Precis .
    Ja, jag har ju som sagt redan upptäckt att det var mitt fel.......som sagt, så har jag otur när jag tänker.
  • Lallamen

Jag blir ganska orolig när jag läser det här.
    I morgon är det mycket möjligt att solen skiner och hur har du tänkt då? Är du helt säker på att bilen står i skuggan? Alla VET ju att det är jättefarligt för barn om det blir för varmt. Fattar inte hur du törs riskera att hon ska få värmeslag.

• Toboas
    Bedbug skrev 2009-12-18 22:01:08 följande:
    Någon som vet vad man får ut på försäkringen för ett barn förresten? *funderar*
    Kolla hemförsäkringen. Små barn brukar gå in som "lösöre" men det beror lite på. De billiga försäkringarna brukar lägga dem som komsumtionsvaror och då får man bara nyanskaffningsvärdet. Eftersom de flesta gjort barn gratis är det satt till 0 kronor men för de med provrörsbefrukning så betalar bolaget för en ny.

De bolag som räknar in barn som lösöre brukar dock ha en avskrivning på 50% av tiden. Får du en 2-åring stulen så kan du alltså inte räkna med att få en lika ny tillbaka, det blir en 3-åring istället. Några kompisar slarvade bort sin 12-åring i New York för några år sedan och fick en 18-åring tillbaka. De var ganska nöjda att slippa större delen av tonåren så ibland kan det falla ut riktigt bra!
  • G l o r y

Jag skulle ALDRIG låta mitt barn sova i bilen över natten, sen kvittar det om det är sommare eller vinter!!

Noah 070929 Leo 090510
  • G l o r y

Varför ens komma på o skämta om nåt sånt här?! Inte roligt överhuvudtaget när det säkert finns folk som låter sina barn sova i bilen!

Noah 070929 Leo 090510
  • Filosofinna

själv skulle jag nog också lämna vår stora hund i bilen tillsammans med barnet, som en extra trygghet............

• mamsett

E detta ett skämt???? Vem låter sitt barn sova kvar ensam i en bil när det är vinter o kallt???????

• Lalalong

Guuud vad folk överdriver!
    Massor med barn som sover ute på dagarna, varför skulle de inte kunna sova i bilen på natten? Där är det ju vindstilla dessutom.
    Klara sover som sagt i bilen minst två nätter i veckan!

• One

Jag hoppas att detta är ett skämt! Varför dör små barn i bilen på sommaren? Jo för att föräldrar bara ska göra något annat...och går iväg. Det blir jättevarmt i bilen en solig dag.

Och nu på vintern: Hur varmt tror ni att det är i er bil på natten? Är det minus 10 ute är det ungefär samma temperatur i bilen!

Skulle aldrig drömma om att låta mina barn sova i bilen över natten..och nu blir säkert en hel del sura och arga- men det är också något som jag skulle kunna tänka mig att anmäla till myndighet om jag såg...just av t.ex. temperatur skälet. Plus vad då uppsikt? Har ni uppsikt över barnen i bilen när ni själva sover?

Jag hoppas att jag missförstått något.

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?