Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Busbellan
    SaharaSara skrev 2009-12-18 21:44:32 följande:
    Det är ju bara på somrarna som man avråds att lämna barn och hundar i bilen
    Ja, på somrarna är det ajabaja, men nu borde det ju vara ok. Jag menar visst har man hört om bilar som självantänt och sånt, men hur troligt är det liksom
  • Mrs Winter
    snuttissnoffsan skrev 2009-12-18 21:45:41 följande:
    jag skulle aldrig göra nå sånt..är de ett skämt detta inlägg+
    Finemang om tösen kan sova kvar i bilen ju.Bättre det än ute i vagnen

• Busbellan
    Nej, varför skulle jag skämta om detta. Alla vet väl hur bra barn sover utomhus. Kanske kan hon sova sin första hela natt där ute *hoppas*
  • Busbellan
    Sannive skrev 2009-12-18 21:47:08 följande:
    Jag funderade också över kylan. Det blir ju iskallt i en bil som inte har motorn igång.
    Äsch, vi slänger över henne en extra filt bara
  • snuttissnoffsan

ja alla gör ju som dom vill..
    men jag tänkte mest på kylan och att ni kanske inte vaknar om hon skulle vakna..

• alven85
    Håller med! Skojar ni eller?
    Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt?
    Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
  • Bedbug

Man kanske till och med kunde göra det permanent? Om man är trångbodd eller så. Iaf nån av ungarna kan ju flytta ut i bilen. Kanske lockar mest när de börjar bli lite äldre kanske. Och så kan man ju trådlöst nät så de kan surfa därute och ha som en egen liten lya. Jag ser möjligheter i detta!

• Lotlas
    Sannive skrev 2009-12-18 21:47:08 följande:
    Jag funderade också över kylan. Det blir ju iskallt i en bil som inte har motorn igång.
    Äh. Barnet har väl ytterkläder på sig?? Annars kan ju TS lägga ut en filt extra som hon kan ta på sig om hon fryser.
  • Mrs Winter
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller?Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    Ja men är det lyhört så hörs ju om hon skriker

• Shadowcat
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller? Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    Men hon har ju på barnvakten isf och sen så låser hon säkert bilen också. tycker det verkar vara en lysande ide
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?