• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Busbellan
    Bedbug skrev 2009-12-18 22:20:30 följande:
    Tror jag ska bära ut lillan i bilen nu. Har visserligen ingen babyvakt men mon är ju ändå två år. Lite ansvarskänsla måste hon ju lära sig.
    Ja, min dotter är ju med 2 år, så hon kanske är i den åldern så man kan skippa barnvakten
    Hon sitter ju fast i sin bilstol också så hon lär inte ta sig nånstans
  • MiisPiis
    Bedbug skrev 2009-12-18 22:20:30 följande:
    Tror jag ska bära ut lillan i bilen nu. Har visserligen ingen babyvakt men mon är ju ändå två år. Lite ansvarskänsla måste hon ju lära sig.
    Ja, hon kan väl öppna bildörren inifrån om hon vill nåt !?
  • Emsters mamma

Ja bara det är ett lugnt område och du har babyvakten i bilen så är det ju inga som helst problem. Du kan ju också be tidningsbudet kolla till henne på morgonkvisten så slipper du gå upp och göra det.

• Bedbug
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:22:46 följande:
    Ja, och annars kan hon låta bli. F-n vet att jag kan behöva lite egentid. Jag tror faktiskt jag ska pappa på att gå ut ikväll när jag burit ut dottern. Får bara hoppas att hon inte vaknar på vägen. Med lite tur sover inte jag heller hemma inatt...
  • Lotlas
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:22:46 följande:
    Nej, nej, nej, då blir det farligt fattruväll?! Tänk om det kommer en björn och tar ungen? Barnspärren måste så klart vara på!
  • Busbellan

Nej, börjar bli lite trött faktiskt, tror jag går och lägger mig nu och hoppas på en god natts sömn utan störninga från barn
    Kikade ut lite snabbt på henne i bilen precis och hon sussar så sött

• MiisPiis
    Lotlas skrev 2009-12-18 22:25:37 följande:
    Nej, nej, nej, då blir det farligt fattruväll?! Tänk om det kommer en björn och tar ungen? Barnspärren måste så klart vara på!
    Ja just det, vad otroligt osmart jag är!!
  • Lotlas
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:26:40 följande:
    Ja just det, vad otroligt osmart jag är!!
    Du kanske bara har lite otur när du tänker? Nej, nu ska jag lägga ut ungarna i bilen och gå och lägga mig. Gonatt!
  • MiisPiis
    Lotlas skrev 2009-12-18 22:28:30 följande:
    Du kanske bara har lite otur när du tänker? Nej, nu ska jag lägga ut ungarna i bilen och gå och lägga mig. Gonatt!
    Det är ju det jag har.....mitt citat på facebook........

Ja, jag hoppas de håller sig lugna i bilen, så du får sova! Gonatt!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?