• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Busbellan
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller?Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    Men vi sätter ju barnvakten i bilen, mer koll än så behöver man väl inte ha. Jag sover ju på nätterna även om hon sover inne, så vad är skillnaden egentligen {#lang_emotions_undecided}
  • Busbellan
    Bedbug skrev 2009-12-18 21:49:49 följande:
    Man kanske till och med kunde göra det permanent? Om man är trångbodd eller så. Iaf nån av ungarna kan ju flytta ut i bilen. Kanske lockar mest när de börjar bli lite äldre kanske. Och så kan man ju trådlöst nät så de kan surfa därute och ha som en egen liten lya. Jag ser möjligheter i detta!
    Åh, en bra idé. Om vi flyttar ut ett av barnen i bilen så kanske vi kan skaffa fler barn!! Har alltid velat ha många barn, men haft svårt med att få plats med dom
  • Lotlas
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller? Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    TS ska ju ha babyvakten på. Då är det ingen fara.
  • Mrs Winter

Ställ in en mugg choklad och två mackor med ex prickig korv.Så har hon ju frukost i morgonbitti.Om ni vill sova ut alltså.

• Busbellan
    Mrs Winter skrev 2009-12-18 21:50:14 följande:
    Ja men är det lyhört så hörs ju om hon skriker
    Ja, garageuppfarten är precis utanför sovrummet så vi hör henna antagligen utan barnvakten, kanske kan skippa den då.
    Annars kanske nån av grannarna hör henne om hon vaknar och kan komma in med henne till oss, så slipper vi ut i kylan
  • Pillan2012

Haha..Det MEST skrämmande är att det uppenbarligen finns folk som TROR att nån verkligen skulle kunna lämna sitt barn i bilen en hel natt. Helt otroligt!

Längtar redan efter Dig!
  • Busbellan
    Mrs Winter skrev 2009-12-18 21:52:25 följande:
    Ställ in en mugg choklad och två mackor med ex prickig korv.Så har hon ju frukost i morgonbitti.Om ni vill sova ut alltså.
    *springer och fixar mackor*
  • Mrs Winter
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:53:08 följande:
    Ja, garageuppfarten är precis utanför sovrummet så vi hör henna antagligen utan barnvakten, kanske kan skippa den då.Annars kanske nån av grannarna hör henne om hon vaknar och kan komma in med henne till oss, så slipper vi ut i kylan
    Du har så sunda o bra idéer

• snuttissnoffsan

så dina barn brukar sova ute om nättrna annars me+
    börjar ju bli väldigt kallt ute nu.
    alla är ju olika men jag vill då ha koll på mina små.

• Bedbug
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:51:51 följande:
    Åh, en bra idé. Om vi flyttar ut ett av barnen i bilen så kanske vi kan skaffa fler barn!! Har alltid velat ha många barn, men haft svårt med att få plats med dom
    Ser redan fram emot när lillan kan flytta ut i Cittran så jag får eget sovrum igen.
    Fast det funkar nog inte än. Ytterdörren är ju låst om hon skulle vakna så hon får ju inte slarva bort nyckeln. Tvååringar är si himla slarviga!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?