• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Umbrageous
    Tina83 skrev 2009-12-20 09:07:55 följande:
    jag tycker man ibland bör tänka på de få människor som faktiskt glömt sina bar ni bilen på riktigt ( på sommaren) så barnen dött eller nästan dött. det är ju inte ens kul att skoja om detta.
    äh men nu snackaR vi 30 minus inte 30 plus.
  • Parniara

Jag har inga barn så jag har ingen aning...,men är det inte ganska vanligt att man låter barn sova ute i vagnen, bilen och liknande. Visst inte om det är askallt, men sådär som fenomen är det tydligen ok då de tex gör det på många dagis. Har man bara koll på barnet är det ju inte farligt även om det är nollgradit och barnet är varmt inpackat.

• Kinga
    Parniara skrev 2009-12-20 09:13:45 följande:
    Jag har inga barn så jag har ingen aning...,men är det inte ganska vanligt att man låter barn sova ute i vagnen, bilen och liknande. Visst inte om det är askallt, men sådär som fenomen är det tydligen ok då de tex gör det på många dagis. Har man bara koll på barnet är det ju inte farligt även om det är nollgradit och barnet är varmt inpackat.
    Ja, det är vanligt, men FAN (ursäkta men jag är riktigt arg ) inte hela natten eller kvällstid för den delen!!!
  • Kinga
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:40:43 följande:
    Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
    Vaddå inga påhopp, du har ju skrivit ett inlägg, vi har väl rätt att kommentera, du ställa ju en fråga!!!
    Låter skrämmande att du ens tänker tanken, mer skrämmande är nog att det finns fler som du!!!
  • Kinga
    snorkråka skrev 2009-12-20 00:00:34 följande:
    Det är lugnt, sonen somnade i bilen vid 20-tiden, efter att vi varit och julhandlat var han så trött stackarn, så jag ville inte störa utan lät honom sitta kvar. Han sitter ju bakåtvänd så det är ju inga problem, jag tittar till honom genom fönstret nån gång i timmen och han sover så gott!
    Säg att du skämtar nu!!!!???
    Jösses alltså, JAG BLIR MÖRKRÄDD....
  • Parniara
    Kinga skrev 2009-12-20 09:25:26 följande:
    Ja, det är vanligt, men FAN (ursäkta men jag är riktigt arg ) inte hela natten eller kvällstid för den delen!!!
    Vad spelar tidpunkten för roll om föräldrarna har koll. Självklart kan man väl inte lämna barnet på en otrygg plats och somna själv. Men är bilen mer osäker än ett eget sovrum om man har babyvakt?
  • Umbrageous
    Kinga skrev 2009-12-20 09:27:29 följande:
    Säg att du skämtar nu!!!!???Jösses alltså, JAG BLIR MÖRKRÄDD....
    Jamen det blir inte våra barn som somnar i bilen, det kanske är det som är problemet, att du INTE fick sova i bilen som gjort dig mörkrädd?
  • Lalalong
    Kinga skrev 2009-12-20 09:25:26 följande:
    Det spelar väl ingen roll vad klockan är??
  • Parniara

Om man absolut vill att barnet ska sova och det gör det bäst i bilen och man inte vill lämna det, är det väl bara att fälla ner sätet, ta en filt och sova med barnen i bilen.

• Lalalong
    Parniara skrev 2009-12-20 09:33:17 följande:
    Om man absolut vill att barnet ska sova och det gör det bäst i bilen och man inte vill lämna det, är det väl bara att fälla ner sätet, ta en filt och sova med barnen i bilen.
    Jo, men där är ju ingen TV i bilen...inte i vår i alla fall och jag kan inte somna om jag inte sett lite på TV på kvällen...
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?