• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • vattenlilja

Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:56:26 följande:

jag kan hålla med om att det blir kanske lite kvavt men man får väl för sjuttsingen lämna ett fönster eller två öppna
    näää tror du inte förstår vad jag menade.
    jag tycker att det är sjukt när barnet sover ute i -30 grader. men att låta barnet sova hela natten i bilen( tom bilen med tomgång) är mycket sjukare....
  • vibralina
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:40:43 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00 Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra. Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
    Vi alla har ju rätt till våran åsikt, det var ju du som la ut detta.
    Vi människor är väl olika. Tur det......

Men vad bra att det gick bra!!!Det är ju sommarvärme ute......
    Då kan du ju låta barnet sova där varje natt, ingen fara.
    Vilken underbar mamma du är!
  • Majuni
    vattenlilja skrev 2009-12-20 00:02:28 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:56:26 följande:
    näää tror du inte förstår vad jag menade.jag tycker att det är sjukt när barnet sover ute i -30 grader. men att låta barnet sova hela natten i bilen( tom bilen med tomgång) är mycket sjukare....
    määääää
  • bonnieloveskim

Hej TS
    har läst att många är emot dig.. men jag har faktikst inte hittat en lag som säger att man inte får ha barn sovandes i bil.... stilla som gående.. och jag har heller inte hittat någon lag som säger hur varmt eller kallt ett barn ska ha runt omkring sig för att få tillåtelse att sova.

Kan ni inte koppla babyvbakten till tjuvalarmet på nåt sätt så hör ni bättre om hon vaknar eller så.??

Ja för vaknar inte ni då så kommer i alla fall grannen och väcker er eller nån annan person i uniform och det vore ju bra så så ni kan komma till barnet när det vaknar.
    Det är ju det som väktare och poliser är till för, att hjälpa till

Skriv ditt mobnr i imman på bilen och ge ungen en mobil så kan hon ringa om hon vill med.

Och det finns inga tidbegränsningar heller hur länge ett barn får vistas i bil vaken eller sovandes så passa på att sova ut i morgon så du är pigg och utsövd.

• Ulf Harrys Farsa

TS: vår son sover i bilen ofta, man vill ju inte väcka dom små liven, härom natten glömde vi kupévärmaren, Jävlar va kall han var på morgonen ;)

• pergotezzie

detta måste vara nå sjukt skämt:(

skulle ALDRIG lämna mitt barn i bilen ensam,fy tusan. orkar man inte med att ha barnet vaket skulle man kanske inte skaffat barn från första början

• SaharaSara

Men usch!
    Är det här ett skämt eller?!?!

Nej nu lämnar jag den här tråden -

• Myrongen

HA HA, hur tröga får människor bli egentligen? Kan det bli mer uppenbart skämt? "Men TÄNK om någon förälder läser detta och tror det är OK att lämna barnen i bilen!!!" Är man så bränd har man nog större problem i sitt föräldraskap redan ;)

• Tina83

jag tycker man ibland bör tänka på de få människor som faktiskt glömt sina bar ni bilen på riktigt ( på sommaren) så barnen dött eller nästan dött. det är ju inte ens kul att skoja om detta.

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?