• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Senap

Vilken bra idé. Men vi har ingen bil. Men det kanske funkar på cykelstolen också? Någon som vet?
     *hoppfull*

My sugar is raw
  • AnnaLüceraMehr

Man kan sova hela familjen i bilen, åsså säljer man huset. Så kan man spara pengarna till nåt roligt....eftersom det blir ganska tråkigt i bilen.

• Shadowcat
    Shoegirl skrev 2009-12-20 09:40:48 följande:
    Vilken bra idé. Men vi har ingen bil. Men det kanske funkar på cykelstolen också? Någon som vet?  *hoppfull*
    hm det kan gå tror jag, men då får du ju tänka på att barnet är mindre skyddat, en bil kan man ju låsa, vet inte om det räcker med att låsa fast cykeln?
  • Senap
    Shadowcat skrev 2009-12-20 09:55:57 följande:
    hm det kan gå tror jag, men då får du ju tänka på att barnet är mindre skyddat, en bil kan man ju låsa, vet inte om det räcker med att låsa fast cykeln?
    Vi har cykelförråd ute.
    My sugar is raw
  • Umbrageous
    Shadowcat skrev 2009-12-20 09:55:57 följande:
    spännband runt cykeln och barnet!
  • Shadowcat
    Shoegirl skrev 2009-12-20 09:57:26 följande:
    Vi har cykelförråd ute.
    Men då så, då borde det ju funka jättebra, kanske testa spännband också?
  • NorthLondon

'Finns det verkligen de som INTE skulle låta sitt barn sova kvar i bilen?! Låter ju helt befängt i så fall.
    Det är ju jättebra att barn har flera ställen som de tycker om att sova på.

Sen så är det ju praktiskt om man ska iväg nästa morgon, då har man ett moment mindre i morgonstressen att tänka på!

• Toboas
    NorthLondon skrev 2009-12-20 10:40:39 följande:
    Sen så är det ju praktiskt om man ska iväg nästa morgon, då har man ett moment mindre i morgonstressen att tänka på!
    Det är ju verkligen en stor fördel! Barnet får sova lite längre på morgonen och man kommer iväg utan trassel.

Jag vet en del som är uppe och byter blöjor på barnen mitt i natten men det lär ju bara stressa barnen mer. De minsta blöjorna i handeln står det ju "3-5 kilo" på och så mycket lär väl ungen inte skita under natten tycker man.
  • Toboas
    Shoegirl skrev 2009-12-20 09:57:26 följande:
    Vi har cykelförråd ute.
    Jag tycker inte det är så lämpligt att lämna barnet i cykelförrådet. Det är risk att de vaknar när andra hämtar sina cyklar (eller kommer hem sent).

Sen täcker ofta inte hemförsäkringen stöld av barn om de finns i ett utrymme som andra har tillgång till.

Om ni har ett "eget" cykelförråd som bara ni har tillgång till så är det såklart ingen fara.
  • Senap
    Toboas skrev 2009-12-20 11:42:00 följande:
    Jag tycker inte det är så lämpligt att lämna barnet i cykelförrådet. Det är risk att de vaknar när andra hämtar sina cyklar (eller kommer hem sent). Sen täcker ofta inte hemförsäkringen stöld av barn om de finns i ett utrymme som andra har tillgång till. Om ni har ett "eget" cykelförråd som bara ni har tillgång till så är det såklart ingen fara.
    fan

Men å andra sidan. Hur många stöder av barn i cykelförråd hör man talas om? Tror inte risken är så stor faktiskt. Vi kan ju ha en babywatch också. Då kan ju ingenting hända.
    My sugar is raw
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?