• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • NorthLondon

Håller med!

Sen om banet skulle kräkas på cykeln under natten kan cykeln rosta! Jag vet, låter knäppt men hände faktiskt min kompis pappas bästa väns styvsyster.

Toboas skrev 2009-12-20 11:42:00 följande:
    Jag tycker inte det är så lämpligt att lämna barnet i cykelförrådet. Det är risk att de vaknar när andra hämtar sina cyklar (eller kommer hem sent). Sen täcker ofta inte hemförsäkringen stöld av barn om de finns i ett utrymme som andra har tillgång till. Om ni har ett "eget" cykelförråd som bara ni har tillgång till så är det såklart ingen fara.
  • Svana

Självklart kan du låta henne sova vidare! Barn sover ju ofta jättebra i bilen och dessutom så får ni en ostörd nattsömn. Nu har inte jag bil, men om vi har varit ute sent och vår son somnat i vagnen så får han alltid sova vidare, taskigt annars tycker jag.

• Marlean

Vet inte hur varmt det är där du bor TS men hos oss är det -18 grader på nätterna...

• Senap
    NorthLondon skrev 2009-12-20 10:40:39 följande:
    'Finns det verkligen de som INTE skulle låta sitt barn sova kvar i bilen?! Låter ju helt befängt i så fall. Det är ju jättebra att barn har flera ställen som de tycker om att sova på. Sen så är det ju praktiskt om man ska iväg nästa morgon, då har man ett moment mindre i morgonstressen att tänka på!
    Förstår inte hur du tänker där??? Barnet måste ju ha frukost på morgonen!
    Och mitt barn sölar så fasligt. Tror inte alls jag skulle vilja ha dem i bilen då. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
  • tebax
    Marlean skrev 2009-12-20 12:24:23 följande:
    Vet inte hur varmt det är där du bor TS men hos oss är det -18 grader på nätterna...
    filtar och motorvärmare
  • Senap
    tebax skrev 2009-12-20 12:28:03 följande:
    filtar och motorvärmare
    Tror du verkligen att det är så lämpligt? Att ha barnet på motorn?
    My sugar is raw
  • tebax
    Shoegirl skrev 2009-12-20 12:33:43 följande:
    Tror du verkligen att det är så lämpligt? Att ha barnet på motorn?
    hehe nej va dum jag är.. hehe.. jag har ej körkort så jag trodde det höll bilen varm
  • Senap
    tebax skrev 2009-12-20 12:34:35 följande:
    hehe nej va dum jag är.. hehe.. jag har ej körkort så jag trodde det höll bilen varm
    kupévärmare menar du alltså.
    My sugar is raw
  • tebax
    Shoegirl skrev 2009-12-20 12:36:05 följande:
    kupévärmare menar du alltså.
    jahaa är det så det heter
  • Pappa vet bäst

Jätte bra tänk du har. Förhoppningsvis står bilen utomhus och man får hålla tummarna för att det blir många minusgrader så att barnet kan rispa roliga gubbar i frosten på bilrutan. Vore ju tråkigt om barnet vaknade å inte hade nått roligt att göra.

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?