• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • lillanw
    Toboas skrev 2009-12-20 14:55:41 följande:
    Det är klart att det inte är det optimala att låta barnet sova ensamt i bilen. Har man husdjur så skulle jag lämna kvar det i bilen över natten för att hjälpa till med värmen och sällskapet. Har man inte något husdjur kan man ju lägga en näve frön på golvet i framsätet en stund och lämna dörren öppen så att det kommer in lite fåglar som kan sova i bilen. Men ofta är det ju mörkt när man kommer hem och då blir det ju svårt.
    Bor man i en stor stad kan man ju alltid be någon uteligare att sova i bilen som sällskap åt barnen..
    Men då finns ju risken att dom snor stereon eller gps,en
  • socute

Ha bilen igång, då riskerar du inte att få immiga rutor!! Annars är det ingen fara med att låta hon sova i bilen!

Theo 05-10-27
  • Fantastiska Skatt
    vibralina skrev 2009-12-19 18:27:04 följande:
    Är du dum i huvudet???? I en iskall biljävel, bara över 10 minus ute........Du borde inte få skaffa barn. Stackars barn. Tänk om barnet skulle dö???Vad skulle du tänka då? Om du ens har någon hjärna?????????????????????
    Jag tror en tangent har hängt sig?
  • Tasha78
    Är du dum i huvudet???? I en iskall biljävel, bara över 10 minus ute........ Du borde inte få skaffa barn. Stackars barn. Tänk om barnet skulle dö??? Vad skulle du tänka då? Om du ens har någon hjärna?????????????????????
    Mobbning på hög nivå tycker att du anmäler ditt inlägg annars gör jag det
  • Toboas
    Är du dum i huvudet???? Om du ens har någon hjärna?????????????????????
    Ja, man kan ju lugnt konstatera att en del i den här tråden verkar vara dumma i huvudet och att en del inte verkar ha någon hjärna...
  • Tasha78
    Toboas skrev 2009-12-20 15:33:19 följande:
    Ja, man kan ju lugnt konstatera att en del i den här tråden verkar vara dumma i huvudet och att en del inte verkar ha någon hjärna...
    hahahaha den var bra
  • Toboas
    lillanw skrev 2009-12-20 15:00:10 följande:
    Bor man i en stor stad kan man ju alltid be någon uteligare att sova i bilen som sällskap åt barnen.. Men då finns ju risken att dom snor stereon eller gps,en
    Ja, jag skulle aldrig våga släppa in en uteliggare i bilen. Dels risken för stöld som du nämnde men jag skulle inte lita på att de är kvar i bilen.

Uteliggare blir man ju för att man tycker om att ligga mycket ute, så risken är ju stor att de ger sig av mitt i natten och glömmer stänga dörren.

Är personen dock väldigt berusad så kanske man kan räkna med en 8-10 timmars sömn så det vore väl ok.
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2009-12-20 15:33:19 följande:
    Då tycker jag att det är OK att abortera dem. Oavsett ålder.
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2009-12-20 15:36:02 följande:
    Ja, jag skulle aldrig våga släppa in en uteliggare i bilen. Dels risken för stöld som du nämnde men jag skulle inte lita på att de är kvar i bilen. Uteliggare blir man ju för att man tycker om att ligga mycket ute, så risken är ju stor att de ger sig av mitt i natten och glömmer stänga dörren. Är personen dock väldigt berusad så kanske man kan räkna med en 8-10 timmars sömn så det vore väl ok.
    Jag skulle tycka det var OK, om uteliggaren såg snäll ut. Ser han inte snäll ut kan han ju vara pedofil!!!!!!
  • BOSSBUS

hejhej

har ej läst igenom övriga kommentarer ovan men här kommer mitt tyckande om detta forumet.

visst kan man sova ute ,upp till var och en att bestämma ,men man bör vara mer observant än en babyvakt.
    jag tycker att man utsätter ungen för högre risker som kan uppstå att sova ute i minus än att ha ungen sovande inomhus.

tack för mig

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?