• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Marina

Normal humor är iallafall inte vuxna människor som har roligt åt något som dödar barn runt om i världen.....

Och nä man behöver inte ha MIN humor för att vara normal men detta är inte humor det är sinnes!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Busbellan
    Marina skrev 2009-12-19 23:04:24 följande:
    Normal humor är iallafall inte vuxna människor som har roligt åt något som dödar barn runt om i världen.....Och nä man behöver inte ha MIN humor för att vara normal men detta är inte humor det är sinnes!!!!
    Men vem har skrattat åt döda barn??
    den här tråden handlar om MITT barn som bevisligen sover mycket bättre utomhus än inne i sin säng, konstigare än så är det inte
  • Queenie70

Javisst är det så. Om mamma mår bra mår barnet bra, i alla lägn. TS skulle nog inte vara en bra mamma för sitt barn om hon tvingades att gå emot sin instinkt och istället bära in barnet, Hon kanske skulle drabbas av värsta stressen och inte kunna umgås med sitt barn istället för att hon i morgonbitti, glad och utvilad hämtar in sitt barn och alla är nöjda. Vill ni nejsägare att mamma ska bli utbränd va? Är det det ni vill? Va va va?

HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-19 23:03:41 följande:
    Så trist med alla dessa påhopp jag tycker som så att mår mamma bra så mår bäbbe bra du vet själv vad som är bäst för ditt barn!*styrkekramar*
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:07:17 följande:
    Men vem har skrattat åt döda barn??den här tråden handlar om MITT barn som bevisligen sover mycket bättre utomhus än inne i sin säng, konstigare än så är det inte
    Verkar handla om avundsjuka säkert drivet av otillräcklighet inför ett sömnvägrande litet knytte där hemma.
  • Busbellan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-19 23:09:38 följande:
    Verkar handla om avundsjuka säkert drivet av otillräcklighet inför ett sömnvägrande litet knytte där hemma.
    Hoppas verkligen för deras skull att de kan lösa problemet på SITT sätt.
    Vi har nu hittat VÅRT sätt och jag känner hur friden kommit in i hemmet. Nu kan vi fira jul och bara mysa
  • majajj

Såklart ungen kan sova i bilen! Helst nu i juletid när man har så många levande ljus tända. Jag har då aldrig hört om en bil som brunnit upp för att nån glömt att släcka ljusen, men massor av gånger är det bränder i hus och lägenheter av den anledningen. Måste vara mycket säkrare där!

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:11:53 följande:
    Hoppas verkligen för deras skull att de kan lösa problemet på SITT sätt.Vi har nu hittat VÅRT sätt och jag känner hur friden kommit in i hemmet. Nu kan vi fira jul och bara mysa
    Word!
  • Busbellan
    vattenlilja skrev 2009-12-19 23:18:06 följande:
    .......det är sämre än att låta barnet sova ute i -30 rader....fyf_n!!!!
    Vad är sämre än att låta barnet sova ute i -30 grader
  • Preggie

Alltså om det är riktigt kallt kan ni ju lämna bilen på tomgång, det brukar vi göra.

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?