• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • PennyD

Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:29:00 följande:

Jag vet iaf varför jag gör det och det är för att det är alldeles för sjukt och hemskt att folk är så dumma att de faktiskt gär hemska saker med sina barn, det 'r ett sätt att hantera det genom att skämta om det och ironisera över det. Sen är det för min del också för att få de människorna att inse hur dumt och korkat det egentligen låter. Som när folk startar trådar om varför de måste stå för vad de gjort, typ varför inte soc betalar när de supit upp hyran. Det är så absurt och om man då startar en tråd och ironierar och drar det hela till simn spets inser folk hur löjligt det egentligen låter. Sist men inte minst. Man kan nte gå å vara gravallvarlig hela tiden man måste få skratta emellanåt och då hittar var och en det som passar dem bäst
    Tack för förklaring. Jag tror verkligen att jag förstår dig.
  • Olivers  Mamma
    Preggie skrev 2009-12-19 23:32:38 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:30:15 följande:
    Nä men det gäller bara om man står vi ett rödljus eller liknande. Inte när bilen är parkerad.
    *pustar ut* då kan jag också låte sonen sova i bilen här. skulle jah stänga av dn så vaknar han
  • Olivers  Mamma
    PennyD skrev 2009-12-19 23:33:25 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:29:00 följande:
    Tack för förklaring. Jag tror verkligen att jag förstår dig.
  • Toboas
    cherryluck skrev 2009-12-19 22:55:10 följande:
    Vissa ska fan inte ha barn!
    Jag håller helt seriöst med. Vissa borde verkligen inte ha barn. Framför allt individer som är usla på att sålla information och inte förstår sig på ironi. Det stackars barnen lär ju växa upp i en värld utan nyanser och grundläggande förståelse för språket.
  • Olivers  Mamma
    Toboas skrev 2009-12-19 23:42:50 följande:
    Jag håller helt seriöst med. Vissa borde verkligen inte ha barn. Framför allt individer som är usla på att sålla information och inte förstår sig på ironi. Det stackars barnen lär ju växa upp i en värld utan nyanser och grundläggande förståelse för språket.
    Så SANT som det är sagt (skrivet)
  • Majuni
    Toboas skrev 2009-12-19 23:42:50 följande:
  • vattenlilja
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:19:22 följande:
    Vad är sämre än att låta barnet sova ute i -30 grader
    att låta han/hon sova i bilen hela natten
  • vattenlilja
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:19:22 följande:
    Vad är sämre än att låta barnet sova ute i -30 grader
    majajj skrev 2009-12-19 23:20:20 följande:
    Men herregud! Det blir väl inte -30 i bilen...kan möjligt vis gå ner mot en 20-25 minus.
    inte det jag menade att det blir -30 i bilen.. det finns en tråd där barn sover uye i -30 grager. och låta barnet sova i bilen hela natten är sämre än att sova ute i -30
  • Olivers  Mamma
    vattenlilja skrev 2009-12-19 23:53:17 följande:

inte det jag menade att det blir -30 i bilen.. det finns en tråd där barn sover uye i -30 grager. och låta barnet sova i bilen hela natten är sämre än att sova ute i -30
    jag kan hålla med om att det blir kanske lite kvavt men man får väl för sjuttsingen lämna ett fönster eller två öppna
  • snorkråka

Det är lugnt, sonen somnade i bilen vid 20-tiden, efter att vi varit och julhandlat var han så trött stackarn, så jag ville inte störa utan lät honom sitta kvar. Han sitter ju bakåtvänd så det är ju inga problem, jag tittar till honom genom fönstret nån gång i timmen och han sover så gott!

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?