• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • majajj
    vattenlilja skrev 2009-12-19 23:18:06 följande:
    .......det är sämre än att låta barnet sova ute i -30 rader....fyf_n!!!!
    Men herregud! Det blir väl inte -30 i bilen...kan möjligt vis gå ner mot en 20-25 minus.
  • Busbellan
    Preggie skrev 2009-12-19 23:19:26 följande:
    Alltså om det är riktigt kallt kan ni ju lämna bilen på tomgång, det brukar vi göra.
    Vet du hur länge bilen kan gå på tomgång på en halv tank bensin? Ganska länge va?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • PennyD
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:49:42 följande:
    Det är det som är grejen med sandlådan, man behöver inte ha en enda orsak till en tråd Du får tycka det är hur löjligt som helst, men om du kollar i trådarna i sandlådan så är det ganska många som tycker det är väldigt roligt att skämta om vad som helst. Men det är ju ditt val om du vill äsa eller inte
    Att man inte behöver offentliggöra sin orsak är en sak, men jag är övertygad om att det alltid finns en orsak till det vi gör. Jag menar att det är ofrånkomligt. Och nu undrar jag, vill du dela med sig av din, eller är du kanske inte medveten om den?

Att folk tycker det är roligt har jag blivit varse om, men jag undrar varför. Varför tycker ni det är kul att skämta om människor som misshandlar/sköter sina barn?

Ni vill kanske inte svara. Men fråga gärna er själva, och svara er själva, om ni kan.
  • Preggie
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:20:29 följande:
    Vet du hur länge bilen kan gå på tomgång på en halv tank bensin? Ganska länge va?
    Ja gud ja, det räcker absolut över natten! Ett par, tre nätter skulle jag tippa på.
  • PennyD
    Queenie70 skrev 2009-12-19 22:46:16 följande:
    Vaddå skojja? Jag är helt allvarligt. Herregud om det börjar åska är ju bilen ett av de säkraste ställena.
    Jag skrattar inte.
  • Queenie70

Du frågade om detta var menat att vara roligt. Jag svarade att jag i alla fall är helt seriös.

PennyD skrev 2009-12-19 23:23:28 följande:
    Jag skrattar inte.
  • Olivers  Mamma
    PennyD skrev 2009-12-19 23:22:32 följande:
    Att man inte behöver offentliggöra sin orsak är en sak, men jag är övertygad om att det alltid finns en orsak till det vi gör. Jag menar att det är ofrånkomligt. Och nu undrar jag, vill du dela med sig av din, eller är du kanske inte medveten om den? Att folk tycker det är roligt har jag blivit varse om, men jag undrar varför. Varför tycker ni det är kul att skämta om människor som misshandlar/sköter sina barn?Ni vill kanske inte svara. Men fråga gärna er själva, och svara er själva, om ni kan.
    Jag vet iaf varför jag gör det och det är för att det är alldeles för sjukt och hemskt att folk är så dumma att de faktiskt gär hemska saker med sina barn, det 'r ett sätt att hantera det genom att skämta om det och ironisera över det.
    Sen är det för min del också för att få de människorna att inse hur dumt och korkat det egentligen låter.
    Som när folk startar trådar om varför de måste stå för vad de gjort, typ varför inte soc betalar när de supit upp hyran. Det är så absurt och om man då startar en tråd och ironierar och drar det hela till simn spets inser folk hur löjligt det egentligen låter.
    Sist men inte minst. Man kan nte gå å vara gravallvarlig hela tiden man måste få skratta emellanåt och då hittar var och en det som passar dem bäst
  • Olivers  Mamma
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:20:29 följande:
    fast i min stad 'r det bara tillåtet med tomg¨ngskörning i 1 min, lite dumt o bryta mot det om detsamma gäller hos dig
  • Preggie

Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:30:15 följande:

fast i min stad 'r det bara tillåtet med tomg¨ngskörning i 1 min, lite dumt o bryta mot det om detsamma gäller hos dig
    Nä men det gäller bara om man står vi ett rödljus eller liknande. Inte när bilen är parkerad.
  • Majuni
    Bedbug skrev 2009-12-18 21:49:49 följande:
    Man kanske till och med kunde göra det permanent? Om man är trångbodd eller så. Iaf nån av ungarna kan ju flytta ut i bilen. Kanske lockar mest när de börjar bli lite äldre kanske. Och så kan man ju trådlöst nät så de kan surfa därute och ha som en egen liten lya. Jag ser möjligheter i detta!
    smaaaart! Vi bor trångt och vi bor högst upp i ett höghus, ungen kan ju sova i bilen som står parkerad på gatan så får jag ett eget rum! Jag kan ju titta till honomvar 10 timme! (har ingen baby vakt)
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?