Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-11 18:19:21 följande:
    Hej Prosit!Har du varit tvungen att jobba i det tillståndet?Jo, här är det OK. Idag hade vi en föreläsning om genus, vilket var skoj, även om jag har läst om det tidigare. Men genus i pedagogikkursen skiljer sig märkvärt mot genus i sociologi. Det blev många skratt och många irritationstillfällen då vissa feminister verkligen är rabiata som fasen! Men men..det var kul iaf.
    *skiljer sig FRÅN!!!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-11 18:25:16 följande:
    tvungen & tvungen, som lärare tror jag ju att jag är oumbärlig och inte kan vara hemma! feminister i klassen eller feminister i exempel på kursen?
    Nu vet jag inte var oumbärlig betyder, men ok

Nej, nej..feminister i exempel på kursen. Vi har feminister i klassen och t.o.m. en som är med i FI, men de är normala av vad jag har sett hittills. En annan är både feminist och lite AFA-ig
  • Velour

Med "en annan" menade jag inte mig själv - inte den här gången

• Velour
    Polly S skrev 2010-02-11 18:38:03 följande:
    att man inte klarar sig utan mig. såklart. aha. rabiata människor, oavsett  vad de fastnat i, är läskiga.vad är det för exempel då? *nyfiken*
    Ah! Men såklart de inte klarar sig utan dig

Vill du ha exempel på rabiata feminister? Hm...det var en som läraren pratade om..fasen, kommer inte ihåg hennes namn, men det började på B tror jag Sen har vi nån som jag tror heter Rosenbaum, men hon ingick inte i föreläsningen, utan jag blev tipsad om henne av killkompisen.
  • Velour

Judith Butler hette hon visst. Men på Wiki framställs hon ju som mer normal än på vår föreläsning

• Velour

Tiina Rosenberg hette visst den andra rabiata feministen som jag blev tipsad om.

• Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 20:09:33 följande:
    Tillkrånglad. Kul att du frågar! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Tack för svar. Jo, jag borde väl skämmas som inte kan de enklaste svenska orden, särskilt efter så många år i Sverige samt att jag läser på universitet, men men..Det skiter jag i Jag lär mig nu iallafall.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-11 20:14:23 följande:
    ja, det låter bekant.
    Tydligen har det hoppat några grodor ur käften på henne också, men man vet inte om det är helt sant eller inte. Jag skulle tippa på att mycket är sant.
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-11 20:28:39 följande:
    Heeej!!!Tvungen att läsa ikapp.... Ska försöka bättra mig till imorgon...
    Midkaaaaaaaaa!

Hej på dig Bättra dig? Menar du att du ska vara inloggad både oftare och längre?
Svar på tråden Tråddödare forts....