Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-11 22:37:21 följande:
    "hemskickad".... Hmm, hem till vem? till vad? Hem - ett mycket märkligt ord.Dessutom skulle jag sura ner mig fett för att du kommer hit, utbildar dig på "min" bekostnad och sen drar för att använda all kunskap hos någon annan! Hrmpf!!Du får allt jobba av dig lite här först! Finns det svenskar som gillar dig??*mycket, mycket ironisk!!*Bah! Människor alltså!!
    Ja, jag är ju invandrare...alltså är jag invandrat från ett annat land som räknas som mitt hemland. Spelar ingen roll att hem för mig just är Sverige. Om jag gnäller det minsta över nåt så måste jag packa omedelbart och dra "hem".

Jag hade faktiskt planer på att dra till USA efter studierna. Ja, inte omedelbart, men jag tänkte ha något i bagaget först. Men sen insåg jag att USA är varken lätt ta sig in i eller bosätta sig i. Särskilt bosätta sig i.

Men först hade jag såklart tänkt betala lite skatt här i Sverige, som tack för att jag fick studielån - som jag kommer att betala ända tills jag blir pensionär (eller dör innan jag blir pensionär)
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:38:30 följande:
    Var tvungen att skriva till henne.. stackars lilla inskränkta männiksan. *är jag dömmande nu* Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Hon har blockerat mig från sin sida så jag kan varken skriva i hennes GB eller inboxa. Men det hade jag inte tänkt göra heller

Vad skrev du?
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-11 22:38:38 följande:
    Och hur skulle du göra med pojken? Han är ju svenne!?! Ska han veckopendla då?
    Nej, nej..han är andra generationens invandrare. Glöm aldrig det! Alltså är han hur blattig som helst! Så han får snällt följa med mig
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:41:14 följande:
    Det kanske är det som behövs, någon som sätter press , får henna att inse fakta se sanningen i vitögat. Det kan låter elakt men ibland kan man behöva någon som ruskar om en lite brutalt för att man ska kunna ändra sina tankar. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Grattis till numret.

Ja, det är bästa sättet faktiskt. Men det är inte alla jag "vågar" göra det på. Skönt att du gör det Det verkar ge bra resultat!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-11 22:54:22 följande:
    Kommer ni ihåg inläggen jag skrev om min lärare?Behöver jag säga vems barn det var? Behöver jag säga hur mycket jag älskade honom? hur mycket han älskade mig? Hur lycklig jag kände mig med honom? Jag var överlycklig när jag fick reda på att jag var gravid. Min mamma var superglad. Det var MITT fel att hennes hjärta tog stryk, det var MITT fel att hennes äktenskap förstördes. Visst hon har ärftlig hjärtfel och det har jag också men efter den händelsen så blev det för mycket för hennes del........Åhhhhhhhh......fuck, fuck, fuck. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men vännen.....

Jag är helt jävla mållös Det skulle inte vara rätt att jag sa nåt nu för jag är jättedålig på sånt här.

Det är ju tur att Mandi säger så bra saker. Även jag tar till mig!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 22:54:25 följande:
    Det är absolut inget att skämmas för, att man vill lära sig något nytt! Jag irriterar mig på folk som ska verka som att de förstår när man klart och tydligt märker att de inte gör det. Är det mer pinsamt att framstå som okunnig än som en idiot? Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Ja precis. Och hellre pest än kolera i detta fall
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-11 22:55:33 följande:
    Ja... jag har inte ord!USA - nja.... jag är lite för hemmakär!Pension! Ha! Du kommer aldrig härifrån!!!
    Never underestimate the power of The CSN . Vart jag än drar så måste jag betala tillbaka allting

Så jag kan egentligen åka iväg. Men jag skulle sakna er också Fast det braá är att om jag får hemlängtan så kan jag alltid åka till svenskområdena som finns lite överallt i USA
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:00:58 följande:
    Vad bra skrivet. Undrar om den pilen träffade!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-11 23:03:34 följande:
    Hmmm............Verkligen lessen över det jag läser. Nej, måste tyvärr säga att jag inte förstår hur man kan behandla sina barn på det sättet. Grymt, verkligen grymt. :(Har läst ditt inlägg ett par gånger nu och jag kan för allt i världen inte förstå hur han kunde göra så mot er. Att det finns folk som kan behandla barn på det sättet har jag otrolig svårt att förstå. Du får nog va otrolig stolt över dig själv som kunde lämna honom och ta hand om dina barn på bästa sättet nu. Jag älskar min pappa otroligt mycket och att en pappa kan behandla sina barn på det sättet är för mig helt oförståndigt.Nej, tror ingen kan förstå vilken smärta jag går och bär på.....Att jag kan förlora min älskade mamma en dag och att då ÄR mitt fel...:( Att känna skuldkänslan att hennes hjärta inte klarade av nånting som jag ÄR orsaken till. Jag kommer aldrig förlåta mig själv, ALDRIG...:( Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Är det nån mer än du själv som beskyller dig för det som hände din mor?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 23:03:39 följande:
    Ja du, till nåt land där de inte tar emot invandrare kanske? Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Eller hur! Alltid kul att köra den repliken. Men alltid synd att den inte når fram till idioterna.
Svar på tråden Tråddödare forts....