Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-02-18 22:11:27 följande:
    Vad har jag gjort med Scratchy? Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag gav ju upp när det gällde honom eftersom jag misstänkte att jag inte skulle vinna iallafall
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:13:49 följande:
    Jaha.. och jag får väl stanna hemma då.. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Men du har ju fortfarande chansen att hamna hos Scratchy så jag vill att du följer med. Vi kan ju åtminstone ha kul ända tills det blir sovdags
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-18 22:15:11 följande:
    Det beror på NÄR det inträffar, det som eventuellt skulle kunna tänkas stämma innan jul.
    Skulle du kunna omformulera det där, är du snäll?{#lang_emotions_undecided} 
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-18 22:23:35 följande:
    Försök att dra ner på bröd, flingor, pasta, potatis och andra ovanmarksgrönsaker och ät mer kött o fett. Spelar ingen roll vilken slags fett, bara det är fett.Eftersom kroppen då behöver annan energi än den den är van vid att få från kolhydrater så måste man äta lite mer fett.Omelett på 3 ägg och ett halvt paket bacon är ett exempel på en bra måltid.En burk tonfisk och ett par matskedar majonäs - äckligt ibörjan men man vänjer sig.Nått som är gott: Köttfärs stekt i smör med kryddor du gillar och bara sallad till, lite beasås om du gillar det. Eventuellt lätt kokt kål till.Lax o sås, med sallad.Experimentera, ja så är det faktiskt. Det låter ju grymt töntigt i andras öron, att man när man är 30 ska börja låtsas vara hobbybodybuilder... Men nu råkar det vara ett sätt för mig att koppla bort vardagen, och jag gillar det och det ger mig tillfredsställelse.Försöker lägga på mig så mycket muskler det bara går över vintern och sedan skala bort fettet och se hur det man byggt upp kommer fram när underhudsfettet sakta rinner av. Till vilken nytta kan man fråga sig...
    Det här är mat jag tycker är jättegott. Men jag MÅSTE ha nån form av kolhydrater annars mår jag dåligt. Det finns ju fullkornsmat ju, som pasta och bröd. Det kan man väl äta? Jag gillar t.ex. mörkt bröd, med ost och sojachokladmjölk. Har tänkt börja äta knäckemacka med sojachokladmjölk.

Tonfisksallad med majonnäs åt jag igår, hur gott som helst! Så jag skulle lätt klara mig på dessa rätter du skrev upp

Nej, inte alls töntigt. Jag ville bara veta varför du gjorde det och nu vet jag.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:24:00 följande:
    Du skojar med mig.. Varför då och vem tävlar och om vad? Förklara kvinna! Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Meeeh, har du redan glömt?

Men vad bra...då kan vi börja om från början{#lang_emotions_dreamer} Eller så glömmer vi alltihop för allas bästa
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-18 22:24:56 följande:
    Som att man kanske inte visste vad man gav sig in på om man gav sig in på nått... Vet du vad, jag vet inte om jag orkar förklara. Blir du ledsen då?
    Jaa, tänk om jag visste{#lang_emotions_dreamer}...Du är förlåten ikväll eftersom du har varit så dutti idag
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-18 22:25:56 följande:
    När fy vad taskigt att säga så, jag ska förklara. Vänta lite...
    Vad snäll du är Fast jag har redan förlåtit dig för att du inte orkade förklara förut.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:25:19 följande:
    Jag vill inte bo med Scratchy, han är inte snäll.. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Vad har han gjort nu då? Säg till mamma Velour så ska hon ta hand om Scratchy åt dig
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:32:55 följande:
    Vad funkar för ektomorfer? Jag behöver gå upp i vikt... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Jag är såååååååååååååååååååååå avundsjuk på dig så du anar inte!!{#lang_emotions_yell}
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-18 22:36:14 följande:
    Sojachokladmjölk låter som socker i mina öron... Inte bra.Du behöver inte vara nere på 0 kolhydrater men försök att dra ner på allt bröd, även om det är fullkorn. Fullkorn är bättre såklart, för det har en långsammare nedbrytning och det blir inte samma insulinspik i kroppen när du äter det. Men det blir ändå insulinpåslag och det är just det man vill undvika, så långt det går.Men, den metod man kan följa, det är den som är bäst. Ingen ide att följa en metod man inte klarar av eller inte gillar.
    AAAwww... Fast det funkade med sojachokladmjölk förut när jag rasade ner i vikt..så det kan väl funka igen. Jag måste må bra och känna att jag njuter av det jag äter samtidigt som jag håller koll så mycket jag kan. Annars blir det svårt för mig att hålls dieten. Har inte så stark disciplin egentligen, men jag kan reglera vad jag äter till viss del. Det funkade bra tills jag började med långpromenaderna, efter det sket det sig, men nu tänker jag börja om från början.

Fast just nu har jag PMS så mitt ätande är lite sisådär även jag trots allt försöker
Svar på tråden Tråddödare forts....