Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:12:42 följande:
    Det är väldigt olika hur starka hungerskänslor man har. Idag gick jag upp vid halv åtta och åt inte förrän vid halv två och kände inga särskilda hungerskänslor innan dess.Min kollegas dotter känner inga hungerskänslor alls, de har det jättejobbigt med att få henne att äta. Har du kollat upp om du har någon störning Scratchy? Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Jag brukar också känna så på morgonen. Innan lunch har jag ingen aptit, utan aptiten brukar sätta igång nån gång efter lunchtid, men på sen eftermiddag/kväll sätter aptiten igång rejält.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:14:57 följande:
    Mmm.. när vi är hemma så äter sonen när han är hungrig, vill han inte äta vid middagen så sparar jag maten och värme den när han vill ha den. Eftersom jag vet att det funkar så kör vi på det, hade det inte funkat så hade jag oxå trugat. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Vad bra! Många anser att om barnet inte äter vid den tidpunkten man har bestämt så ska inte barnet äta nåt alls innan nästa matdags, hur hungrigt det är, som ett straff för att barnet inte åt mat. Men jag ser att så inte är fallet hos er.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:15:47 följande:
    Men sån är jag oxå, vissa dagar kan jag komma på när jag lägger mig att jag inte ätit på hela dagen.. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Hoppsan! Det skulle vara nyttigt för mig att var så lite då och då
  • Velour

OJ! Det är värsta snöstormen här utanför

• Velour
    Grizelda skrev 2010-02-18 23:18:14 följande:
    Natti!
    Seöv seö göått! (eller nåt sånt)

Kram!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:19:41 följande:
    Men vadfan, vem orkar höra en gnällig, hungig unge? Ärligt talat så är det lite barnmisshandel att göra så, åtminstone på de små. Konstigt att folk har så mycket störningar när det gäller mat - inte! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Jovars! Specialpedagogen i min sons dagis ville att jag skulle göra så med vår son. I helvete heller tänkte jag och ville be henne köra upp sin utbildning nånstans.

Min son har redan problem med att äta, ska jag då straffa honom också? Jävla skitkärring!
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:20:46 följande:
    Nej.. jag har märkt att sonen äter mer och bättre på det här viset och det viktigaste är ju att han får i sig så han inte är hungrig, inte när han äter. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Kunde inte hålla med mer
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-18 23:21:03 följande:
    Jag är som Skalman och måste ha en mat- och sovklocka, annars glömmer jag både att äta och att sova... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Hahah, vad gullig du är
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 23:21:13 följande:
    Underbart och nästan rätt!Natti! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Yay, jag börjar lära mig Borde hälsa på i Malmö lite oftare.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:22:32 följande:
    Nej.. det är inget bra, kroppen blir seg och matt om man inte kan äta. Efter nån vecka utan riktig näring så är du som en urvriden trasa, orkar knappt stiga ur sängen för att gå på dass. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Men oj! Det lät ju inget vidare. Ja då får jag väl försöka hamna nånstans därimellan.

Förhoppningsvis behöver du inte ha det såhär länge till.
Svar på tråden Tråddödare forts....