Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-18 23:45:39 följande:
    Jag tröstade dig och gav dig råd för att lugna ner dig. Men sen sket dig sig
    Sen sket DET sig{#lang_emotions_embarassed}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-18 23:51:44 följande:
    Vi ses i morron vännen! Nu ska jag bara hjälpa mina grannar klart på fv sen ska jag gå och lägga mig!!Natti!! Puss!! Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ok, ha det så bra och sov så gott sen. Kram!
  • Velour
    confligere skrev 2010-02-19 09:58:50 följande:
    Jaha, det var inte värre än så? Jag är 182 centimeter lång och väger 75 kilo. Så, någon måste ha farit med osanning.
    Heeeeeeeeeej! Kul att du tittade fram

Jo, det var Scratchys fel att jag såg dig som liten och tjock! Han skrev att du väger lika mycket som honom men att du är hälften så lång. Alltså väger du 75 kg och är 145 cm Enligt Scratchy!

Men nu har du ju rett ut det så då kan vi glömma det. Skaka hand?
  • Velour

Eller vänta, Scratchy skrev aldrig hur mycket han väger, men vi säger att det är 75 kg...

• Velour
    Midka skrev 2010-02-19 15:38:48 följande:
    Ja... Han är frisk i förhållande till de som verkligen har svårigheter... Vår pojk är inte så allvarligt problematiserad att man behöver fortsätta utreda honom för att få en diagnos. Han är bara lite "störd" så att säga. Han har dock svårigheter som vi nu fått mer tydligt beskrivna för oss och vi har fått ett bra underlag som vi ska ta med till skolan för att se till att de uppfyller sina skyldigheter att ta vara på varje individ.Vi har även fått konkreta tips på hur vi kan hjälpa honom i vardagen.Så ur ett psykologperspektiv är vår pojk inte "sjuk" bara "förkyld"... om du förstår vad jag menar? Det osm är skönt är att de har lyssnat på oss och att nu har vi större möjligheter att kunna uttrycka oss om vad vi behöver hjälp med.
    Ok, jag förstår
  • Velour

Vi fick vår hemtenta utdelad idag och den är väldigt intressant den här gången. Vi ska själva komma på ett ämne som är sociologiskt intressant och behandla den utifrån de kurslitteraturer vi har läst.  Vi ska använda oss av flera olika teoretiker, bl.a. Foucault och Giddens.. Vi ska bara skriva 6-7 sidor (minus innehållsförteckning, källhänvisning) och ska lämna in den senast kl. 9.00 nästa fredag.

Så nu fick ni veta hur min dag har varit. Nu ska jag Rubiks kuba lite. Bye!

• Velour
    Sedek skrev 2010-02-19 22:43:57 följande:
    Och hur går det med rubikskuben?Jag kan lösa alla, kan till och med guida dig om du ger mig de olika sidornas kombinationer Mittenklossen bestämmer färgen på sidan, gul upp, vad har du för färg mot dig osv.
    Tack för att du räddade mig undan en viss tråd.

Men, men..så du är också expert på kuben? Nice. Jag blev inspirerad av Scratchy och även han erbjöd sig att guida mig - på nätet. Men jag tycker inte att det är någon bra idé att ta det över nätet. Blir ännu svårare att fatta.

Tycker att det är skitkul att kuba. Klarade nästan en sida idag
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-19 22:52:50 följande:
    Eh, varsågod? Vilken tråd?Nej jag är ingen expert, men jag har en "app" till min iPhone där jag lägger in alla sidornas färgkoder så ger den mig en lösning, steg för steg... Så du skriver i trådar och kubar i kväll?
    Ingen viktig tråd egentligen, men när jag såg lite aktivitet i den här tråden pustade jag ut

Jaså du? Fuskar lite ey?

Nej, jag kubar inte just nu. Hade tänkt Voddla lite. Du då? Vad händer hos dig?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-19 22:57:00 följande:
    Voddla? Som Spotify fast film?Har haft vänner på besök, nu ska sitter jag o slappar i soffan o funderar.Lugnt i tråden ikväll! Brukar vara full fart på fredagskvällarna annars.
    Ja precis. Voddler, som Spotify fast med filmer. Även om man inte finner alla filmer och att vissa t.o.m. är betalfilmer. Men det duger ändå.

Kul med besök. Känner mig lite pratsugen just nu och du ska säkert ändå sova (och även om jag hade tänkt Voddla).

Ikväll har alla ett IRL eller så orkar de inte med FL helt enkelt.

Vad funderar du på?
Svar på tråden Tråddödare forts....