Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-02-22 13:44:50 följande:
    Du kan ju gå till myndigheterna och vittna om vad du vet. Fast eftersom det är före detta svärmor så kanske de inte lyssnar? Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Jag har än så länge skrivit till UD, men som du säger. De kommer nog att ta allt jag skrivit med en stor nypa salt.
    Jag skulle även kunna kontakta min ex-mans ex-fru (frun han hade innan mig) men är osäker på om hon skulle vilja beblanda sig i det hela.

Det finns många här i Linköping som kan vittna om att allt hon säger är falskt, men iranier är såna fega jävlar så de ställer inte upp för varandra.

Om hon får uppehållstillstånd i Sverige.... Vilken sorg för mig..Hon kommer att göra allt i sin makt för att förstöra för mig ännu mer..
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-22 14:08:57 följande:
    men hon måste väl kunna påvisa att hot finns? hur kan hon resa till Iran varje  år om hon är så utsatt?
    Fiona, du är så klok så. Det är exakt vad jag också säger. Hade hon varit i livsfara hade hon inte levt idag, så många gånger hon har varit i Iran och röjt
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-22 14:13:38 följande:
    Skjut henne? Då löses ju alla problem på en gång väl... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Hmm...nej...Hade HON kunnat hade hon gjort slut på MIG för längesen, men hon ville väl inte riskera chanserna till uppehållstillstånd genom att anklagas för att vara mördare.
  • Velour

Vilka myndigheter förutom Migrationsverket och UD kan man vända sig till? Jag har tidigare vänt mig till Migr.verket och idag till UD..Nån mer?

Kan berätta att jag år 2001 var med och hjälpte min exman att skriva ett falskt case till Migr.verket för att underlätta för mamman att få uppehållstillstånd här. Ingenstans nämndes att fadern mördades år 1986 och att mamman var politiskt aktiv. Något som de nu har gått ut i media och hävdat. Äckligt!

Ja, jag vet att det var dumt av mig att även jag ljuga för Migr.verket då, men det var för min mans skull.

• Velour
    Scratchy skrev 2010-02-22 14:38:49 följande:
    Eh, varför vill du inte skjuta henne?Anklaga henne för mordförsök då... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    För att jag inte är en mördare. Det känns som att du vill säga till mig att det jag gör nu är att skicka henne in i döden ändå, så då kan jag väl lika gärna mörda henne personligen. Är det så du menar?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-22 14:42:05 följande:
    Vackert på något sätt...*torkar en tår ur ögonvrån, sitter med popcorn-skålen i soffan och väntar med spänning på fortsättningen* Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Ja vackert! Det är riktigt pinsamt allt det här, särskilt eftersom jag blev inblandad och ställde upp för mannens skull.

Fasen, det finns inget mer jag ångrar än hela min tid med mitt ex.
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-22 14:43:53 följande:
    Shit va långsökt. Nej, så menar jag inte. Jag menar att om man verkligen stör sig på en människa så kan man skjuta den, så kanske den fattar att man menar allvar. Skjuter du henne kommer hon nog inte tycka det är värt att störa dig senare, vare sig hon bor i Sverige eller Iran. Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Oj, verkar som att du har lätt för att döda! Nej, riktigt så lång går jag inte. Jag ser hellre till att de får sina straff på ett annat sätt, t.ex. genom att åka fast.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-22 14:48:15 följande:
    men jag utgår från att UD & migrationsverk kollar upp det, både resor och originalansökan?
    Aa, jag hoppas det! Migrationsverket står fast vid sitt beslut att neka uppehållstillstånd, men sen är det väl upp till UD att dra vidare på ärendet? Men de måste finna bevis för att livet är i fara för henne och det kan de väl enbart göra genom att läsa alla hennes fall som finns lagrade hos Migr.verket? Där finns att läsa att hon tidigare sökt uppehållstillstånd i Holland, men blev utvisad och bodde i sin flotta lägenhet i Teheran och att hon reste till Sverige med visum. Så hon har haft det bra i Iran.

En person vars man blivit mördad av regimen kan inte leva normalt i Iran. Inte ens mannens närmsta familj som bröder etc. kan andas fritt.
  • Velour

Aja, vill inte kräkas i tråden mycket mer..Det är nåt jag får ta itu med själv. Men jag hoppas verkligen att inte ens UD kan få henne att stanna.

Så, nu kanske jag ska återgå till hemtentan och försöka vara lite nyttig på annat sätt

• Velour
    Roses skrev 2010-02-22 16:12:57 följande:
    Hej aziz.Jag förstår att du är Arg/besviken men nu låter du som rasisterna man brukar träffa på ibland. Tänk på att 70miljoner invånare knappast har en och samma personligheter/värderingar. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig och att svärmor inte får stanna i Sverige. Det ÄR otrolig svårt att få uppehålstillstånd i Sverige just nu om man är från Iran så jag tror inte hon får det. Dessutom så ÄR dom inte dumma på migrationsverket även om några har lyckats smutskasta dom i media. Har hon hus/lägenhet i Iran och reser dit utan problem så kan hon ju knappast påstå att hennes liv är i fara där borta. Hoppas ni snart får svar angående detta så du kan slippa tänka på det. Kram Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Kul att bli jämförd med rasister..{#lang_emotions_undecided}

Såklart har inte alla samma värderingar. Jag kanske har framstått som "bakom flötet", men nog är jag medveten om hur människor funkar till stor del. Men det förstår du att när det kommer upp ord som "exman", "exsvärmor" etc. så kan det spela roll i hur myndigheterna ser på saken? Och då menar jag att det kan bli så. Det är bra att vara medveten om olika perspektiv anser jag. Sen måste jag ha bevis för hur hennes liv ser ut i Iran, vilket jag till viss del har. Den största delen handlar om vittnen som kan intyga om att hon har det bra där, men som sagt, inga iranier ställer upp för varandra.

UD måste ju fixa info genom Migrationsverket. Visserligen har Migrationsverket sagt sitt sista ord och nekat henne uppehållstillstånd, men UD kan alltid ändra på beslutet genom allt det nya de har ljugit om i media. Och media har tidigare bidragit till att folk har fått stanna, men det beror också på om det blir stort uppståndelse kring det. Förhoppningsvis blir det ingen uppståndelse kring ex-sväris och hon får kicken härifrån.

Så, tillbaks till hemtentan.
Svar på tråden Tråddödare forts....