Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-22 21:49:57 följande:
    Cocacola eller ngt annat mycket gott kan hjälpa oxå. Jag ahr provat lägga tabletter i glass men det är svårt att lära sig svälja tabletter.Alvedon finns i frystorkad form som man ska lägga på tungan och låta smälta och det är äckligt men det står även på bibacksedeln att man kan smälta den i lite vatten på en sked!!  Det är mycket, mycket mindra att svälja än 7,5 ml flytande!!! Det har fungerat utmärkt hemma. Dock behöver de vara uppe på 250mg (halv alvedon) för det är svårt att dela en sådan frystablett.Som tur är har vi sluppit kåvepein på länge!
    Ja cola är bra också. Men jag har aldrig hört talas om frystorkad alvedon Ska leta rätt på dem. Tack för tips
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-22 21:55:58 följande:
    Men jag skrev ju att jag förstår att du är Arg/besviken. Det spårade ur när en viss person skulle va "rolig" och min stora käft inte kunde hålla sig....Du får spy galla hur mycket du vill på personerna du har träffat. Dom som inte vill ställa upp, är rädda att hamna i en familjefajt. Det jag reagerade på var meningen " Det finns många här i Linköping som kan vittna om att allt hon säger är falskt, men iranier är såna fega jävlar så de ställer inte upp för varandra. "Nu verkar alla ha tolkat det som att jag har sagt att du ÄR en rasist vilket jag inte förstår hur vissa har fått det ifrån?!Jag skrev att din mening kan jämföras med vad rasisterna brukar få ur sig. Att det liknade rasisternas åsikter om invandrar-gruppen. Som jag skrev tidigare så hoppas jag verkligen att din svärmor inte får stanna i Sverige. Själv skulle jag göra vad som helst för att FÅ UT MIN men det är omöjligt tyvärr. * Kramar om Velour hårt och ber om ursäkt om det blev missförstånd mitt i allt * Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jo..eller..vet inte vad jag ska säga..

Kram{#lang_emotions_sunny}
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-22 22:01:45 följande:
    Bjuder på Choklad. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Åh jävlar vad gott{#lang_emotions_tongue_out}
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-22 22:03:20 följande:
    jag lägger mig iofs inte...
    Böcker!!!
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-22 22:04:12 följande:
    Åhh, tack. :) Här hemma är alla galna i kärleks-mums/choklad-rutor. Brukar baka två gånger per månad. Inte mer. När jag bakar kärleks-mums är dom slut på 5-6 dagar.   Ändå gör jag två ugn-plattor. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ärligt talat tycker jag att 5-6 dagar är alldeles för länge Det är la tur att du inte lagar åt mig{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-22 22:07:44 följande:
    Velan och ni andra!Hur gör vi rent praktiskt för att få ihop en maillista för att boka in datum mm till tråddödarträff TDT??Det går inte att göra på inboxen här på FL för då blir man avstängd. Hrmpf!Alltså måste vi göra en maillista utanför fl. Ska man tala om sin mail i din inbox eller i min? Datum.... Ska vi sen ge tre datum och det där flest kan får bli det vi väljer??Om vi inte gör något kommer vi aldrig iväg och ses och det går inte!
    {#lang_emotions_dreamer}Ja, tydligen går det inte att skicka mail till alla Och vad är TDT?

Annars tycker jag att resten av dina förslag är bra. Hmm...vems inbox? Om du vill så kan jag ta emot allas email
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-22 22:12:06 följande:
    Oj vad du frestar mig med så mycket choklad. Är det något jag inte skulle kunna leva utan så är det choklad! (och min familj om det var nån som undrade )

Nej, jag har inga funderingar. Jag blev helt plötsligt bara så besviken på folk omkring mig. Men jag har länge, länge känt att iranier inte kommer så bra överens. Det är alltid så mycket skitsnack och hugg i ryggen. Jag går aldrig mer på iranska fester/evenemang/andra iranska tillställningar längre, såvida det inte handlar om demonstration mot regimen i Iran. (Och dit går jag inte för att umgås med andra iranier, utan för att visa motstånd mot regimen). Alla kollar snett på alla och det är rivaliserande hit och dit och alla tror att de är störst, bäst och vackrast etc. Alla ser ut som om de tävlar i nån jävla skönhetstävling och ser ut som översminkade, torra skyltdockor. Det spelar ingen roll om det är persiska fester i Linköping, Stockholm eller Göteborg. Det slår fanimig aldrig fel när det kommer till detta beteende. Fok är så jävla stela och snobbiga. Och falska! De ler mot en men man ser hur falskt leendet är. Jag är jätteledsen att det är så jag upplevt det, för det är pinsamt för mig som iranier.

Ja, jag vet att vi har en historia som vi till största del kan vara stolta över och det är det jag är stolt över, men vissa går ju omkring och tror att de är gudar bara för att de är iranier. Särskilt unga iranier av idag är riktigt äckliga!

SEN - när man verkligen behöver hjälp så slår det heller aldrig fel. INGEN ställer upp. INGEN. Då helt plötsligt ska allt vara hysch pysch och "vi vill inte bli indragna i nåt" Jag undrar vad fan de blir indragna i när det gäller mitt ex. De som ger mig inside information om honom umgås inte ens med honom. Vad har de att vara rädda för ens? Mitt ex? Vad skulle han kunna göra om hundra iranier vittnade om vad de vet om honom?
    Fega skitar är vad de är!
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-22 22:15:23 följande:
    TrådDödarTräff.... Väldigt nära TDD som är ett gift... TNT är dynamit eller ngt liknande så med de liknelserna kommer vår TDT bli kanon!!Jag föreslår att alla inboxar dig med sina mail så ordnar du en maillista. Sen sätter vi ihop ett mail tillsammans eller så gör du det och sen skickar vi det till alla.Om alla väljer "svara alla" när man svarar på mailet kommer alla att se alla svar. Smart va?!
    Heheh..ja kanon!!

Du menar att vi skapar ett gemensamt mailkonto som alla får tillgång till?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-22 22:16:50 följande:
    Godkväll gottegrisar!Annars då?
    Hej!

Jo, det är OK

Midka är väldigt produktiv ikväll så vi (läs Midka) försöker försöker se till så det blir lite action vad gäller tråddödarträffen  
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-22 22:25:18 följande:
    Annars kan man öppna en tråd på fl så att alla kan se vad alla skrivit. Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
Svar på tråden Tråddödare forts....