MammaMila skrev 2010-02-24 09:16:14 följande:
Amia01: Skönt att benet är helt igen iaf :- ) De läker verkligen snabbt de små... så blir det efter op också Jag ska försöka lägga ut bilder så du kan se ärret så här någon dag efter op och hur han såg ut under vårdtiden... om du vill
Skulle bli glad om du ville lägga ut lite bilder, känns skönt att kunna vara så förberedd som det går på det som väntar.
Vi fick också välja om vi ville åka ner innan op eller inte. Men vi ville gärna träffa läkaren och diskutera igenom allt innan, dels eftersom vi ju fick ett "val" i Linköping, och inte från SU?!
Dessutom har min man mått väldigt dåligt efter alla våra jobbiga "vård-upplevelser", och det är viktigt för oss att "känna oss för" hur han mår och reagerar.
Har gått hos psykolog senaste halvåret för att bearbeta allt, men än är det långt kvar

Så förutom oron över operationen finns också oron för att han ska bryta ihop, och då har jag två att sköta om...
Men hoppas på proffsigt bemötande och bra stöd på avdelningen, så ordnar det sig nog.
Låter bra att ni är nöjda med boendet - har hört från andra att man ska undvika patienthotell, eftersom det blir så mycket "sjukhus" över det, och kanske speciellt om man är lite känslig, som min man?? Å andra sidan är det ju smidigt och ligger nära?
Vet att man sover lite på intensiven. När Axel låg på IVA med RS, så erbjöd de mig att gå tillbaks till avdelningen och sova där. Gjorde ett försök, men hur lätt är det att slappna av?? Visst lovar dom att allt är under kontroll, men det gjorde de även några timmar tidigare, när det slutade med andningsstopp och akutteam

Kändes som om jag inte vågade lämna honom i det läget, så det blev ett par nätter i fåtöljen på IVA. Tältsäng låter ju som ett snäpp bättre ändå
Och tiderna är vi rätt vana vid - att ta av gipset och röntga benet i går tog drygt två timmar... Men var det inte nervöst att vänta under operationen? Och vad gjorde ni under tiden? Hur får man timmarna att gå?
Och hur funkade det för din man att gå ifrån? Kan inte vara roligt att behöva lämna er ensamma - fast kanske skönt också, om man kan slappna av?