Marie1978 skrev 2010-02-28 16:44:25 följande:
Hoppas det löser sig för er med sjukdomar osv. Vi höll faktiskt storebror hemma ca 1 mån före Victors operation, som var den 14 oktober. För mig var det en självklarhet att göra det. Vi hade jättemysigt hemma, jag var ju dessutom föräldraledig med Victor så det blir ju inte så jobbigt ändå. Vi träffade ändå kompisar i stort sett varje dag, men utomhus, hade picknick, var i skogen, var på lekplatser mm. Det funkade superbra! Det är ju en så pass kort del i livet. Givetvis kan de bli sjuka ändå, men man minskar ju ändå risken markant om man slipper en massa dagisbaciller. Kul att se era bilder från op! Alla blev verkligen jättefina!
Hmm... börjar fundera igen på hur vi ska göra... Hur stor var storebror?
Alva är snart 5, och går i vanliga fall 15 timmar/vecka, och är ledig på lov mm.
Vi bor på landet, och har inga kompisar eller lekplatser i närheten. Dessutom jobbar vi båda vuxna, jag bara deltid, men mannen mer än heltid, vilket vi pusslar ihop med dagis/farmor och kvälls/helg-jobb. Så dagistimmarna är guld värda både för oss vuxna och för Alva. Men det är ju operationstiden oxå...
Inget lätt val...men som läget är just nu, med en småförkyld Axel, så får hon gå till dagis i morgon. Brukar ju vara så att man inte så lätt blir smittad, när man redan är förkyld. Mår Axel bättre till onsdag, som är hennes nästa dag, och vi andra klarat oss från att bli smittade, så kanske vi försöker hålla henne hemma.
Tufft att orka med för oss, och att inte få träffa kompisarna för henne, men som du skrev så är det ju så kort tid i livet att vi nog borde fundera lite till på om det skulle vara möjligt. Tack för bra tips i alla fall!