• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Rulle06
    Filippa K skrev 2010-01-02 21:05:57 följande:
    Vad äter ni till frukost?
    Jag äter oftast 2 dl yoghurt. Vaknar dottern väldigt tidigt om morgnarna (före kl 5) så tar jag en knäckemacka oxå med lite räkost på. O så en frukt till det.. O kaffe, om jag orkar..
  • Mian80

Hej hopp.. Jag kör oxå vv propoints. Går inte på möten utan bara online. Har dock varit medlem ett tag så jag vet iaf hur gamla pointssystemet fungerar.

Filippa K skrev 2010-01-02 21:05:57 följande:
    Ska läsa era bloggar, vår dator kommer tillbaka i veckan... har de ngamla som är SÅ seg!Vad äter ni till frukost?
    Jag äter nästan alltid gröt till frukost, med solrosfrön, linfrön, honung, massor med bär och lättmjölk till. Lite olika pp beroende på hur jag gör den, mellan 5-8pp.
  • Líllafamiljen

Jag följer gärna med här...
    Men  jag är lite si och så med att gå på möten eller ha online jag har inte bestämt mig hundra än.
    Jag kan vanliga points men inte propoints, önksar att man kunde byta in till nya systemet... det hade varit super!!!
    Kanske bara kanske har jag vunnit ett tremånaders online-medlemsskap...
    Oavsett funderar jag på att gå på möte nu på onsdag för hela januari är det gratis att registrera sig...
    Tycker att det är för dyrt att vara med det är en förmögenhet för en arbetssökande...

Men får jag det gratis är det klart välkommet!

gonna make it!!!
  • Lilja07
    anniki81 skrev 2010-01-02 23:41:46 följande:
    Vet ni föresten om man kan ha med sig barnvagnen till vv, eller är det störande om den lilla skulle vakna?
    ja det kan du =)

Idag har  jag läst på lite & inhandlat lite för närmaste dagarna.
    Jag ser det positivt med då vi sparar pengar på att jag planerar vad vi ska äta =) Så imorgon börjar jag.
    Pga en sjukdom så kan jag inte äta fibrer- så som havregrynsgröt mm. Lite går bra. Inte vitlök lr för mycket lök. Pasta undviker jag helst med.

Men jag ska fixa det!
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • ebbebulan

Åh, här vill jag hänga. Jag har bestämt mig, imorron ska jag skriva in mig på vv. Var med för ca 3 år sen o det gick jättebra. Sen blev jag gravid o då gick det utför eller uppåt, välj själva. 

Vad är det för skillnad på propoints o vanliga points? Har försökt att läsa mig till men jag förstår ändå inte. Får väl info imorron kan jag tro.
    Går ni på möten eller kör ni själva? Jag tror jag måste gå på möten för att han någon att skämmas inför ifall jag inte går ner, jag har alldeles för dålig karaktär för att fixa det på egen hand.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • icecreamlover

Jag håller med dig ebbebulan, jag måste också gå på mötena. Kosta vad det kosta vill men nu ska kilona ner. Jag känner mig inte så där innerligt glad som jag annars gjorde. Min självkänsla är just nu på botten. Det hjälper ju inte heller att magen är radig och att brösten blivit små som taxöron. Jaja, nu får jag sluta klagat och ta mig i kragen. Nu är det färdigbölat. Nu blickar vi frammåt till beach 2010, eller hur brudar?

• Rulle06
    ebbebulan skrev 2010-01-03 22:45:04 följande:
    Åh, här vill jag hänga. Jag har bestämt mig, imorron ska jag skriva in mig på vv. Var med för ca 3 år sen o det gick jättebra. Sen blev jag gravid o då gick det utför eller uppåt, välj själva.  Vad är det för skillnad på propoints o vanliga points? Har försökt att läsa mig till men jag förstår ändå inte. Får väl info imorron kan jag tro. Går ni på möten eller kör ni själva? Jag tror jag måste gå på möten för att han någon att skämmas inför ifall jag inte går ner, jag har alldeles för dålig karaktär för att fixa det på egen hand.
    Den största skillnaden är hur de räknar ut pointsen..
    I points-systemet så räknades det ut med hjälp av kcal & fett.
    I propoints-systemet så är det kolhydrater, protein, fibrer o fett.
    För övrigt skiljer det inte så mycket. Du ska räkna dina pp.. Skillnade nu mot gamla systemet är oxå att du inte får spara av dina dagliga pp utan du "måste"äta upp dem o istället har du en veckobonus att ta av..

Jag går på mötena. Tycker det är super. Skönt att någon annan har ögonen på mig o sen är det gött att få komma hemifrån för en stund..
  • ebbebulan

nu ska jag snart iväg på mitt första möte o jag är lite nervös. men jag vet att det här är bästa lösningen för mig. kommer förmodligen vara ännu mer nervös nästa måndag när det ska vägas efter en vecka i vv... 

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Mathe

Jag vill också vara med Jag är nybliven viktväktare (online) sen 30/12. Tycker det verkar hur bra som helst och har inte haft några problem att följa det än så länge. Nu ska jag gå och äta pasta carbonara (på vv-vis)

• Mian80

Hur går det för er??? Här går det bara bra, första veckan -1,7 vägning igen på onsdag får hoppas att det är bra rsultat. Har iaf skött mig.
    Har börjat blogga jag med. för att hålla motivationen uppe, vill ni ha adressen så inboxa mig så skickar jag den till er. Har ingen lust att lägga ut den här.

För övrigt tycker jag att "nya" vv är superbra.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints