• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • MAGU
    Barcelona08 skrev 2010-01-14 19:05:45 följande:
    Blev -1.0 kg första veckan!
    Grattis! Själv är jag lite besviken på min viktnedgång...endast -0,4 kg, men bättre det än inget!
  • RiNan
    MAGU skrev 2010-01-14 20:34:26 följande:
    Grattis! Själv är jag lite besviken på min viktnedgång...endast -0,4 kg, men bättre det än inget!
    Va? Sluta vara besviken på en gång!  {#lang_emotions_sunny} 0,4kg är ändå 0,4kg. Ta o skär ut 400g margarin och fundera på om du skulle vilja lägga på dig den mängden. Tror inte det 400g margarin... det har du gått ner. Var stolt över dig själv. Det är 0,4kg närmare ditt mål.

Själv har jag haft en skum dag! Har hållit mig inom ramen för mina propoints men guuuuud. Var hos grannen idag och blev bjuden på saft och kaka. Glömde bort att jag räknade men som tur var så åt jag inte mer än 3pp. Sen kom svärvar på surprise besök och min pasta carbonara på 8pp från kokboken "smala italien" gick till 12pp eftersom jag lyxade till den lite med bacon och grädde. Det var helt okej men sen hade jag inget att bjuda på till kaffet så jag bakade lite. Vet inte alls hur mycket jag åt eftersom dottern gav mig små bitar deg lite nu och då. Hela degen var på 133 pro points räknade jag ut efteråt! Tjohoo. Vara 3dl socker innehåller 30g och 175g margarin innehåller 35pp. Ska nog inte baka på ett tag igen. Räknade i alla fall ut att det belv 3,5pp/kaka vilket inte är så illa men jag chansade på att jag åt 4 stycken så det blev ju 14 pro points! Va??! Så nu har jag två stycken kvar. Ska äta lite lätt kesella och frukt framför tv´n. Kesella innehåller ju trotsallt en hel del protein!
  • Barcelona08

Tackar!
    Blev förvånad själv, men verkligen motiverad att fortsätta räkna utan fusk nu.

Som jag och en kompis jag går med pratade om idag, egentligen betyder ju ett veckoresultat ingenting, för det beror på vilka kläder man har, vilken tid på dygnet (om man går olika tider), om man druckit mycket/lite, gått på toa etc... Det är ju vad som händer över tid som är det viktiga.

Planerat helgens mat nu (makens ooootroligt kräsna barn är här i helgen) och det blir hemmagjord pizza imorgon och på lördag enhiladas (utgår lite från tortilla med kyckling i häfte nr. 2) med köttfärs och ostsås i ugn. Borde gillas av alla!

Sedan måste jag ju göra äpplet med vaniljvisp... Tänker att man kanske kan fräsa lite havregryn i lite smör och söta med sötningsmedel och strö över så det blir lite som äppelpaj - ska räkna på det! Sov gott!

• 1977Maria Therese
    Mian80 skrev 2010-01-14 19:47:27 följande:
    Jo jag kan unna mig något ibland, men bara om jag verkligen är sugen. Åt lite glass till fruktsallad i helgen, och en bulle helgen innan. Skulle jag märka att suget sätter in mer och mer skulle jag undvika sött ett tag, men nu är det ingen fara iaf.
    Jag gick ner 30 kg för ca 10 årsen på vv fast då var det "prickar" man följde. Jag höll mig på normal vikt fram tills jag blev gravid jan -07 jag gick upp 37 kg under graviditeten.

Jag åt inget socker under tiden jag hade vv för 10 årsen och det funkade kanon ...Jag är sugen på chips men vågar inte utifall jag trillar dit igen, har ju iallfall tappat 4 kg hehe... Hum...
  • 1977Maria Therese
    almafa skrev 2010-01-14 18:04:01 följande:
    Jag har ett gott tips till fredagsmyset imorgon (taget från www.56kilo.se) skala ett äpple och klyfta strö 1 tsk socker eller sötningsmedel på strö även på kanel in i micron på full effekt i 2-3 min vispa 3 msk kelda vaniljvisp fluffigt med elvispen när äpplena svalnat något kan du slå på vaniljvispen och njuta nu till problemet... De nya butiksguiderna var slut idag så jag kan bara gamla pointsvärdet på detta. Vill någon med BG kolla upp: 1 tsk socker 3 msk kelda vaniljvisp (vet att det inte står bland såser eller mejeri utan bland "sött" typ) Det blir superbilligt i PP iaf och det är himmelskt gott!!! passar även på att slå ett slag för bloggen ovan, hon är fantastisk på både viktminskning och recept :)
    Kanske man ska prova i helgen :))
  • Cinsaga

Hej alla som kämpar ! Alla som väger sig hemma och på VV, håll koll på din "hemmavikt" som en grej ( på morgonen och utan kläder, eller hur man ju gör det ) och på din VV vikt som en grej ... Det viktiga är iallafall att man blir peppad av det som man lyckas göra - eller hur ?! Vägde mig hemma imorse och hade gått ner 1,5 kg första veckan ( yippie !! ), men vägde in mig på VV första gången idag och hade "bara" gått ner 0,3 kg ifall man räknar från det som jag vägde in mig på hemma.
    Men just nu vill jag hålla motivationen uppe, och håller koll via "hemmaresultaten" just nu.

Och i början är ju en stor del av det som man förlorar vatten, och vill man att resultatet ska hålla så är ju en relativt långsam viktnedgång ( -- 0,5 kg ) det bästa sägs det ju.

Hmmmm, lite svamligt blev det ju kanske - men ville bara peppa alla lite. Fokusera på det positiva och känn er stolta för att ni kämpar !!!

• 1977Maria Therese
    Cinsaga skrev 2010-01-14 22:36:29 följande:
    Hej alla som kämpar ! Alla som väger sig hemma och på VV, håll koll på din "hemmavikt" som en grej ( på morgonen och utan kläder, eller hur man ju gör det ) och på din VV vikt som en grej ... Det viktiga är iallafall att man blir peppad av det som man lyckas göra - eller hur ?! Vägde mig hemma imorse och hade gått ner 1,5 kg första veckan ( yippie !! ), men vägde in mig på VV första gången idag och hade "bara" gått ner 0,3 kg ifall man räknar från det som jag vägde in mig på hemma. Men just nu vill jag hålla motivationen uppe, och håller koll via "hemmaresultaten" just nu. Och i början är ju en stor del av det som man förlorar vatten, och vill man att resultatet ska hålla så är ju en relativt långsam viktnedgång ( -- 0,5 kg ) det bästa sägs det ju. Hmmmm, lite svamligt blev det ju kanske - men ville bara peppa alla lite. Fokusera på det positiva och känn er stolta för att ni kämpar !!!
    Ja att väga hemma känns som det bästa, morgonen man har kissat och är naken...
  • Mian80
    tiptoe skrev 2010-01-15 11:10:20 följande:
    någon som vet vad keldas tomatsoppa är i pp?
    Om det är keldas tender tomato soup så är den 8pp för en förpackning.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints