MAGU skrev 2010-01-14 20:34:26 följande:
Grattis! Själv är jag lite besviken på min viktnedgång...endast -0,4 kg, men bättre det än inget!
Va? Sluta vara besviken på en gång!

0,4kg är ändå 0,4kg. Ta o skär ut 400g margarin och fundera på om du skulle vilja lägga på dig den mängden. Tror inte det

400g margarin... det har du gått ner. Var stolt över dig själv. Det är 0,4kg närmare ditt mål.
Själv har jag haft en skum dag! Har hållit mig inom ramen för mina propoints men guuuuud. Var hos grannen idag och blev bjuden på saft och kaka. Glömde bort att jag räknade men som tur var så åt jag inte mer än 3pp. Sen kom svärvar på surprise besök och min pasta carbonara på 8pp från kokboken "smala italien" gick till 12pp eftersom jag lyxade till den lite med bacon och grädde. Det var helt okej men sen hade jag inget att bjuda på till kaffet så jag bakade lite. Vet inte alls hur mycket jag åt eftersom dottern gav mig små bitar deg lite nu och då. Hela degen var på 133 pro points räknade jag ut efteråt! Tjohoo. Vara 3dl socker innehåller 30g och 175g margarin innehåller 35pp. Ska nog inte baka på ett tag igen. Räknade i alla fall ut att det belv 3,5pp/kaka vilket inte är så illa men jag chansade på att jag åt 4 stycken så det blev ju 14 pro points! Va??! Så nu har jag två stycken kvar. Ska äta lite lätt kesella och frukt framför tv´n.
Kesella innehåller ju trotsallt en hel del protein!