• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Barcelona08

Butisguiden verkar inte finnas att få tag på nätet, och den kommer förhoppningsvis till mötet nästa vecka...

Så snälla; points för pizzadegen (Kungsörnen, tror jag)
    Fanns ju recept på pizza i "Smala Italien" men jag kan inte räkna ut hur mycket bara degen är genom receptet...

Hela degen/plåten är väl tänkt för ca 4 port?

• RiNan
    1977Maria Therese skrev 2010-01-14 22:43:22 följande:
    Ja att väga hemma känns som det bästa, morgonen man har kissat och är naken...
    På morgonen är man ju opåverkad av vad man ätit, druckit etc och då får man den "riktiga" vikten. Kroppen renar sig under natten så att kissa är viktigt innan man väger sig. Innan man går till ett möte är man ju påverkad av massa saker för att inte tala om kläder. Har man dessutom ätit lite för mycket salt på sista tiden binder den vätska och man kan väga ett-flera kilon mer.

Och måtten är viktiga. Att hålla in magen så mycket man kan när man tar det måttet för då är inte midjemåttet heller speciellt påverkat av gasighet etc.

Jag inte har inte gjort något av detta Ska göra det imorgon
  • tiptoe

Åhhh vet ni!! Jag kan äntligen knäppa mina gamla jeans!!! Sist jag testade så fattades det 10cm för att knäppa dem men ni går det (dock hänger ju magen över sådär snyggt men skitsamma) =-)

• RiNan
    tiptoe skrev 2010-01-15 11:58:08 följande:
    Åhhh vet ni!! Jag kan äntligen knäppa mina gamla jeans!!! Sist jag testade så fattades det 10cm för att knäppa dem men ni går det (dock hänger ju magen över sådär snyggt men skitsamma) =-)
    Du kan ju i alla fall stänga dem nu, det är det som räknas
  • almafa

tiptoe skrev 2010-01-15 11:58:08 följande:
    Åååh, grattis det är alltid roligt när kläder passar igen.

Angående den där äppeldesserten så kan man smula 2 brago över om man vill ha lite mer "äppelkaka" över det hela, tror att brago är 2 st för 1 eller 2 pp (om någon vill kolla blir jag glad :) Hatar att jag inte har någon butiksguide :( Kommer nästa vecka hoppas jag. Idag är jag hemma med min dotter dom är sjuk, så allt jag skulle göra inkl. handla få vänta tills i eftermiddag, därför fick det bli grovt bröd med makrillfilé i burk och en ask körsbärstomater till lunch. Inte vad jag hade tänkt mig med det gick ner...

Ikväll funderar jag på att göra egen pizza med hjälp av den där färdigrullade degen som man bara slänger på sina "pålägg" på... enkelt och gott, ska bara ta reda på PP först (blir gaaaaaalen utan BG)

några tips på mat att laga i helgen???

Skulle vi inte kunna starta en mat-tråd vid sidan om denna, med tips på våra goda favoritrecept/tips med uträknade PP??? någon mer än jag som vill ha det???
  • almafa
    MAGU skrev 2010-01-14 20:34:26 följande:
    Grattis! Själv är jag lite besviken på min viktnedgång...endast -0,4 kg, men bättre det än inget!
    Jag glömde dig Magu i mitt förra inlägg...

-0,4 är verkligen inte dåligt, medel ligger på 0,5-1,0 så det får verkligen vara bra jobbat tycker jag :)

Jag har problem att ta till mig att kommer ta lite tid. Jag har kört pulverdieter tidigare där jag rasat 4 kilo på en vecka men se, här sitter jag nu fet igen ;) Det allra bästa är ju att ta tid på sig och hitta en nivå som man kan leva med resten av livet...
  • RiNan
    almafa skrev 2010-01-15 12:38:38 följande:
    almafa skrev 2010-01-15 12:38:38 följande:
     Jag har problem att ta till mig att kommer ta lite tid. Jag har kört pulverdieter tidigare där jag rasat 4 kilo på en vecka men se, här sitter jag nu fet igen ;) Det allra bästa är ju att ta tid på sig och hitta en nivå som man kan leva med resten av livet...
    Jag har också lite proble med det men vissa här har ju lyckats gå ner mer än 1kg/vecka och skulle man lyckas ha sånt flyt att man fixar 1kg/vecka är man ju runt 20kg smalare till sommaren Fast jag är glad om jag lyckas gå ner 10kg innan sommaren och då kan det ju faktiskt få gå sakta.

Undrar varför min text är grå? Lyckas inte ändra det heller. Någon som vet?

Och sen det med pulverdieterna så är det ju också som du säger att här sitter man fet. Vikten går man ju oftast upp igen och lite mer på köpte. Och nu ska man instället hitta något som funkar resten av livet. Man lär ju inte räkna poäng hela livet men man lär sig hur man bör äta, hur mycket etc
  • RiNan
    sockerslav skrev 2010-01-15 13:14:23 följande:
    Rinan, var det du som undrade om du fick länka till våra bloggar? För min del är det ok! Jag har uppdaterat min blogg om gårdagen, gå gärna in och läs.....
    Det var inte jag, det var mian80

Men jag ska gå in och kika i alla fall! :)
  • tiptoe
    almafa skrev 2010-01-15 12:34:48 följande:
    Åååh, grattis det är alltid roligt när kläder passar igen.Angående den där äppeldesserten så kan man smula 2 brago över om man vill ha lite mer "äppelkaka" över det hela, tror att brago är 2 st för 1 eller 2 pp (om någon vill kolla blir jag glad :) Hatar att jag inte har någon butiksguide :( Kommer nästa vecka hoppas jag. Idag är jag hemma med min dotter dom är sjuk, så allt jag skulle göra inkl. handla få vänta tills i eftermiddag, därför fick det bli grovt bröd med makrillfilé i burk och en ask körsbärstomater till lunch. Inte vad jag hade tänkt mig med det gick ner...Ikväll funderar jag på att göra egen pizza med hjälp av den där färdigrullade degen som man bara slänger på sina "pålägg" på... enkelt och gott, ska bara ta reda på PP först (blir gaaaaaalen utan BG)några tips på mat att laga i helgen???Skulle vi inte kunna starta en mat-tråd vid sidan om denna, med tips på våra goda favoritrecept/tips med uträknade PP??? någon mer än jag som vill ha det???
    Tack!

Tänker du på den pizzadegen som är i en grönförpackning och som sen ligger inrullad i en "tub" ? OM du kommer på pp för den så berätta gärna för jag har en pizza bit i frysen gjord på sån som jag inte vågat äta för jag inte vet pp-värdet
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints