• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese
    happy 78 skrev 2010-01-21 20:09:36 följande:
    Hej! Hoppar in här o börjar med att beklaga mig lite.. va precis på invägning o hade bara gått ner 0,7 fast jag inte använt mig av veckobonusen o jag har inte ätit alla mina dagliga poäng(jag har ätit minst 29 som man ska)så jag är besviken .dessuotm har jag tränat två pass på sats o promenerat lite.. nån mer som bara " gått ner så här första veckan men att det rasat fortare sen? tappar motivaionen lite..men det blir nog bättre imorgon
    Ja hur peppar man sig själv?
  • Fjorren

Hej alla VV Här är ännu en till som i veckan anmält sig hos VV, är nu online medlem vilket passar mig alldeles utmärkt
    Hoppas jag får haka på här i er tråd?
    Jag fick vår yngsta dotter för knappt 6 månader sen så jag har ca 15-17 kg att gå ner nu; jag var med i VV för 8 år sen och lyckades då gå ner 20 kg så jag vet att denna metod funkar på mig men den tar ju lite tid trots allt.

Största skillnaden mot för 8 år sen är vad jag märkt, att man numera verkligen kan äta praktiskt taget huuuur mycket mat som helst!! Ca 4 timmar sen vi åt och jag är fortfarande proppis...

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Fjorren

En fråga, vet inte ifall nån redan ställt den här tidigare i tråden:
     - VV chokladkakan med hallon som syns på bilden till vänster här på Familjeliv (den ser ju bara fööör god ut!!)... - är det nån som har recept på den?
    Eller kanske det receptet kan finnas i recepttråden som jag sett ni skapat?

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • ebbebulan
    Fjorren skrev 2010-01-21 21:26:20 följande:
    En fråga, vet inte ifall nån redan ställt den här tidigare i tråden:  - VV chokladkakan med hallon som syns på bilden till vänster här på Familjeliv (den ser ju bara fööör god ut!!)... - är det nån som har recept på den? Eller kanske det receptet kan finnas i recepttråden som jag sett ni skapat?
    Håller med. Kollade bland vv´s recept på hemsidan men jag hittar den inte
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Mathe
    happy 78 skrev 2010-01-21 20:09:36 följande:
    Hej! Hoppar in här o börjar med att beklaga mig lite..va precis på invägning o hade bara gått ner 0,7 fast jag inte använt mig av veckobonusen o jag har inte ätit alla mina dagliga poäng(jag har ätit minst 29 som man ska)så jag är besviken .dessuotm har jag tränat två pass på sats o promenerat lite..nån mer som bara " gått ner så här första veckan men att det rasat fortare sen?tappar motivaionen lite..men det blir nog bättre imorgon
    Till att börja med så tycker jag 0,7 kg är bra, det är ju ner Jag vet sen förut att jag inte gått ner så mycket i vikt när jag tränat lite mer, varför vet jag inte riktigt för såå fort kan det ju inte gå att bygga muskler. Själv hade jag inte gått ner något den här veckan, men dagen efter "tjuvvägde" jag mig och då var det -0,6 kg tror jag, så det skiljer tydligen en del. Kom igen, allt kanske kommer nästa vecka!
  • Mathe
    1977Maria Therese skrev 2010-01-21 20:15:53 följande:
    Ja hur peppar man sig själv?
    Ja jag själv brukar ju ge upp efter en vecka, men den här gången är jag fortfarande peppad. Och det kan bero på att jag tittar på bilder på personer som ser ut som jag skulle vilja se ut, att jag kom på mig själv med att efter en hel dag på jobbet, trött och hungrig fortfarande var på ovanligt bra humör och hade tålamod med barnen (för att jag ätit bättre, kan inte va nåt annat). Jag känner mig smalare bara av att äta bättre och röra på mig mer, även fast jag nästan inte gått ner något. Sen tänker jag på känlan av att inte ha en mage som hänger över jeanskanten... Kanske något av det hjälper dig? Ny dag i morgon, kör på, snart rasslar det till !
  • mamma0104

Jag har också gåt med i viktväktarna, har varit med massor av gånger innan men den här gången är abslout den sista!!!!!! Har jättemycket att gå ner men jag tar en dag i taget. Jag lägger ut lite recept på min blogg men jag har inte skrivit pro pints värde på dom ännu för jag väntar på butiksguiden.
    enfrokenpalandet.blogspot.com

• happy 78
    Winnertaco skrev 2010-01-21 20:10:18 följande:
    Det är inte mens eller äl på g?
    nope,har ingen mens..
    ammar o käkar minipiller
  • happy 78
    1977Maria Therese skrev 2010-01-21 20:14:20 följande:
    Smyg-vägde mig i morse och jag hade gått upp 400 g blä vad jag blev besviken har ju gjort allt man ska fast det har gått trögt :(Har känt någon dag att det är så jobbigt att äta rätt och bra.Så idag slant jag iväg riktigt och bara ätit skit, 2 semlor, glass saft stora bullar och smågodis och mår illa....Vad gör man för att bli motiverad igen?  BLIR GALEN
    ja det är lätt att känna så där när man är duktig o inte riktigt får de resultat man önskat.jag åt lite kladdkaka när jag kom hem från mötet idag eftersom jag ändå inte gått ner som jag trodde...det va gott
  • happy 78
    Mathe skrev 2010-01-21 22:24:12 följande:
    Till att börja med så tycker jag 0,7 kg är bra, det är ju ner Jag vet sen förut att jag inte gått ner så mycket i vikt när jag tränat lite mer, varför vet jag inte riktigt för såå fort kan det ju inte gå att bygga muskler. Själv hade jag inte gått ner något den här veckan, men dagen efter "tjuvvägde" jag mig och då var det -0,6 kg tror jag, så det skiljer tydligen en del. Kom igen, allt kanske kommer nästa vecka!
    är så otålig...
    tror mest jag är besviken för att jag väntade mig mer för jag har vägt mig två ggr hemma o då hade jag gått ner 1,5-2 kilo ungefär..ville så gärna visa upp mitt fina resultat o så säger de inte ett ljud.
    blir ju lite konstigt när man väger sig på kvällen o dessutom med kläder..kan ju diffa rätt så mkt från gång till gång..hade tex ätit en timme innan vägning,det hade jag inte förra gången.
    dessutom sover jag som en kratta på nätterna,det  kan ju faktiskt hindra viktnedgången.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints