• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Trollsländan
    Majlo skrev 2010-01-26 09:18:08 följande:
    Va och vägde mig igår -0,9 känns himmla bra faktiskt
    Grattis!

Jag ska väga mig ikväll, hoppas det går lika bra.
  • Kärnan
    anniki81 skrev 2010-01-25 21:59:00 följande:
    Hej Vi verkar vara tre som ammar här jag, tiptoe och litensesam, så häng på du oxå. Verkar fungera, men man får äta massor som ammande. Jag äter 44 pp per dag och har 49 i vecko bonus.
    Oj 44 pp per dag - går det att jämför mot det gamla systemet? Jag fick äta 29 "vanliga" points när jag ammade förra gången.

Min bebis har inte kommit ut än så det är lite tidigt för mig än, men jag är bra sugen på att komma i form igen, känner mig som en svullen padda.!
  • RiNan
    Trollsländan skrev 2010-01-26 13:16:20 följande:
    Grattis! Jag ska väga mig ikväll, hoppas det går lika bra.
    När tror du att du kan vara inne i stan? Kan ju vara bra om vi hittar varandra
    Du känner nog lätt igen oss i alla fall. Vi är två, båda har väl mer svart på sig än annan färg, jag har glasögon med genomskinliga bågar och så är vi rätt högljudda och skrattar mycket Mest troligt är vi lite sena och så har jag svarta långa örhängen och håret i en toffs.
  • Trollsländan
    RiNan skrev 2010-01-26 13:36:44 följande:
    När tror du att du kan vara inne i stan? Kan ju vara bra om vi hittar varandra Du känner nog lätt igen oss i alla fall. Vi är två, båda har väl mer svart på sig än annan färg, jag har glasögon med genomskinliga bågar och så är vi rätt högljudda och skrattar mycket Mest troligt är vi lite sena och så har jag svarta långa örhängen och håret i en toffs.
    Jag ska försöka att vara i trapphuset strax före 18, ses vi utanför lokalen eller där nere? Har svart jacka, jeans och brunt hår i tofs.
  • anniki81
    Kärnan skrev 2010-01-26 13:28:50 följande:
    Oj 44 pp per dag - går det att jämför mot det gamla systemet? Jag fick äta 29 "vanliga" points när jag ammade förra gången. Min bebis har inte kommit ut än så det är lite tidigt för mig än, men jag är bra sugen på att komma i form igen, känner mig som en svullen padda.!
    Nä, det går inte att jämföra med gamla systemet. Du är välkommen när bebben kommit ut
  • anniki81

vägde mig idag, gått ner ytterligare 0,7 kg, toppen nöjd

• Trollsländan
    anniki81 skrev 2010-01-26 14:44:31 följande:
    vägde mig idag, gått ner ytterligare 0,7 kg, toppen nöjd
    Grattis!
  • Fjorren
    anniki81 skrev 2010-01-25 21:59:00 följande:
    Hej Vi verkar vara tre som ammar här jag, tiptoe och litensesam, så häng på du oxå. Verkar fungera, men man får äta massor som ammande. Jag äter 44 pp per dag och har 49 i vecko bonus.
    Här är en till som helammar och viktväktar...
    Jisses vad mycket man ska få i sig per dag!! Jag har jättesvårt komma upp i de 43 pp som jag ska äta dagligen.
    Får ni andra till det lätt eller är det knepigt för er oxå?
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Toker

Ja jag delammar också får äta 36 PP plus 49 i veckobonus. Håller dock på att försöka trappa ner på amningen men hon gillar det

Iallafall idag efter första veckan så vägde jag mig och hade gått ner 2,2 kg Bra va!

• RiNan

Då var andra vägningen avklarad, resultat - 1,8kg   {#lang_emotions_sunny}  Förra veckan var det bara 0,4kg så det känns bra. De har ju en garanti om 3kg på 4 veckor och än så länge ser det ljust ut.

Vad gäller er som är missnöjda med er viktnedgång föregående vecka så sa vår konsult att det verkligen ÄR viktigt att väga sig eftersom man annars tappar motivationen om man inte gått ner något eller bara något hekto. Mäter man sig när man kommit hem och ser att man tappat centimeter och framförallt om det är på något missnöjt ställe så får man ju upp glädjen och motivationen igen. Jag ska mäta mig imorgon bitti!

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints