• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Toker skrev 2010-01-20 10:29:53 följande:
     RiNan - finns det inte på hemsidan hur många PP kexchoklad är på? Måste man ha en speciell bok för det?Hmm... tycker det verkar finnas en del märken där på hemsidan... ska kolla...
    Jag min dummer köpte ju startpaketet med böcker för 195kr (ska få butiksguiden nästa vecka) innan jag fattade att allt fanns på internet Ville lämna tillbaka med de har inget öppet köp. Finns det förresten inte en lag som säger att man ska ha det eller bytesrätt? Fundersam bara Tänkte köra en fuling faktiskt. Jag har köpt ett prova på månadskort men det ska man ju aktivera på internet så jag tänkte aktivera det i början av nästa vecka så får jag en vecka extra. Så än så länge kan jag inte slå upp någonting på nätet.

Tack Toker och Mian80 som hjälpte mig med att kolla upp chokladen! Den missen ska jag inte göra om! Åt en halv vilket är 7pp och så fick jag ju i mig 4dl chips som ligger på 8pp. HuuuuuuUU! Men det var första veckan det, andra veckan blir det inga sådanna missar!! Tar ett tag att komma igång
  • Toker

RiNan - hehe, ja så kan det gå! Angående kexchokladen, hur många gram är en hel på? är det inte typ 125 gram eller är det 100 gram? Kan kolla exakt hur många PP en halv är om du vill.

• RiNan
    Toker skrev 2010-01-20 10:49:55 följande:
    RiNan - hehe, ja så kan det gå! Angående kexchokladen, hur många gram är en hel på? är det inte typ 125 gram eller är det 100 gram? Kan kolla exakt hur många PP en halv är om du vill.
    Den jag åt var på 100g. Det var en stor en. En mellan skulle jag gissa är på 75g. Men det finns en sak som du skulle kunna få kolla upp om du vill, skulle bli glad. Skulle vilja veta om det står något om Risenta muslimix? Har börjat lägga det i min aktivia till frukost.
  • je146505
    RiNan skrev 2010-01-20 13:32:44 följande:
    Den jag åt var på 100g. Det var en stor en. En mellan skulle jag gissa är på 75g. Men det finns en sak som du skulle kunna få kolla upp om du vill, skulle bli glad. Skulle vilja veta om det står något om Risenta muslimix? Har börjat lägga det i min aktivia till frukost.
    det verkar som om det finns flera sorters muslimix så för att kolla upp det måste jag veta exakt vad din heter.
  • RiNan
    je146505 skrev 2010-01-20 18:50:11 följande:
    det verkar som om det finns flera sorters muslimix så för att kolla upp det måste jag veta exakt vad din heter.
    Den heter bara Risenta muslimix. Alltså sådan som man mixar ihop själv för 79kr/kg {#lang_emotions_dreamer}
  • Minlängtan81

Kan någon hjälpa mej kolla upp vad lingongrova har för pp och herrgårdsost 5 skivor.

Har ej de nya pp på dessa, har endast fr den gamla vanliga points räkningen.. började igår och fick bara me mej några brochyrer hem, ska bli månadsmedlem nästa vecka..

Vore toppen!!

• Mathe
    Minlängtan81 skrev 2010-01-20 20:00:26 följande:
    Kan någon hjälpa mej kolla upp vad lingongrova har för pp och herrgårdsost 5 skivor.Har ej de nya pp på dessa, har endast fr den gamla vanliga points räkningen.. började igår och fick bara me mej några brochyrer hem, ska bli månadsmedlem nästa vecka..Vore toppen!!
    En skiva lingongrova är 2 pp och 5 skivor herrgårdsost är 3,5 pp om det är 17%-ig och 5 om det är 28%-ig.
  • je146505
    RiNan skrev 2010-01-20 19:40:16 följande:
    Den heter bara Risenta muslimix. Alltså sådan som man mixar ihop själv för 79kr/kg
    aj då... då blir det lite svårare:) det finns:

Aprikosmix   1 dl= 6 pp
    Bananchips  1 dl= 8 pp
    Bananmix    1 dl= 7 pp
    Bärmix        1 dl= 6 pp
    Dinkelpuffar 1 dl= 2 pp
    Familjemusli 1 dl= 5 pp
    Nötmix 1 dl=12 pp
    Russinmix 1 dl =7 pp
    Sportmusli 1 dl= 5 pp
    Tranbärsmix 1 dl= 8 pp

Hoppas det kan vara till nån hjälp!
    Minlängtan81 skrev 2010-01-20 20:00:26 följande:
    Kan någon hjälpa mej kolla upp vad lingongrova har för pp och herrgårdsost 5 skivor.Har ej de nya pp på dessa, har endast fr den gamla vanliga points räkningen.. började igår och fick bara me mej några brochyrer hem, ska bli månadsmedlem nästa vecka..Vore toppen!!
    Lingongrova  1 skiva = 2 pp
    herrgårdsost  1 skiva = 1 pp
  • Mathe

RiNan: Kollade på muslin också, men det var en hel massa olika Risenta muslimixar och det skiljde ganska mycket emellan de olika. T ex dinkelpuffar 2pp och bananchips 8 pp...

• Mathe

Förresten, nån som har vardagskokboken med pp? Är den bra och är det samma recept som finns på vv online?

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints