• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese

Men jag hittar inte för Carlsberg Non Alcoholic öl. Kan inte vara mycket iden? Jag är beroende av den dricker 1 varje dag :))

• ebbebulan
    Cinsaga skrev 2010-01-19 21:18:20 följande:
    Nya tag om en vecka, nu åker jag på semester ( Kanarieöarna ) och skiiiter ( nästan ... ) i allt pp räknande ... Nya tag sen alltså ! Hörs sen och lycka till under veckan alla duktiga !!!
    Ha det så skönt! 
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • RiNan

Nu har jag varit och vägt mig. Blev -0,4kg. Inte mycket att hänga upp i granen men det är åtminstone ett minus. Jag vet att jag har tränat, hållit mina pp men jag har också fått i mig en hel del grejer som jag skulle klarat mig utan och utan dem hade det gått bättre. Nästa vecka tar jag revansch!

Nu till en fråga vad gäller allt som jag fått i mig som jag skulle klarat mig utan. Hade en hel del bonus pp kvar och köpte mig en 100g kexchoklad. Fick förvånasvärt bara ner hälften och lite chips innan jag gav upp. Förut kunde jag äta 2st som inget hade hänt. Helt galet egentligen! Men nu till frågan: Hur många points är det i en 100g i en go och glad kexchoklad?

Skulle köpa butiksguiden idag men den var slut och kommer inte igen förrän nästa vecka. Typiskt.

Helen heter hon förresten! 

• Barcelona08

Verkar som att Butiks- och Restaurangguiderna dröjer, på mötena har det saknats två veckor nu. Jag tänkte beställa på hemsidan, vilket jag gjort förr, men nu verkar de inte finnas där heller?

Kontrollvägde mig hemma (kommer inte att väga på Vv denna vecka) och jag har gått UPP fast jag räknat points. Tappar sugen lätt och speciellt nu vet jag inte varför jag räknar och har mig när det inte funkar på mig!!!

• anniki81

Minus 0,3, inte så mycket men nöjd ändå. Får ju inte gå ner mer än 0,5 kg pga av att jag ammar. Kommer gå lååångsamt neråt, men men bara det är neråt så.

• Mian80

Här kommer mitt resultat för veckan som har gått...  
    -0,4. Jag är nöjd, det är ett minus, oh det är lite mer än förra veckan. Nu ska jag fortsätta kämpa, så de sista kilona försvinner. Trots att jag gick ner mer varje vecka när jag körde "gamla" p systemet så gillar jag detta system bättre, jag mår bra i kroppen och det är ett system som iaf jag anser vara lätt att fortsätta med även när man kommit till sin målvikt.

Annika81: Grattis till minus!! JAg tycker att man ska vara nöjd sålänge vågen visar - men visst, det är ju klart att man blir glad när den visar på mer -.

RiNan: Grattis!!! Bra kämpat. Enligt checklistan ska 100 g kexchoklad vara 14pp, 1 medelstor kexchoklad är 5pp, vad nu en medelstor är?? Har inte koll på gram där för det står inte

Barcelona08: Nej kämpa på!!! Jag är nästan säker på att alla vågar väger olika, så håll ut och väg dig på vv näsa vecka ist. Håll dig ifrån vågen hemma!! O ge det en vecka till. Men jag förstår hur det känns & vet hur lätt det är att tappa motivationen.

Cinsaa: Ha det bra på din semester!!! Njut ordentligt nu.

• RiNan
    Barcelona08 skrev 2010-01-19 22:00:52 följande:
    Verkar som att Butiks- och Restaurangguiderna dröjer, på mötena har det saknats två veckor nu. Jag tänkte beställa på hemsidan, vilket jag gjort förr, men nu verkar de inte finnas där heller? Kontrollvägde mig hemma (kommer inte att väga på Vv denna vecka) och jag har gått UPP fast jag räknat points. Tappar sugen lätt och speciellt nu vet jag inte varför jag räknar och har mig när det inte funkar på mig!!!
    Passa på att fråga din konsulent om varför du inte går ner i vikt när du är där. De har ju en viktgaranti om 3kg på 4 veckor om man följer sin pp och går på möten. De måste ju ha råd att ge. Kanske kan de kolla igenom din vad du ätit under veckan och ge tips utifrån det?
  • Toker

Hej hej!

Hakar på här! Fanns en annan tråd också för Propoints men hittar den inte? Hmm... andra dagen idag så jag är ju ny om man säger så. Motivationen har dock infunnit sig och det är den jag saknat tidigare. Men nu jäklar! . Får äta 36 ProPoints per ag och har 49 bonuspoäng i veckan...

RiNan - finns det inte på hemsidan hur många PP kexchoklad är på? Måste man ha en speciell bok för det?Hmm... tycker det verkar finnas en del märken där på hemsidan... ska kolla...

• Toker

Hej igen!

När jag skriver in 100 gram cloetta kexchoklad får jag fram att det är 14 Propoints. Hjälper det dig RiNan? Det går att få fram i checklistan där på hemsidan...

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints