• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese

-100 gram denna vecka haha vad dåligt...{#lang_emotions_surprised}

• sockerslav

Alltså, funkar det verkligen med veckobonus? Igår var vi hemma hos kompisar och hade kroatisk afton. Köttfärsspett med klyftpotatis var väl inte så farligt, men sen kom efterrätten, pannkakor med nutella och vaniljglass. Och så lite vin på det.

Räknade efter och insåg att jag brände 63 pp igår, hela dagen. Kan verkligen inte tro att jag ska kunna gå ner i vikt efter en sån kväll.
    Skulle inte tagit det sista glaset vin heller, ett sött vitt vin för SJU pp!! Men men.....
  • Lilja07
    sockerslav skrev 2010-01-24 16:54:48 följande:
    Alltså, funkar det verkligen med veckobonus? Igår var vi hemma hos kompisar och hade kroatisk afton. Köttfärsspett med klyftpotatis var väl inte så farligt, men sen kom efterrätten, pannkakor med nutella och vaniljglass. Och så lite vin på det. Räknade efter och insåg att jag brände 63 pp igår, hela dagen. Kan verkligen inte tro att jag ska kunna gå ner i vikt efter en sån kväll. Skulle inte tagit det sista glaset vin heller, ett sött vitt vin för SJU pp!! Men men.....
    men har du inte tagit för dina veckobonus, så ska du kunna gå ner i vikt om du tar dom så. Så det är nog ingen fara då...
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-01-24 16:10:55 följande:
    -100 gram denna vecka haha vad dåligt...
    men hur kommer det sig? Jag har med dåliga resultat. Kanske ska dricka mer vatten?
  • sockerslav

Jag hade sparat alla mina veckobonus-pp för denna kvällen. Känns bara så konstigt att man ska kunna svulla så kopiöst en kväll och ända gå ner.....

• Lilja07
    sockerslav skrev 2010-01-24 19:32:33 följande:
    Jag hade sparat alla mina veckobonus-pp för denna kvällen. Känns bara så konstigt att man ska kunna svulla så kopiöst en kväll och ända gå ner.....
    håller med... men du får vänta å se... men du ska ju kunna gå ner så
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-01-24 18:01:53 följande:
    men har du inte tagit för dina veckobonus, så ska du kunna gå ner i vikt om du tar dom så. Så det är nog ingen fara då...
    Alltså det måste vara olika från person till person...Jag var helt mjölkfri under 6 månader under amningen och jag gick då ner bara 1 kg under den perioden och då åt jag bara lax potatis ja lagade mål utan sås...Inget smör ost glass godis mm jätte konstigt.

Jag har lätt att gå upp men svårt att gå ner..
  • Toker

Tack för tipsen ja igår blev det att äta lite av bonusen men idag har jag fortfarande 5 PP kvar! Haha... nåjja det blir nog bra om sisådär 6 månader är inte hungrig längre iallafall!

• Majlo

Hej Alla

Nu ska jag börja att vara lite mer aktiv här inne, tänkte jag iallafall.
    Idag e det vägning igen men det känns inte som det hänt så mycket...
    Har även blivit månadsmedlem sedan förra måndagen
  • RiNan
    Sockerslav: Fast en dag kan väl inte förstöra för en hel vecka? Det är ju inte som tex cambebridge där man bara får äta soppor och där förbränningnen först kommer igång ordentligt efter några dagar och äter man tex gurka så stanar hela förbränningen och man får börja om från början. Undra om det är bättre att äta hela bousen på en dag på tex en fest eller att småäta kakor och godis under hela veckan? Borde nog nästan vara att äta allt på en dag. Eller vad tror ni?

Något som jag inte fattar dock är viktväktarnas syn på alkohol och något jag läste i en av Fredik Paulins böcjer (eller vad han nu heter i efternamn). Enligt viktväktarna så får jag fördela mina poäng och bonuspoäng på vad jag vill när jag vill unna mig något men enligt Fredrik så står förbränningen helt still så länge levern bearbetar alkoholen. Den är ju ute ur blodet efter ett tag men levern arbetar ju ett tag till. Hur går det ihop tro? Jag drack ju en cider på 2,25% under nästan hela förra veckan. Inte så mycket alkoholm men ändå. Denna vecka har jag inte druckit alkohol alls. Eller jo, på fredag tog jag en stark ute på krogen.. hejdå med 10pp. Men utöver det så har jag inte gjort det. Ska bli spännande att se om det gjort någon skillnad.

Aiwendil: Helt rätt uppfattat På ett möte ger de dig hur mycket du har under veckan (man har minst 29pp) och sen får du ju också en veckobonus som är på minst 34pp. Sen så måste du ju gå dit för att få uppdatterad info om hur propointsen är fördelade i maten. Allt är annorlunda och gamla butiksguider etc är sorgligt nog bara att kasta eftersom allt är helt och totalt annorlunda. Fast du kan ju iofs vara månadsmedlem över internet för 150kr/mån och där finns ju nya propointsvärden etc och där borde ju kunna hitta hur mycket du får äta för just din vikt.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints