Sockerslav: Fast en dag kan väl inte förstöra för en hel vecka? Det är ju inte som tex cambebridge där man bara får äta soppor och där förbränningnen först kommer igång ordentligt efter några dagar och äter man tex gurka så stanar hela förbränningen och man får börja om från början. Undra om det är bättre att äta hela bousen på en dag på tex en fest eller att småäta kakor och godis under hela veckan? Borde nog nästan vara att äta allt på en dag.
Eller vad tror ni?
Något som jag inte fattar dock är viktväktarnas syn på alkohol och något jag läste i en av Fredik Paulins böcjer (eller vad han nu heter i efternamn).
Enligt viktväktarna så får jag fördela mina poäng och bonuspoäng på vad jag vill när jag vill unna mig något men enligt Fredrik så står förbränningen helt still så länge levern bearbetar alkoholen. Den är ju ute ur blodet efter ett tag men levern arbetar ju ett tag till.
Hur går det ihop tro? Jag drack ju en cider på 2,25% under nästan hela förra veckan. Inte så mycket alkoholm men ändå. Denna vecka har jag inte druckit alkohol alls. Eller jo, på fredag tog jag en stark ute på krogen.. hejdå med 10pp. Men utöver det så har jag inte gjort det. Ska bli spännande att se om det gjort någon skillnad.
Aiwendil: Helt rätt uppfattat

På ett möte ger de dig hur mycket du har under veckan (man har minst 29pp) och sen får du ju också en veckobonus som är på minst 34pp. Sen så måste du ju gå dit för att få uppdatterad info om hur propointsen är fördelade i maten. Allt är annorlunda och gamla butiksguider etc är sorgligt nog bara att kasta eftersom allt är helt och totalt annorlunda. Fast du kan ju iofs vara månadsmedlem över internet för 150kr/mån och där finns ju nya propointsvärden etc och där borde ju kunna hitta hur mycket du får äta för just din vikt.