• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • ebbebulan
    RiNan skrev 2010-01-25 21:19:17 följande:
    Skumt. Har för mig att det är var 6e kilo som man ändrar men o andra sidan så får man ju äta en viss mängd beroendes på hur mycket kroppen behöver och dina 3kg har nog tagit dig ner till en annan nivå av energibehov. Eller va??? Nu ser jag att du får äta mer och att veckobonusen gick från 42 till 49. Det är verkligen skumt. Du behöver väl knappast mer energi när du gått ner
    ja, varför ändra på ett "vinnande" koncept liksom??? nej, jag håller mig till mina "gamla" pp o vp tills vv-tjejen säger till om annat.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • ebbebulan

kikade runt lite på vv-sidan o tydligen hade det blivit något fel. hade tydligen ändrats i en inställning om att gå ner i vikt eller behålla sin vikt. ändrade tillbaka till att gå ner i vikt o nu är pp tillbaka till det gamla vanliga. mysteriet löst...

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • RiNan
    ebbebulan skrev 2010-01-25 21:30:57 följande:
    kikade runt lite på vv-sidan o tydligen hade det blivit något fel. hade tydligen ändrats i en inställning om att gå ner i vikt eller behålla sin vikt. ändrade tillbaka till att gå ner i vikt o nu är pp tillbaka till det gamla vanliga. mysteriet löst...
    Skönt!
  • anniki81
    Kärnan skrev 2010-01-25 19:36:53 följande:
    Är det någon som provat ny pp medan ni ammar? Jag tänkte skriva in mig om i mars, april nångång, och kommer förhoppningsvis amma då. Jag gick ner jättebra i vikt efter min förra graviditet när jag ammade och körde vv. Nån som provat detta nya system och ammar?
    Hej Vi verkar vara tre som ammar här jag, tiptoe och litensesam, så häng på du oxå. Verkar fungera, men man får äta massor som ammande. Jag äter 44 pp per dag och har 49 i vecko bonus.
  • Villemol

Hej på er!
    Ni som mäter er, hur ofta gör ni det?
    Är inne på tredje veckan nu och tänkte mäta mig en gång i månaden. Efter en månad måste man väl ha minskat liiite i omfång va? .

Idag blir det nog lite fusk från min sida tyvärr... Ska på Depeche Mode ikväll och innan ska vi träffas för lite uppladdning där det kommer serveras dryck och god mat.
    Vill inte riktigt tala om för de andra att jag gått med i VV igen av olika anledningar.
    Får väl ta ngn öl och försöka äta med sunt förnuft men hur lätt är det?

Ser iaf fram emot kvällens konsert {#lang_emotions_smile}!

• Majlo

Va och vägde mig igår -0,9 känns himmla bra faktiskt

• Karin 81
    anniki81 skrev 2010-01-25 21:59:00 följande:
    Hej Vi verkar vara tre som ammar här jag, tiptoe och litensesam, så häng på du oxå. Verkar fungera, men man får äta massor som ammande. Jag äter 44 pp per dag och har 49 i vecko bonus.
    Jag delammar, får äta 38 PP och har 49 i veckobonus
  • Villemol
    tiptoe skrev 2010-01-26 09:07:36 följande:
    Åhh vad kul med DM, det hade jag oxå velat gå på!! *avis*
    Ja, jättekul!
    Det var ju några år sedan sist...

En fråga om vattnet man ska få i sig om dagen. Är det för att hålla sig mätt eller varför är det så viktigt för viktminskningen att dricka så mkt?
    Jag har jättesvårt att få i mig allt vatten...Har långt till toaletter på jobbet och blir så himla kissenödig{#lang_emotions_embarassed}...
  • RiNan
    Villemol skrev 2010-01-26 09:35:41 följande:
    Ja, jättekul! Det var ju några år sedan sist... En fråga om vattnet man ska få i sig om dagen. Är det för att hålla sig mätt eller varför är det så viktigt för viktminskningen att dricka så mkt? Jag har jättesvårt att få i mig allt vatten...Har långt till toaletter på jobbet och blir så himla kissenödig...
    Kroppen behöver vätska helt enkelt Jag har också svårt med vatten. Tycker att jag dricker jätte mycket men ändå hade jag bara en vätske procent på 34% när jag mätte och när jag 2 månader senare mätte igen (efter att jag ökat intaget massor) hade vätskenivån bara gått upp till 34,5%. Vi behöver ligga mellan 50-60% i vätskenivå.

Lite info om vatten:

Vatten stillar hunger. Det är lätt att feltolka törst som hunger. Vatten hjälper till att transportera alla fibrer som vi äter (eller bör äta) genom mage och tarm. Vatten hjälper till att reglera kroppstemperaturen och transporterar slaggprodukter ut ur kroppen. Vatten förebygger uttorkning och uttorkning får en att känna sig trött och hängig. Har man dessutom ökat den fysiska aktiviteten för att förbruka mer energi, behöver du dricka ännu mer för att kompensera det du förlorar när du svettas. Vatten spolar igenom kroppen och gör av med överflödig vätska, vilket kan orsaka uppsvälldhet. För vissa kvinnor kan vatten reducera besvär vid premenstruella besvär (PMS).
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints